Gå til innhold

Test: SilverStone Grandia GD07


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er strålende fornøyd med mitt GD05. Ved å bytte ut medfølgende vifter med Noctua sine hører man overhodet ingenting på en halvmeters avstand, og det er behagelig med plass i kabinettet til både bygging og rydding. Det står til og med perfekt til annet utstyr jeg har i nærheten.

 

Er overhodet ikke enig i de som mener GD06/07 er enormt og stygt. Eneste jeg misliker er døren foran. Foretrekker kabinett uten denne (noe som var hovedgrunnen til at jeg valgte GD05 fremfor GD06).

Lenke til kommentar

Overraskende at det i det hele tatt er marked for noe slikt. Skulle tro tiden for enorme, støyende og stygge media-PC kabinetter med elendige termiske egenskaper var over for lengst.

 

Større kabinett er mindre støyende enn mindre. Ikke mer. Enn så lenge man uansett må ha en forsterker i høyden, så føler jeg man har lite å tjene på en liten HTPC i de fleste tilfeller.

 

AtW

Lenke til kommentar

@CustomTP:

 

Fordi de bruker et standard oppsett som skal gå både i mATX og ATX kabinetter. Dette for å få "sammenlignbare" data på termale egenskaper og støy.

 

Om CPU + GPU er plassert på et mATX eller ATX hovedkort vil ikke ha betydning i denne sammenhengen. Eneste plussen med å bruk ATX i ATX kabinetter vil være at man da får vurdert hvor trangt det er.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

@CustomTP:Fordi de bruker et standard oppsett som skal gå både i mATX og ATX kabinetter. Dette for å få "sammenlignbare" data på termale egenskaper og støy.Om CPU + GPU er plassert på et mATX eller ATX hovedkort vil ikke ha betydning i denne sammenhengen. Eneste plussen med å bruk ATX i ATX kabinetter vil være at man da får vurdert hvor trangt det er.

 

Dette skjønner jeg.

Men jeg skjønner ikke hvorfor man ikke tar seg litt ekstra tid til å vise at det faktisk går å putte et atx kort oppi. Det er jo ikke mange HTPCer som det er plass til nettopp denne størrelsen..

 

Og når vil HW bytte/oppgradere sitt standard test bench oppsett?

Lenke til kommentar

Kjøpte et GD05 kabinett fra Silverstone (litt lavere), og ble imponert over både designen og smarte løsninger for folk som vil bygge HTPC, eller faktisk flytte komponentene fra sin stasjonære over i et HTPC-kabinett. Så praktisk er det faktisk! ;-) Og jjeg betalte bare 495.- for det! *Hurra! ;-) GD07 ser veldig bra ut også da. Men litt for høyt for min del...

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

[Kopiert fra GD06-testen);

 

Har GD05, og er VELDIG fornøyd med det. Finner ingen test av det her, men ang viftene( som ikke støyet unødvendig) kjøpte jeg bare en 5pk med viftedemperkabler (kabler med innebyggede motstander og kontaker, som halverer viftehastighet pr kabel, dvs to kabler, 75% mindre viftehastighet osv). Selges på DX.com til 1-2 dollar for 5 stk. ;-) En variabel koster ca 3 dollar (16kr). (150kr i Norge, selvsagt) ;-|

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...