Gå til innhold

Anmeldelse: Quantum Conundrum (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen ganger stiller det rett og slett urimelige krav til fingerferdigheter og reflekser, og på sitt verste kan det være fryktelig frustrerende.
Og der var det som fikk meg til å ikke prøve spillet. Dette hører ikke hjemme i puzzle spill.

 

Helt enig. I mine øyne skal puzzle spill være vanskelige helt til du ser løsningen på problemet.

Lenke til kommentar
Noen ganger stiller det rett og slett urimelige krav til fingerferdigheter og reflekser, og på sitt verste kan det være fryktelig frustrerende.
Og der var det som fikk meg til å ikke prøve spillet. Dette hører ikke hjemme i puzzle spill.

Og hvorfor ikke? Man kan ikke ha for rigide sjangerdefinisjoner heller, ellers stagnerer jo spillene. Portal krevde jo også litt presisjon og kjappe bevegelser, og jeg ser ikke helt problemet med det. Skal ikke skytespill få ha puzzle-elementer?

 

 

 

 

Lenke til kommentar

[quote name='Buddy Dacote'

Og hvorfor ikke? Man kan ikke ha for rigide sjangerdefinisjoner heller, ellers stagnerer jo spillene. Portal krevde jo også litt presisjon og kjappe bevegelser, og jeg ser ikke helt problemet med det. Skal ikke skytespill få ha puzzle-elementer?

 

Alle kan få blande sammen hva de vil. Men jeg foretrekker et minimum av raske reflekser i et puzzle spill. Og dette ser ut til å inneholde endel mer av det enn Portal gjorde.

Lenke til kommentar

Hva menes med "eksentrisk"? Det er et vanlig norsk ord, misbruk av hermetegn er ikke bra :)

Hermetegn brukes her for å gi teksten et lite glimt i øyet. Jeg skriver "eksentrisk", men ved å bruke hermetegn indikerer jeg at jeg egentlig mener noe annet, altså i dette tilfellet "gal".

 

Fra korrekturavdelingen: "Anførselstegn kan erstatte «såkalt» for å markere distanse eller forbehold"

http://www.korrekturavdelingen.no/K4AnforselstegnBRUK.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...