Gå til innhold

Anmeldelse: Lollipop Chainsaw (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

når jeg leste at spillet var kort, ca 8timer(på en kveld) så er det perfekt... det blir jo alltids noe regaming og trophy sanking, da blir det fort 8 nye timer. så der her er ikke noen negativt i et kort spill.. så spillet for 399kr så det blir kjøpt snart.. elsket shadow of the damned så ser fram til lollipop :D

Lenke til kommentar
Spillet fortjener ikke mer enn 5/10 på det beste etter min mening.
Du er ikke den eneste. Det ligger på Metacritic med 67/100 etter 20 critics, og 7.3/10 etter 70 user ratings. Jeg stoler heller dem alle dem enn gamer.no.http://www.metacritic.com/game/playstation-3/lollipop-chainsaw

Så du ser kun på karakteren i anmeldelsene enn å sette seg inn i helheten som kommer fram i de enkelte anmeldelsene?

Lenke til kommentar

Så du ser kun på karakteren i anmeldelsene enn å sette seg inn i helheten som kommer fram i de enkelte anmeldelsene?

 

Dessverre så kommer ikke helheten fram i de fleste anmeldelser ettersom at de velger og vraker viktige positive og negative sider ved spill. Det er enkelt å merke at anmeldelser varierer mye på bakgrunn av hvem som anmelder spillet. I forbindelse med dette så kan det være mye lurere å lese hva spillerne selv skriver ettersom at de drar inn de fleste positive og negative sidene ved spill dersom man leser gjennom flere av de ulike - seriøse - tilbakemeldingene. Hva slags karakter et spill får henviser også til - en viss grad - helheten av spillet men kan ofte være veldig unøyaktig og feil i forhold til virkeligheten. Et eksempel på dette er blant annet IGN som kan gi spill med langt dårligere grafikk en høyere grafikk-karakter enn andre noe som ikke gir en logisk mening.

Lenke til kommentar

" I motsetning til «Suda 51»s tidligere spill måtte jeg aldri kjempe mot dårlig kontrolloppsett, et irriterende kamera eller billige forsøk på å gi utfordringer."

 

Kan jeg få spørre hvilke titler du tenker på her? :-) Kommer ikke på en Suda51-tittel som har slitt nevneverdig med disse tingene.

 

Shadows of the Damned var et av mine favoritter fra i fjor, og No More Heroes-spillene var også artige. Synes Lollipop Chainsaw også er et artig spill, selv om gameplay-et er litt mer slitent her. Ville kanskje gitt det en 7/10 pga det. Shadows var en åtter.

Endret av Buddy Dacote
Lenke til kommentar
Spillet fortjener ikke mer enn 5/10 på det beste etter min mening.
Du er ikke den eneste. Det ligger på Metacritic med 67/100 etter 20 critics, og 7.3/10 etter 70 user ratings. Jeg stoler heller dem alle dem enn gamer.no.http://www.metacritic.com/game/playstation-3/lollipop-chainsaw

Så du ser kun på karakteren i anmeldelsene enn å sette seg inn i helheten som kommer fram i de enkelte anmeldelsene?

 

Jeg ser på mengden. Når vi har 20 seriøse anmeldelser og et snitt på 65/100 sier det meg alt jeg trenger å vite. Noen liker det, men de fleste synes det er greit nok eller dårlig.

Lenke til kommentar

" I motsetning til «Suda 51»s tidligere spill måtte jeg aldri kjempe mot dårlig kontrolloppsett, et irriterende kamera eller billige forsøk på å gi utfordringer."

 

Kan jeg få spørre hvilke titler du tenker på her? :-) Kommer ikke på en Suda51-tittel som har slitt nevneverdig med disse tingene.

 

Shadows of the Damned var et av mine favoritter fra i fjor, og No More Heroes-spillene var også artige. Synes Lollipop Chainsaw også er et artig spill, selv om gameplay-et er litt mer slitent her. Ville kanskje gitt det en 7/10 pga det. Shadows var en åtter.

 

Shadows of the Damned har eit "klassisk japansk kontrolloppsett", altså eit dårleg eit. Veldig glad i spelet, men styringa kjennes ut som om den forsøker å formidle korleis det er å køyre gaffeltruck på fylla. At ein i det heile tatt må ha ein eigen knapp for å snu seg rundt på staden seier det meste.

 

Vert nok kjøp av dette òg.

Lenke til kommentar
Spillet fortjener ikke mer enn 5/10 på det beste etter min mening.
Du er ikke den eneste. Det ligger på Metacritic med 67/100 etter 20 critics, og 7.3/10 etter 70 user ratings. Jeg stoler heller dem alle dem enn gamer.no.http://www.metacritic.com/game/playstation-3/lollipop-chainsaw

 

Jeg stoler ikke på Metacritic i det hele tatt, kommer jeg aldri gjøre, ikke stoler jeg på anmeldelser som dette heller for den saks skyld, stoler på folk jeg kjenner godt vell og merke og dem som kjenner smaken min :p

 

Tror nok ikke jeg hadde likt detta no serlig nei.

