Gå til innhold

MSI vil gjøre bærbare til spillmaskiner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir jo bare en masse ekstra ledninger og små bokser. Tror nok dette er en liten nisje. Bedre å ha alt i en liten PC med plass til grafikkort. Finnes fine mATX og tilogmed mini ITX løsninger som fint kan levere gaming ytelse.

 

Det jeg ser i dette er å eie kun en prossesor, OS og minnemoduler, ned ifra dobbelt opp når jeg eier både stasjonær og bærbar.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

For min del hadde dette vært fantastisk, da slipper jeg å kjøpe en monster av en laptop som klassifiseres mer som flyttbar enn bærbar om jeg skal bytte ut den stasjonære.

Lenke til kommentar

Regnet i full fart ut at hvis du vil ha Amd 7870 til din bærbare data, blir prisen 5400 norske kroner.

 

http://www.villagein...php?page=ViDock + http://cdon.no/elektronikk/asus_radeon_hd7870_2gb_ddr5_pcie-18785849?utm_source=prisguide_no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisguide_no

 

= 5400kr

 

Så hvis du kjøper en bærbar mellom 6000-9000kr, kjøper 7870, og en skjerm har du en bærbar med fullverdig stasjonær ytelse:)

 

Eller du kan bare kjøpe en 17,3" 6kg laptop med amd 7970m og i5 3610Qm fra USA til 12400 som jeg har tenkt til

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På hvilken måte er dette ikke praktisk? Istedenfor å kjøpe deg en 15" - 17" slepbar maskin som veier 3.5kg++, som har en batterilevetid som ikke ligner noe som helst og en varmeutvikling og kjøleløsning som får alle i rommet til å se rart på deg og som ikke minst gjerne koster en god del penger så kan du nå kjøpe alt fra ultrabook / ultraportabel til helt vanlige bærbare maskiner, i den størrelsen, ytelsen og vektklassen som passer deg best og bare koble til eksternt skjermkort via thunderbolt.

 

De fleste klarer seg jo faktisk med integrert Intel skjermkort til det meste de bedriver på en bærbare maskin, uten om eventuell spilling.

 

Eller du kan bare kjøpe en 17,3" 6kg laptop med amd 7970m og i5 3610Qm fra USA til 12400 som jeg har tenkt til

 

En 6kg, 17" bærbar er jo ikke reelt for 90% av markedet... Det er jo ikke lenger noen bærbarmaskin i det hele tatt.....

 

EDIT;

 

Må ikke glemme at du ender opp med bedre ytelse med HD 7870 desktop kortet, kontra HD 7970M da.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

På hvilken måte er dette ikke praktisk? Istedenfor å kjøpe deg en 15" - 17" slepbar maskin som veier 3.5kg++, som har en batterilevetid som ikke ligner noe som helst og en varmeutvikling og kjøleløsning som får alle i rommet til å se rart på deg og som ikke minst gjerne koster en god del penger så kan du nå kjøpe alt fra ultrabook / ultraportabel til helt vanlige bærbare maskiner, i den størrelsen, ytelsen og vektklassen som passer deg best og bare koble til eksternt skjermkort via thunderbolt.

 

De fleste klarer seg jo faktisk med integrert Intel skjermkort til det meste de bedriver på en bærbare maskin, uten om eventuell spilling.

 

Eller du kan bare kjøpe en 17,3" 6kg laptop med amd 7970m og i5 3610Qm fra USA til 12400 som jeg har tenkt til

 

En 6kg, 17" bærbar er jo ikke reelt for 90% av markedet... Det er jo ikke lenger noen bærbarmaskin i det hele tatt.....

 

EDIT;

 

Må ikke glemme at du ender opp med bedre ytelse med HD 7870 desktop kortet, kontra HD 7970M da.

 

Alt du sier stemmer, men JEG ville hvertfall foretrekke alt i en bærbar på 6kg:) Jeg spiller endel, og det å ha muligheten til å bare stappe gameren i ryggsekken og stikke til en kompis på kvelden er det som får meg til å foretrekke det :wee:

 

Kunne tenkt meg noe lignende som dette :dribble:http://www.youtube.com/watch?v=DGzRe2OnAsU

Endret av gallsman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...