Gå til innhold

HTC bekrefter svakhet på One X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den eneste riktige her er å la folk enten få en lånetelefon av samme kaliber mens man reparer feilen, eller bytte med en ny. Det er tross alt en telefon som koster ganske mye penger.

 

Kjøper man en bil og det viser seg at det er noe feil med bremsene, så lover ikke produsenten at det ikke skal skje med de neste som blir produsert og lar deg kjøre videre, de tar tilbake bilen og fikser problemet.

 

Det er en slik praksis man bør ha! Er det noe som har sklidd ut på mobilfronten så til de grader, så er det at åpenlyse feil aldri blir reparert. Delvis grunnet produsent, og delvis grunnet at folk ikke kan leve uten mobil en dag og vegrer seg for å levere den inn til en service som tar flere uker.

 

Som forbrukere av relativt kostbare produkter bør vi ha en slik praksis, eller iallefall en løsning som kommer både produsent og forbruker til gode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det burde vært tatt med i artikkelen at dette problemet kun gjelder en liten andel av brukerne, så når dere som kommenterer ikke har problemer og ikke får bedre dekning av å klemme hardere betyr det rett og slett at deres telefon ikke er rammet...

 

Det er ingen som vet hvor stor andel dette gjelder, så påstanden din er feil.

HTC driver å kartlegger prosentandelen, for å finne ut mer. For alt vi vet er det et fåtall, eller kanskje alle med Tegra 3 som har/vil få problemet.

Lenke til kommentar

Kommentaren om at dekningen blir bedre om man klemmer på toppen av telefonen er ihvertfall 100 prosent feil. Om man holder på toppen av telefonen med wifi påslått forsvinner alle strekene på wifi dekningen.

 

Hvis du holder over toppen av mobilen vil du nok miste signal, men hvis du klemmer på baksiden av telefonen mellom kameraet og volumtastene vil signalstyrken øke dersom du er rammet av problemet.

Lenke til kommentar

Dette er en av hovedgrunnene til at jeg gikk fra min gode trauste HTC Desire til Samsung S3, og ikke til One S / X.

Dette er en konstruksjonsfeil, som med stor sansynlighet eksisterer i alle som er produsert før de endret/endrer på designet.

 

Jada, det er mange som ikke opplever dette problemet, og mange som ikke aner at de har det før de tester det ut (den store gemene hop av brukere har liten peiling på tekniske ting eller leser forumer som det her, de bare bruker mobilen). Problemet er bare det, at dette er etter det folk melder en feil som kommer etterhvert, trolig spesielt for de som presser telefonen feks ved å ha den i trange lommer etc.

 

HTC slet allerede før dette skjedde, og nå vil dette føre til store kostnader for HTC pga tilbakekalling av telefoner og massivt antall telefoner som må byttes eller repareres.

 

I tillegg er det også hardware problemer med One S, som feks sliter med flassing på dekselet. Og som om ikke det var nok, har både One S og X diverse 'stygge' software bugs.

 

Alt i alt førte det til jeg gikk over til S3, jeg ville ikke kjøpe en telefon der det trolig bare er snakk om tid før den må byttes eller repareres. Og alt det medfører av reoppsett etc.

 

jarle

Lenke til kommentar

Jeg er personlig rammet av denne feilproduksjonen til HTC. Jeg begynte å merke at signalet sank betraktelig, og googl'a d for å finne ut av det. Litt lettet ble jeg jo av at jeg ikke var den eneste som hadde problemet, men DU hvor oppgitt jeg ble over at det var HTC sin feil... Jeg venter i spenning på svaret til HTC, kan ikke leve med å må bytte grep på telefonen bare for å få postet en kommentar på Facebook!

Lenke til kommentar

Jeg er rammet av problemet, og det startet for meg allerede rett etter kjøp. Etter å ha lest kommentarer fra andre på nettet som hadde opplevd liknende feil mente flertallet at det ville komme en offisiell oppdatering fra HTC som skulle løse problemet, at det var en firmwarefeil og ikke en feil med hardware. Jeg levde i troen på dette i nesten en mnd. før jeg kontaktet HTC support. Der ble jeg møtt av personell som ikke hadde hørt om problemet selv om jeg skreiv allerede fra starten at problemet ikke bare var på hjemmenettverket mitt, men på ALLE nettverk jeg prøvde å koble til. De ville hjelpe meg å sette opp ruteren min og bla bla bla...

 

Men, etter å ha oppdaget dette grepet på baksiden av telefonen, mellom kameraet og volumtastene, fikk jeg plutselig full dekning og det var ikke tvil fra min side om at det var hardwarerelaterte feil. Sendte tlf på service gjennom SIBA, fikk den i retur med meldingen "Vi finner ingen feil på apparatet. Vi har lagt inn siste ROM versjon på apparatet. Dette er ikke en reparasjon, men er for å gi en best mulig brukeropplevelse. Sammenlignet med flere like enheter."

Sendte i retur for andre gang, med samme feil påvist i butikk to ganger. Venter nå på svar fra verkstedet.

 

Jeg skal poste her når jeg får tilbake telefonen fra andre service.

 

 

Viser til denne

for dem som vil reparere selv.
Lenke til kommentar

Det er morsomt å se nordmenn som tror de er viktige i den store verden, da det er sikkert er utrolig lite av denne feilen i hele Europa. Så lenge HTC ikke har mer en 2-3% fabrikasjonsfeil i Europa, er de meget godt fornøyd. Uansett hvor mange av de appartene som kom på Norges markede.

HTC har delt inn Europa i flere deler, og Norge ligger under Scaninavia and Balticum. Så hvis folk skal se på statestikken, må dem også i den statestikken der:-)

 

Å holde litt hardere over WIFI får å få bedre signaler er ikke en MB feil. Jeg tror det er så enkelt at bare coax-kablen ifra MB til WIFI ikke sitter riktig montert

Alle hovedkort inne i et HTC-apperat som blir byttet, blir da sendt til fabrikken i Taiwan for rep. Derfor tror jeg heller ikke HTC gjør dette med vilje, da det er de som sitter igjen med problemene:-)

 

Anyway, best wishes to you all:-)

 

LLoH

Lenke til kommentar

Har det kommet noe nytt på denne fronten? Lider av problemet og kan ikke bruke WiFi i store deler av huset lengre. Må si en innsending til reperasjon er uakseptabelt da jeg kan forvente en fungerende telefon etter litt over 1 måned når prislappen var over 5000 kr.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har det kommet noe nytt på denne fronten? Lider av problemet og kan ikke bruke WiFi i store deler av huset lengre. Må si en innsending til reperasjon er uakseptabelt da jeg kan forvente en fungerende telefon etter litt over 1 måned når prislappen var over 5000 kr.

 

Fikk min igjen fra service i dag med meldingen "modifisert wifi connector iht. HTC service advisory oppdatert sw."

Telefonen ser ut til å være i skjønneste orden, og det skulle bare mangle etter en service som varte fra 05/06-18/06 og 18/06-10/07. Det måtte to forsøk til for å fikse telefonen, men nå føles det som en seier! Lykke til!

Endret av norther
Lenke til kommentar

Noen som har dette problemet og fått gjort noe med det?

Jeg har en telefon som er berørt. Har 2 One X telefoner, en hvit og en svart og den hvite har ikke wifi dekning der den svarte har nesten full.

 

Ved å klemme forsiktig på dette punktet man ser i mange Youtube videoer får man dekningen tilbake, men forsvinner igjen kort tid etter man slipper.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...