Lenke til kommentar

Metacritic gjør nok fint lite selv. Anmeldelsene de bruker er jo fra andre kilder, så alt de gjør er å samle anmeldelsene og gi oss snittkarakteren. Derfor stoler jeg mer på dem enn enslige anmeldelser. Men det er ikke dermed sagt at jeg stoler på user critics. Har sett alt for ofte at folk gir et spill topp karakter før det i det hele tatt er kommet ut, eller at de gir det stryk pga en eneste filleting de ikke liker. (f.eks at det må være online som i Diablo 3.)

Lenke til kommentar

Metacritic har eit system for vekting av omtalar, kor dei nøyaktige detaljane ikkje er offentleg kjende, men som gjør at karakteren frå ein rekkje print- og nettpublikasjonar som er notoriske for karakterinflasjon har meir å seie for "gjennomsnittet" enn dei fleste andre.

 

Ikkje særleg påliteleg. Sjølv utan vektingssystemet hadde metacritic lidd under dei låge standardene i store deler av spelpressa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

" I motsetning til «Suda 51»s tidligere spill måtte jeg aldri kjempe mot dårlig kontrolloppsett, et irriterende kamera eller billige forsøk på å gi utfordringer."

 

Kan jeg få spørre hvilke titler du tenker på her? :-) Kommer ikke på en Suda51-tittel som har slitt nevneverdig med disse tingene.

 

Shadows of the Damned var et av mine favoritter fra i fjor, og No More Heroes-spillene var også artige. Synes Lollipop Chainsaw også er et artig spill, selv om gameplay-et er litt mer slitent her. Ville kanskje gitt det en 7/10 pga det. Shadows var en åtter.

 

Shadows of the Damned har eit "klassisk japansk kontrolloppsett", altså eit dårleg eit. Veldig glad i spelet, men styringa kjennes ut som om den forsøker å formidle korleis det er å køyre gaffeltruck på fylla. At ein i det heile tatt må ha ein eigen knapp for å snu seg rundt på staden seier det meste.

 

Vert nok kjøp av dette òg.

Nå er det en stund siden jeg spilte Shadows of the Damned, men jeg mener å huske at kontrolloppsettet var rimelig standard for tredjepersonskytespill.. Du kunne jo gå å skyte samtidig, og hadde egne knapper for å lade om og bytte våpen. At du klager på at spillet har en knapp for å snu deg 180 grader er helt latterlig, alternativet hadde jo vært å ikke ha muligheten i det hele tatt. Max Payne 3, et veldig vestlig spill, har jo også denne muligheten. Mener du at det er dårlig kontrolldesign?
Lenke til kommentar

Om krava dine til gode kontrollsystem er at du skal kunne gå og skyte samstundes, så har vi litt ulikr kvalitetsomgrep. Standardting som eigne knapper for å skifte våpen og lade om er baseline, det eg bryr meg om er primært korleis avataren reagerer på det du gjer med analogstikkane. For eit døme på tredjepersonsskyting på konsoll utan covermekanikk gjort riktig, sjå til dømes Alan Wake. Remedy demonstrerte jo forsåvidt at dei kan tredjepersonsstyring med Max Payne 1/2, men med Alan Wake får dei det til å fungere med ein gamepad - sågar med omtrent nøyaktig same knappefunksjonar som det SoTD har, heilt ned til unnvikinga på A-knappen. Der SoTDs er klønete, upresist og tungrodd, er Alan wake nøyaktig, intuitivt, og ikkje prega av noko klart brot mellom det eg gjer på kontrollen og det gubben på skjermen gjer.

 

Max Payne 3 har eg berre spelt på PC, der det har eit veldig solid kontrollsystem som går veldig godt saman med den utmerkt kinetiske kjensla av Euphoria. Veit ikkje eingong om den funksjonen er med i PC-utgåva, eg har aldri kjent behovet for han. At ein sånn funksjon er naudsynt ser eg som eit symptom på upresise og klønete kontroller, ein lat band-aid-løysing i staden for å rette opp i fundamentale problem.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Metacritic har eit system for vekting av omtalar, kor dei nøyaktige detaljane ikkje er offentleg kjende, men som gjør at karakteren frå ein rekkje print- og nettpublikasjonar som er notoriske for karakterinflasjon har meir å seie for "gjennomsnittet" enn dei fleste andre.

 

Ikkje særleg påliteleg. Sjølv utan vektingssystemet hadde metacritic lidd under dei låge standardene i store deler av spelpressa.

 

For all del, metacritic var bare et tilfeldig eksepel. Hva med Gamerankings? Det ligger der med stusselige 67.21% på PS3 etter 14 anmeldelser, og 69.12% på XB360 etter 26 anmeldelser.

 

http://www.gameranki...nsaw/index.html

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...