Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Beam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er batterikapasiteten ved filmvisning? Varer den en hel spillefilm? Eller et helt 2-timers møte?

 

Hvordan oppleves oppløsningen ved visning av dokumenter/tekst?

 

Hvor lite må bildet gjøres for at lysstyrken skal fungere greit på en utendørs vegg på en overskyet dag? Og i typisk cafe-belysning?

Lenke til kommentar

Batteritiden er svært god ved bruk av projektoren. Samsung sier tre timer. Vår erfaring er at den varer lenger enn Samsung sier, og opp mot fire timer. Den blir heller ikke særlig varm under bruk.

 

Tekst er nok det største "problemet" hvis du skal ha bildet opp i mer enn 50 tommer. Innenfor den størrelsen er ikke oppløsningen noe problem, men det er klart at vi har sett skarpere bilde enn denne stiller med.

 

På rundt 80 centimeters avstand blir bildet en 18-20 tommer stort, og er lett leselig også i kraftig belysning, men det forutsetter bilder med relativt høy kontrast, altså stor tekst og "clip art". Vi forsøkte å kjøre mørke konsertbilder i høylyst rom, og det ble ikke særlig vellykket før vi dempet belysningen noe. Lys er helt klart det største utfordringen til Galaxy Beam.

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

Til Amobil: Jeg mener å ha lest flere ganger at Samsung har avertert med at Galaxy Beam skal ha Ice Cream Sandwich... Hmm... Vet dere om det blir mulig å oppdatere Beam til dette om kort tid? Eller om neste "lass" av Beam blir shippet med Ice Cream Sandwich? I så fall er det ikke noe problem for meg :D

 

En annen ting, er det mulig å stille kameraet til å ta stillbilder i 16:9 format?

 

Takk!

Lenke til kommentar

Morsom telefon, tror ikke jeg ville brukt projektoren til daglig, men morsom ting og ha med seg ut på tur og man vil se en film, få med seg fotball EM på telt veggen osv..

 

Mobilen min har kaffetrakter. Ikke at kaffen blir spesielt god, men den kan jo trakte kaffe!!!

Jeg hadde kjøpt den. Altid godt med kaffe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Morsom telefon, tror ikke jeg ville brukt projektoren til daglig, men morsom ting og ha med seg ut på tur og man vil se en film, få med seg fotball EM på telt veggen osv..

 

Mobilen min har kaffetrakter. Ikke at kaffen blir spesielt god, men den kan jo trakte kaffe!!!

Jeg hadde kjøpt den. Altid godt med kaffe.

 

Nevnte jeg at den ser jævlig ut? ;)

Lenke til kommentar

Simen1: Lommeprojektorer, altså de små løse LED-projektorene har betydelig mer futt, men de krever en del mer strøm til hele konstruksjonen. Jeg vet ikke helt hvor strømmen går bort der, men jeg sjekket en av Acer sine varianter som er oppgitt med 75 lumen og den har 20W i totalt effektforbruk. Det er mulig at mye av lyset fra LED-lampen forsvinner i selve DLP-konstruksjonen? Then again - da burde den kanskje blitt varmere enn den faktisk blir under drift. Den holder seg svakt lunken selv etter lang tids bruk, og blir mye varmere av at skjermen står på i en evighet.

 

Vi kan se om vi får sendt et slikt spørsmål videre til noen på Veldig Teknisk Avdeling i Samsung, for spørsmålet er jo interessant - om ikke for annet så for å si noe om hva neste utgave av Beam-konseptet kan bli til :)

 

Nala: Vi også spurte Samsung sentralt om det, uten at de hadde en dato til oss. Vanligvis er produsenter veldig forsiktige med å oppgi datoer før oppdateringen er så godt som ferdig. Fallhøyden er ganske stor hvis det blir utsettelser i disse tingene, og programvareversjonene må som regel godkjennes i veldig mange omganger før de sendes ut :)

Endret av fjarle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...