Gå til innhold

Smart mobilholder som ikke ødelegger interiøret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ifølge loven er det påbudt å ha mobiltelefonen festet i nærheten av rattet og synsfeltet ditt når du benytter mobiltelefonen med håndfriløsning i bil. Det holder altså ikke å ha en Bluetooth-håndfriløsning og mobilen i lommen

I følge loven er også blasfemi forbudt, men dette er ikke noe noen i Norge trenger å bekymre seg for. Du vil aldri få hverken dom eller bot for blasfemi. På samme måte kan du med trygget ha telefonen i lommen mens du fører en samtale gjennom bilens integrerte handsfree. Det har aldri vært ment å eksplisitt forby en slik løsning, den er bare ikke hensyntatt i lovteksten. Jeg forventer at dette kommer til å endres, og inntil da vil nok ingen få bot for å snakke via en slik løsning. Skulle man formodning støte på en uniformert paragrafrytter av de sjeldne, så er i hvert fall jeg stjerneklar på at jeg ikke kommer til å vedta noen form for forelegg.

 

Det er forresten heller ikke nødvendig med talestyring. Du har lov til å sette i gang en samtale med hånden så lenge du ikke holder mobilen mens du prater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, grei denne. Ideelt burde det blitt laget sånn silikon-beskyttelsesgreieting - trekk, cover, jeg finner ingen ord! Altså sånn silikonbeskyttelse med flate magneter innebygget, samt en holder med litt sterkere magneter (som også er flate. Dette hadde holdt telefonen oppe som lim! En liten usynlig kant nederst kunne hindret at telefonen ikke skle ned når du uheldigvis skubbet den. Jeg har sånne små magneter, og jeg kan skrive under på at en slik oppgave hadde vært svart lett for dem.

 

Prisen på løsningen varierer avhengig av bil- og telefonmerke, men for undertegnedes Mazda 6 endte ProClip-festet på 223 kroner og iPhone 4S-festet på 479 kroner.

Godt valg, Mazda 6 er nydelige biler! Og dette til tross for at de er billige! Har designdetaljene til en dobbelt så dyr bil!

Lenke til kommentar

Ja, dette var jo ikke særlig nytt. Har brukt Brodit i snart 10 år og har aldri laget hull eller lim-flekker i bilene mine:) Både mobilholder og dashbord-feste. Anbefales sterkt.

 

De har også til "ALLE" bilmodeller. Har brukt det i alt fra 88mod Ascona til 07mod Laguna.

 

Anbefaler ikke magneter til å feste mobiler. Vet ikke om dette er lovlig eller ikke, men de kan overhode ikke holde på en mobil under en kollisjon.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er lovlig eller ikke, men de kan overhode ikke holde på en mobil under en kollisjon.

Godt poeng, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på. :p

 

Men så har jeg ikke akkurat planlagt å krasje da...

 

Neide, jeg tar ikke den. :p

 

Slikt kan skje alle, så her hadde nok en sikkerhetsvaier gjort jobben! :D Kanskje litt tungvint å feste på en vaier hver gang da.

 

 

Kanskje dette er den beste løsningen alikevel? :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...