Gå til innhold

Eksperimenterer med konsepter til nytt Zelda (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig ønsker jeg et nytt Zelda spill som bærer mer preg av Twilight Princess, enn Skyward sword.

 

Spilte igjennom Skyward Sword, og som nevnt, så hadde jeg lyst til å stoppe noen ganger. For det første føler jeg at spillet var designet for barn fra 6-11, for det andre var game-mechanics ikke tilfredstillende, føltes fremmed, og løsningene var litt opp og ned.

 

Morsomt spill i seg selv, men kan ikke måles opp med TP i mine øyne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Videre meddelte den legendariske spillskaperen at det ikke er sikkert at bevegelseskontrollsystemet fra seriens forrige spill, The Legend of Zelda: Skyward Sword, blir å returnere i neste innslag."

 

Takk og lov! Jeg fordrar ikke kontrollene i Skyward Sword! (Gjelder forsåvidt de aller fleste spillene jeg har spilt på Wii). Har så langt storkost meg med selve spillet, men kontrollene ødelegger hele tiden innlevelse og stemning. Jeg skjemmes litt av det, men dette er det første Zelda-spillet jeg ikke har spilt ferdig kort tid etter utgivelsen. Står enda i ørkenen, og kontrollen skyver meg vekk hver gang jeg synes at jeg burde runde det.

Endret av Optimuz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skyward Sword er det første Zelda spillet jeg ikke har fullført, simpelt henn grunnet måten man bruker sverdet på. Fiende blokker en vei, og før man har fått svingt sverdet den veien har fienden endret seg og blokker en annen vei, spesielt irriterende på de mobgoblins som bruker de elektro sverdene.

 

Føler og at jeg vil ha et Zelda spill nærmere Twilight Princess, for jeg har gitt opp å få Ocarina of Time følelsen tilbake i et Zelda spill. De siste Zelda spillene føles tomme utenfor den vante sti, og gir lite eller ingen belønning lengere for å utforske. Noe jeg elsket med Ocarina of Time.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnet bevegelseskontroll-systemet har jeg ikke kjøpt Wii, og derav ingen spill til den heller... Skyward Sword er ikke på min ønskeliste, men siden jeg er Zelda-fan så river det i begge retningene.. >_<

 

Skulle gjerne sett noe nytt i Zelda, da uten å rive ned Zelda fundamentet. Twilight Princess var forsåvitt et steg i riktig retning, dog likte jeg ikke den svartens ulven.. :p Likte forøvrig alt annet i Twilight Princess.

Lenke til kommentar

Grunnet bevegelseskontroll-systemet har jeg ikke kjøpt Wii, og derav ingen spill til den heller... Skyward Sword er ikke på min ønskeliste, men siden jeg er Zelda-fan så river det i begge retningene.. >_<Skulle gjerne sett noe nytt i Zelda, da uten å rive ned Zelda fundamentet. Twilight Princess var forsåvitt et steg i riktig retning, dog likte jeg ikke den svartens ulven.. :p Likte forøvrig alt annet i Twilight Princess.

 

Twilight Princess ble ødelagt med at man måtte gå i andre dimensjoner som jeg syns ødela hele følelsen , og hadde ingen mening i det hele tatt,

 

Wind Waker var desidert det nermeste de klassiske Zelda spillene,

 

Ordentlig opdagelse tonnevis med sidequest,

 

TP ødela opdagelsen med at man måtte gå gjennom hele kartet i syre tilstander for og så kunne gå igjennom med vanlig Link og vanlig verden,

 

Men ingenting kan måle seg med de første spillene

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Twilight Princess ble ødelagt med at man måtte gå i andre dimensjoner som jeg syns ødela hele følelsen , og hadde ingen mening i det hele tatt,

 

Wind Waker var desidert det nermeste de klassiske Zelda spillene,

 

Ordentlig opdagelse tonnevis med sidequest,

 

TP ødela opdagelsen med at man måtte gå gjennom hele kartet i syre tilstander for og så kunne gå igjennom med vanlig Link og vanlig verden,

 

Men ingenting kan måle seg med de første spillene

Er enig i det du sier. Men synes TP fortsatt har flere elementer som er bra, som f.eks grafikken, poes og innsekt sanking. Ellers var det spennende å være i Twilight World. Får grøssninger bare å tenke på den innpåsliten hånden.. :p

 

Liker forøvrig Wind Waker over Twilight Princess, men ingenting slår Ocarina of Time! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Twilight Princess ble ødelagt med at man måtte gå i andre dimensjoner som jeg syns ødela hele følelsen , og hadde ingen mening i det hele tatt,

 

Wind Waker var desidert det nermeste de klassiske Zelda spillene,

 

Ordentlig opdagelse tonnevis med sidequest,

 

TP ødela opdagelsen med at man måtte gå gjennom hele kartet i syre tilstander for og så kunne gå igjennom med vanlig Link og vanlig verden,

 

Men ingenting kan måle seg med de første spillene

Er enig i det du sier. Men synes TP fortsatt har flere elementer som er bra, som f.eks grafikken, poes og innsekt sanking. Ellers var det spennende å være i Twilight World. Får grøssninger bare å tenke på den innpåsliten hånden.. :p

 

Liker forøvrig Wind Waker over Twilight Princess, men ingenting slår Ocarina of Time! ;)

 

Ahhhhhh

 

Glemte og si jeg spillte Gamecube versjonen, så jeg hadde den verste utgaven, Wii var litt bedre

Lenke til kommentar

Ahhhhhh

 

Glemte og si jeg spillte Gamecube versjonen, så jeg hadde den verste utgaven, Wii var litt bedre

Er ikke så store forskjellene såvitt jeg har forstått, bare kontrollene.

Rart og tenke på Gamecube hadde 3D i seg, og ikke så langt unna Wii ganske bra maskin, synd at når grafikken kom inn så forsvant spillene.

Lenke til kommentar

Ahhhhhh

 

Glemte og si jeg spillte Gamecube versjonen, så jeg hadde den verste utgaven, Wii var litt bedre

Er ikke så store forskjellene såvitt jeg har forstått, bare kontrollene.

 

Verdenen var vel speilvendt også. Har lest at mange foretrakk versjonen på GameCube, grunnet standard kontroller.

 

Er spent på Zelda på Wii U og hvordan kontrolleren blir. Jeg håper de legger til støtte for vanlig kontroller også. Det er mange som liker det best.

Lenke til kommentar

Ahhhhhh

 

Glemte og si jeg spillte Gamecube versjonen, så jeg hadde den verste utgaven, Wii var litt bedre

Er ikke så store forskjellene såvitt jeg har forstått, bare kontrollene.

 

Verdenen var vel speilvendt også. Har lest at mange foretrakk versjonen på GameCube, grunnet standard kontroller.

 

Er spent på Zelda på Wii U og hvordan kontrolleren blir. Jeg håper de legger til støtte for vanlig kontroller også. Det er mange som liker det best.

HAHA ja husker jeg var såsatans forvirret når jeg leste game guides XP

Lenke til kommentar

Jeg syntes kontrollen i Skyward Sword var utrolig bra, og vil ikke gå tilbake til ett tradisjonelt opsett. Jeg håper de ihvertfall lar spilleren velge. Men på en annen side, da kan de ikke designe fiender og puzzles rundt at man må treffe de fra en spesiell retning. Jeg håper ihvertfall de finner ett kompromiss som alle blir fornøyd med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...