Gå til innhold

Test: Asus N56VZ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde den bare hatt:

  • i7-3820QM prosessor
  • 2880 x 1800 skjerm oppløsning med både støtte for multitouch skjerm og 3dvision
  • Crusal m4 256 GB SSD med sata 600 kontroller
  • GeForce GTX 660M skjermkort

Ville jeg kjøpt denne.

 

og prisen?

 

Med tanke på nye MBP med pris på nesten 26000kr så ville nok en tilsvarende ASUS ect havnet på rundt 16-18K og i ønsket konfigurasjon nevn av LHM1 maks 20K ;)

 

Bra dere fikk med undersiden av PCen, men noe jeg savner veldig i test av bærbare er ytelse på wifi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

 

Med tanke på nye MBP med pris på nesten 26000kr så ville nok en tilsvarende ASUS ect havnet på rundt 16-18K og i ønsket konfigurasjon nevn av LHM1 maks 20K ;)

 

Bra dere fikk med undersiden av PCen, men noe jeg savner veldig i test av bærbare er ytelse på wifi.

 

Tenker vi sier 17990,- for en tilsvarende specet MacBook Pro jeg, ikke noe vits i å overdrive så altfor mye heller ;) Nå kommer sikkert ikke den Asusen opp på samme nivå som en Pro, selv om de hadde lagt på "retina" skjerm og en SSD, men den hadde nok ikke vært så altfor langt unna..

Lenke til kommentar

Vil ikke en trackpad plassert på venstre side, altså ikke i midten av kabinettet, være noe rar å bruke ?

Ja. Men det er på grunn av det irriterende numeriske tastaturet. Hater det på laptoper! :-P Touchpadden skal jo være rett under mellomromstasten, og derfor blir det på siden når ikke tastaturet (mellomromstasten) er sentrert midt på PCen. Jeg har prøvd en del laptoper med numerisk tastatur, og det merkelige oppsettet gjør at jeg ofte treffer feil tast siden plasseringen er uvant.

 

Det er derfor jeg liker Apple! Selv ikke 17"-eren deres hadde numerisk tastatur :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412453

Reflekterende høykontrastbelegg.

Asus oppgir ikke batteritiden.

fra 9000kr.

Feil,feil og feil!

Når får vi bærbare med 10t levetid, matt skjerm (og lav pris)?

Lenovo er relativt nært iblandt har jeg intrykk av.

 

Noen her som synes blank skjerm er en fordel?

Lenke til kommentar

Jajaja, ikke værst det her. Er på utkikk etter noe sånt. Kommer nok til å bytte ut til SSD (forstår det slik at det i alle fall lar seg gjøre på denne maskinen), ellers ser det bra ut.

 

Skal brukes til litt spilling (Skyrim etc, ikke nødvendig med maks detalj), fotobehandling, og lettere bruk.

Lenke til kommentar
Med tanke på nye MBP med pris på nesten 26000kr så ville nok en tilsvarende ASUS ect havnet på rundt 16-18K og i ønsket konfigurasjon nevn av LHM1 maks 20K ;)Bra dere fikk med undersiden av PCen, men noe jeg savner veldig i test av bærbare er ytelse på wifi.
Tenker vi sier 17990,- for en tilsvarende specet MacBook Pro jeg, ikke noe vits i å overdrive så altfor mye heller ;) Nå kommer sikkert ikke den Asusen opp på samme nivå som en Pro, selv om de hadde lagt på "retina" skjerm og en SSD, men den hadde nok ikke vært så altfor langt unna..

 

Du har rett med prisen her, overraskende nok. Asus ligger som regel på halve prisen av Apple, har funnet en som var nesten 1/3 og... MacBookProen som tilsvarer denne vil imidlertid være dårligere med dårligere oppløsning. MAcBookPro har og mye mer problemer med varme og støy.

 

Og du som syns 2,7 kg var mye...... Apple som lager såååå lette PCer. MacBookPro 15" har startvekt på 2,6 kg. Så hvis du klarer å lage en så god PC som veier mindre enn det, så slår du verdens største selskap! Lykke til!

 

Og du kan faktisk få Asusen med Hybrid, dvs du får SSD, men de burde nok hatt en ren SSD konfiguarsjon og.

 

Så hva gjør at Asusen ikke er på samme nivå? At den har bedre specs, at den koster 8K mindre. Er Roligere og kjøligere, har statistisk mindre feil en Mac.. ja jeg ser ikke hvorfor Mac er bedre jeg? Vi skulle hatt flere selskaper som Asus altså. Presser prisene skikkelig og leverer alltid solid byggekvalitet, er utrolig at de ikke selger mest egentlig. Hadde folk kjøpt mer pga hva som er i produktene, og hvordan de er istedenfor velge det venner tar, det som er kult osv. Så hadde Apple vært konkurs nå liksom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk stadig henger seg opp i klistremerker (no pun intended)? Du ser da aldri noen som sier "Joda, TV'en er sikkert bra, men det er så stygt med alle klistremerkene med '4xHDMI!, FullHD!, 600Hz! VirtuaSurround Ultra Xtrm+!', eller 'Skulle gjerne kjøpt den bilen, men likte ikke de store lappene med '2012-modell! 100g CO2!, Supertilbud!'.

Det er jo bare for info når de er i utstilling. Kan ikke se noen klistremerker på produktbildet....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...