Gå til innhold

Ett trykk, og viften blir 20 dB stillere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det verste jeg vet er en varm pc og en pc som bråker, å kombinere En god vifte med lite støy er jo bare genialt, selvom fleste gamere bruker headset, så er det sinnsykt godt når du har sittet å høre på masse vifte støy, og bare skru av pc'en. Grunnen til at jeg tok "gamere" som et eksempel er fordi at ofte så har gamere "bedre" cpu'er og de bruker cpuene aktivt, noe som igjen utvikler varme.

 

Syns denne vifte teknologien er genial :p

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det heter "omdreininger per minutt", ikke "runder i minuttet"...

 

Du har missforstått, har du ikke fått med deg at dette er det siste innen våpenteknologi!! (?)

 

Missforståelsen kommer nok av engelske revolutions per minute.

Holder litt med journalisten på at man kan si at noe roterer et visst antall runder rundt per minutt, men kan jo lett forveksles med det norske derivatet av rounds per minute.

Lenke til kommentar

Er det bare en eller flere høyttalere som står for å motvirke støyen fra viften?

Her er det ikke snakk om konvensjonelle høyttalere, viftebladene brukes som "høyttalere" og blir styrt av spoler som er montert rundt kanten, stilig(?):

http://www.youtube.com/watch?v=jb6JPX5Nogg&feature=endscreen&NR=1

Spol til 2:40 og prøv å høre hva han sier igjennom all støyen.

Endret av L4r5
Fjernet OT
Lenke til kommentar

Tenk på prisen da? De beste Noctua viftene ligger allerede på 200kroner+ stykke. Hadde det ikke vært for at jeg får 40-50% rabatt på alt av Noctua produkter hadde jeg aldri kjøpt dem heller, de pengene er dem langt fra verdt.

Hvis det ikke er noen andre som har et tilsvarende produkt, så kan du banne på at de selger som varmt hvetebrød selv til 2x prisen av dyreste konkurrent. 20db reduksjon i støy er utrolig mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det verste jeg vet er en varm pc og en pc som bråker, å kombinere En god vifte med lite støy er jo bare genialt, selvom fleste gamere bruker headset, så er det sinnsykt godt når du har sittet å høre på masse vifte støy, og bare skru av pc'en. Grunnen til at jeg tok "gamere" som et eksempel er fordi at ofte så har gamere "bedre" cpu'er og de bruker cpuene aktivt, noe som igjen utvikler varme. Syns denne vifte teknologien er genial :p

 

Tull og tøv. De fleste gamere kommer helt i mål med mainstreamprosessorer som for eksempel i5 3570K eller i5 2500K og disse kan kjøles med feks Noctua NH-U12P SE2 @ 600 RPM. Det er ingen grunn til at en gamer-PC skal støye nevneverdig og isåfall er det pga grafikkortet og ikke pga prosessoren. Jeg har den kjøleren med viftene stilt til 800 RPM og det er ikke noe problem å kjøle i7 980x @ 4 GHz med full last i Prime 95. Kjølere med 2500 RPM er hinsides all fornuft med mindre det er snakk om benchmarking. Gamere bruker ikke prosessorene aktivt og mange spill har langt fra full last på prosessorkjernene under spilling. Prosessorens kjølebehov er moderat ved gaming.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Bare synd det tar så lang tid før de får produktene sine ut. Jeg har ventet lenge på kjølerene de viste frem i fjor, samt viftene. Men virker som det skjer lite hos Noctua.

 

Denne viften er spennende, så vidt jeg vet brukes det ikke høytalere (høres rart ut synes jeg også). Nå skal jeg på jobb, så det kan jeg komme tilbake til imorgen.

 

Det heter "omdreininger per minutt", ikke "runder i minuttet"...

Faktisk blir det mest korrekt å si revolveringer per minutt. ;) Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...