Gå til innhold

Kompakt fullformatzoom fra Nikon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, regner med D600 vil selges både alene og i kitpakke med denne. Den veiledende prisen på objektivet blir nok ganske mye høyere enn prisforskjellen mellom kamera og kitpakke.

 

Bare for å ta en vill gjetting: Hvis D600 får en veiledende pris på 11999 kr så tipper jeg D600+24-85 får en veiledende pris på 13999 kr. Det blir spennende å se hvordan den nye 24 Mp FF sensoren yter og hva annet de kutter ned på i forhold til D800.

 

PS. Det ryktes også om en Nikon 18-300mm for Nikon DX. Sånn går det når man ikke oppdaterer akam.no før man skriver innlegget sitt. :)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Ja, kommer nok en rimelig FX snart... (lekkede ferske bilder..)

Blir fristende dette, men lurer på om den blir solid nok til å erstatte D300s'en.

Dette er jo mer et D7000 likt hus, men den tåler jo også en del.

U1 og U2 blir i hvert fall bedre en bank-funksjonene.

Tror jeg setter av sommer-bonusen først som sist i hvertfall, så får vi se om det blir ny D600 eller en brukt D700 (som jeg også kan dele batterigrep med)

Lenke til kommentar

Denne blir sikkert superskarp og fin!

Jeg har den VR-løse versjonen fra 2003. Veldig lik av utseende!

Dessverre er den nye en halv cm tykkere, 1cm lengre, og 70 gram tyngre. Det høres jo lite ut, men er veldig mye i praksis på et så lite objektiv.

Det trekker litt ned, da litt av poenget med denne er jo å ha et lite og lett alternativ til 24-70 f/2.8 til situasjoner der man blender godt ned uansett.

 

Apropos 24-70... Nå blir den manglende VR på den virkelig påfallende... når den kjipe versjonen har!

Jeg spår en 24-70 f/2.8 med VR innen utgangen av året!

Lenke til kommentar

Litt spent på hvordan den blir mot min gamle 28-105.

 

Bedre! :)

AF-S 24-85mm f/3.5-4.5G ED fra 2003 er mye bedre. Spesielt i hjørnene og på lave blendertall. Jeg har den, og har hatt 28-105mm. ingenting tyder på at den nye blir dårligere iallefall. Designet ser veldig likt ut, så jeg tipper den blir enda litt bedre, med tanke på den økte fysiske størrelsen :wee:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...