Gå til innhold

Sniktitt: Resident Evil 6 (PC, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og som vanlig unngår man elegant RE: Revelations når spill skal sammenlignes, til tross for at det både er det nyeste og et av de aller beste i serien. Mye action har det også. Det har til og med en motoren fra RE5, om en modifisert, og vi har en partner så godt som hele veien. Men det er jo bare på en håndholdt konsoll, så da teller det vel ikke? :(

 

Nuvel, RE6 høres faktisk bra ut. At Jake blir jaget av et stort monster kan høres teit ut, men på den annen side minner det mistenkelig om en viss Nemesis. Det er jo positivt. :) Det eneste jeg misliker er at alle tre hovedpersonene er menn. Hvorfor ikke spille som en dame og få litt variasjon?

Lenke til kommentar

Deler din optimisme for Revelations vikingkylling, det var ett veldig solid spill :) En del action ja, men samtidig følte jeg de tok ett steg tilbake mot de gamle spillene i serien også. Var faktisk veldig god 3D-effekt i dette spillet, bare synd 3DS skjermen er totalt ubrukelig til å vise 3D man kan nyte under skikkelig gameplay.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ja, skjermen kunne fint vært større. En del action var det jo i Revelations, men er det negativt? Tenk på når du hadde vann opp til halsen i et knøttlite rom uten vei ut, og møtte svømme under vann gjennom alt mulig av vrakrester for å finne en vei ut før du druknet. Vanligvis hater jeg å spille undervannsområder, men akkurat det der fungerte perfekt. :)

Lenke til kommentar

Tja, se en gameplay-video på youtube på stor skjerm, så kan vi diskutere om størrelsen på skjermen på 3DS er stor nok. :p Og ja, jeg slo av 3D-effekten etter en stund. Den fungerer helt fint i de fleste spill, men jeg synes ikke den tilfører nok. Jeg liker 3DSen av andre grunner. Grafikken er svært pen, gyroskopet er morsomt, den har bra online-støtte med eShop, Street- og SpotPass og så videre. Faktisk kunne jeg nok foretrukket at neste 3DS ikke har 3D i det hele tatt. Maskinvaren kunne heller vært brukt til større skjerm, bedre batteri, bedre grafikk og bedre ytselse generelt. :)

Lenke til kommentar

Jeg hatet dem intenst og ville mye heller hatt en ekte remake uten alt annet tull som Crimson Fuckers. Jeg elsket det første spillet og har gått gjennom det flere ganger både på PS1 og DS (Deadly Silence), så gledet meg voldsomt til å endelig få RE: Remaken til GameCube. Har ikke vært så skuffet på lenge, for å si det mildt.

 

Prøv heller Deadly Silence på DS. Der får du hele greien i reprise, pluss en egen DS-remake. Hvorfor kunne de ikke gjort det på GC-versjonen?

Lenke til kommentar

What, syns remaken gjorde en suveren jobb, med nye gåter og områder. Nye fiender var også greit, ettersom man da faktisk ble tatt på senga på nytt for å si det sånn. Kontrollen hadde også fått en overhaling, og med bedre lyd og en helt ekstrem grafikk var det en opplevelse uten like!

Lenke til kommentar

Vel, så lenge de har med det meste fra det orginale RE + litt til, har jeg ingenting å trekke spillet for når det likevel holdet ett slikt nivå. Jeg må legge til at jeg faktisk den dag i dag, syns det er ubehagelig å spille spillet alene. Da har de i det minste gjort noe rett :) Vi får bli enige om å være uenige her altså :p

 

@ Stifi: Ja det virker som om ingen gidder å diskutere ett drittspill som RE5 likevel, så hvorfor ikke hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...