Gå til innhold

Sniktitt: Fem ting Microsoft må fikse i Metro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg simpelten elsker metro grensesnittet etter å hatt en WP mobil en stund. Men å ha det på en desktop ? Det kunne jeg aldri tenkt meg..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Dette beviser jo egentlig bare det MS har holdt på med siden Win 95 (ubrukelig), Win 98 (helt greit), Win ME (ubrukelig), Win XP (flott og fint), Win Vista (søppel), Windows 7 (jatakk) og nå Windows 8 (merksnodig makkverk).

 

Annenhver versjon av MS-OS siden Win 95-dagene har vært håpløse, og mye tyder på at Win 8 vil fortsette denne trenden. Så får vi heller vente litt på Windows 9, da.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Annenhver versjon av MS-OS siden Win 95-dagene har vært håpløse

At annen hver en er dårlig blir litt for enkelt.

 

Release liste (mulig jeg har glemt noen)

1985 - Windows 1.0

1987 - Windows 2.0

1988 - Windows/286 2.1

1989 - Windows/286 2.11

1988 - Windows/386 2.1

1989 - Windows/386 2.1

1990 - Windows 3.0

1992 - Windows 3.1

1992 - Windows for workgroups 3.1

1993 - Windows NT 3.1

1993 - Windows for workgroups 3.11

1994 - Windows NT 3.5

1994 - Windows NT 3.51

1995 - Windows 95

1996 - Windows 95 OEM Service Release 1

1996 - Windows 95 OEM Service Release 2

1996 - Windows NT 4.0

1997 - Windows 95 OEM Service Release 2.1

1997 - Windows 95 OEM Service Release 2.5

1998 - Windows 98

1999 - Windows 98 Second Edition

2000 - Windows Me

2000 - Windows 2000

2001 - Windows XP (Whistler) <- Dårlig

2002 - Windows XP SP1 <- Litt Dårlig

2004 - Windows XP SP2 <- Bra

2005 - Windows XP Media Centre Edition

2005 - Windows 2003 R2

2005 - Windows XP Professional x64 Edition

2007 - Windows Vista

2009 - Windows 7

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Overaskende at Microsoft gjør disse tabbene gang på gang.

Personlig liker jeg godt Windows 7, men er overasket over hvor dårlig de lager enkelte av programmene sine, slik som Windows media player og office pakken, for å nevne siste program så har de klart å få frem noe gigantisk store ikoner i programmet sitt, og av noe som for mitt vedkommende aldri blir brukt, skal man skrive ut en side eller endre på skriftstørrelse så virker det som disse funksjonene er godt gjemt. Nei her har microsoft mye å lære av apple som virker langt flinkere til å lage brukervennlige programmer og lytter mer til hvordan brukerene vil ha det.

Har prøvd W8 på desktop noe dager og sier bare "er det mulig? (Søppel)

Endret av macverk
Lenke til kommentar

Da blir det å hoppe elegant over dette operativsystemet. Jeg personlig hater metro for hva det er verdt (på en desktop pc). win7 blir fin å bruke i enda noen år..

 

En annen ting er at jeg er så vandt med windows knappen nede i venstre hjørne at jeg ikke vil bytte den ut for alt i verden. Da kan ikke microsoft komme og fortelle meg at jeg MÅ gå med på deres valg. Jeg sitter på pengene, de tilbyr et produkt. Min måte å straffe dem på er å ikke kjøpe produktet.

 

Så da får vi se da, om de endrer på tankegangen når kundene gir blaffen i å kjøpe produktet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man kan jo da faktisk tjene penger på å lage startmeny software til Windows 8. Noen som vet om noen bra alternative meny funksjoner en kan integrere i windows? Og eller om det er mulighet for å overstyre metro grensesnittet med f.eks et program som lar deg velge forskjellige utforminger av start grensesnittet, eller om det er mulig å bygge sine egne ? Ser det hadde vært digg med et drag and drop grensesnitt der en kan spesifisere bruksområdene i et detaljert perspektiv som utseende og plasseringer osv..

Lenke til kommentar

Jeg simpelten elsker metro grensesnittet etter å hatt en WP mobil en stund. Men å ha det på en desktop ? Det kunne jeg aldri tenkt meg..

Nettop, så du har metro som en option, gjerne for å erstatte desktop som i 95-7 har vært lite nyttig, også greit for fjortiser som kommer fra mobil til pc.

Ikke ha det som eneste muligher,

 

hva med firmaer med masse gamlinger, de kan ikke bytte uten å sende de ansatte på kurs, hva med bestemødre som kjøper ny pc,

På jobben bruker de fleste office 2003 som standard siden kundene bruker 2003, samme problemet der, dyrt å sende ansatte på kurs, da kan man like godt kurse dem i openoffice og spare lisens pengene.

Lenke til kommentar

Da blir det å hoppe elegant over dette operativsystemet. Jeg personlig hater metro for hva det er verdt (på en desktop pc). win7 blir fin å bruke i enda noen år..En annen ting er at jeg er så vandt med windows knappen nede i venstre hjørne at jeg ikke vil bytte den ut for alt i verden. Da kan ikke microsoft komme og fortelle meg at jeg MÅ gå med på deres valg. Jeg sitter på pengene, de tilbyr et produkt. Min måte å straffe dem på er å ikke kjøpe produktet.Så da får vi se da, om de endrer på tankegangen når kundene gir blaffen i å kjøpe produktet.

Nettop, ser ingen grun til å oppgradere til win8 selv, ja de har gjort noen tekniske forbedringer, men ingen ting jeg virkelig trenger. Kan godt hoppe over den slik jeg hoppet over vista. Gjetter en Win8 second edition om et år med de nødvendige endringene.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at de kan undervurdere/overvurdere markedet så inni hampen.

 

Å lansere et OS basert på touchskjerm når 99,99999999% av dagens windowsbrukere sitter på tastatur og mus er direkte latterlig. Ergonomien rundt touch passer ikke til annet enn nettbrett. Selv om man hadde en touchskjerm på pc'n så skal jeg like å se den som ikke får belastningsskader av å sitte med armene rett ut for å bruke en slik løsning.

 

Men jeg mistenker at MS har tatt høyde for at de ikke kommer til å selge WIn 8 til normale brukere siden de har utvidet supportperioden på Win 7 med veldig mange år. Jeg skjønner bare ikke hva som er poenget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...