Gå til innhold

Googles OS får støtte for Raspberry Pi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CLIWLovz

Jeg er så lei av Raspberry Pi, 100 USD på eBay eller 2 mnd ventetid... helt ubegripelig. Verre enn Nikon...

 

Hadde ikke prisen vert så lav så hadde ikke etterspørselen vert så stor som den er. Har ventet på min siden 6 mai, og fikk nylig en mail om at den kan forventes i løpet av Juli - da vil prisene droppe draktisk..

Lenke til kommentar

må jo gå ann å få til et vakkert os med 256mb minne når de klarer å få til dette på ps3 og x360.

 

Sitat fra artikkelen du burde ha lest:

''Støtten for Raspberry Pi er som nevnt på et tidlig stadium, og bare kjernen av operativsystemet kan starte opp på den lille datamaskinen. Per nåværende tidspunkt er ikke et grafisk brukergrensesnitt på plass, og det kan ta en stund før vi får se en stabil og mer fullverdig versjon.''

Sitat slutt

Lenke til kommentar

Har fått min første for en stund siden. Helt knall duppeditt for en liten geek :) xbmc er i betautgave av alfaprintkortet, så ikke helt optimalt, men fungerer perfekt på en 20 watt 22" hyttetv og en 800mA tlf-lader. Fått beskjed om at nr 2 er på vei, så skal teste litt mer med neste ^^,

  • Liker 2
Lenke til kommentar

må jo gå ann å få til et vakkert os med 256mb minne når de klarer å få til dette på ps3 og x360.

 

Sitat fra artikkelen du burde ha lest:

''Støtten for Raspberry Pi er som nevnt på et tidlig stadium, og bare kjernen av operativsystemet kan starte opp på den lille datamaskinen. Per nåværende tidspunkt er ikke et grafisk brukergrensesnitt på plass, og det kan ta en stund før vi får se en stabil og mer fullverdig versjon.''

Sitat slutt

 

"Spørsmål om ytelse

 

Chromium OS er open source-broren til Google Chrome OS, og begge operativsystemene tar utgangspunkt i Googles nettleser Chrome. Systemene behøver ikke å laste inn mye programvare ved siden av selve utforskeren, slik at de skal kunne starte, hvile og skrus av raskt.

 

Ytelsen kan likevel være et potensielt problem, da tidligere bærbare Chromebook-modeller med en Intel Atom N570-prosessor og et minne på 2 GB hadde visse ytelsesproblemer. Hvordan Raspberry Pis 700 MHz ARM11-prosessor og minne på 256 MB takler strabasene, gjenstår å se."

 

denne burde du ha fått med deg?

Lenke til kommentar
Jeg er så lei av Raspberry Pi, 100 USD på eBay eller 2 mnd ventetid... helt ubegripelig. Verre enn Nikon...
Det var da merkelig. Jeg får min åttende hjem i dag.

 

Fikk min første fra RS for 2 dager siden og forventer min andre fra farnell neste uke. Meldte interesse bare noen timer etter at det ble åpnet for det...bestillte med en gang jeg fikk lov. Ventet i ca 2 mnd fra bestilling til levering fra RS og 4 uker hos farnell.

 

Husk at det tok litt tid før produksjonsprosessen var optimalisert, men det produseres for fullt nå. Det begynner vel å nærme seg at alle som meldte interesse første dagen har fått sin...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...