Gå til innhold

Konkurranse: Se vinnerbildene fra fotovandringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her var det en god samling av "blandadrops"! Noe for enhver smak! Og jeg har iallefall funnet "min personlige favoritt" blant noen av de som falt best i smak etter mine kriterier!! Tok sin tid å bla gjennom alle bildene, men absolutt vel anvendt tid!

Skal bli artig å se det endelige resultatet etterhvert! ;)

 

PS!

Håper erfaringene fra årets begivenhet blir utvidet slik at vi i de mer "grisgrendte strøk" (les: landsbyer) også kan delta.....! :)

Lenke til kommentar

Intensjonen er at arrangementet skal utvides til alle byer hvor JapanPhoto har butikker, samt noen til. Men det kommer vi tilbake til senere.

Mange ledige og fine butikklokaler her i Molde (god plass i Storgata), så det er bare for JP å legge en "filial" hit! ;)

Endret av smort1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

En høy kvalitet over bildene.. noe som gjør at jeg blir enda mere fornøyd med 5. plassen min!! :) Hadde aldri trodd/forventet det.. men skitt au.. morro læll.. :D

Lenke til kommentar

Jeg blir lei meg hver gang jeg må se "barcode" i Oslo, for noe stygge greier. Ingen fotograf vil noen gang være god nok å få dette til å se pent ut.

Der er jeg faktisk uenig. Jeg synes det er et særdeles spennende motiv med mange muligheter. Problemet er at det fortsatt en stor byggeplass ...

Lenke til kommentar

Kan ikke si meg helt enig med endel av dommervurderingene. Mange av bildebidragene er mindre bra, og endel av de beste finner man under hederlig omtale. Jeg er enig med endel av de topplasserte, men ikke alle.

 

Får stille selv neste gang noe slik arrangeres. Var ikke klar over dette før i dag.

Lenke til kommentar

Ikke for å være en festbrems (det er et godt tiltak med fotovandringen), men: Er det innhentet tillatelse til publisering fra personene på bildene?

 

Mange hobbyfotografer føler seg nær uglesett når de vandrer rundt i folkemasser med kameraet og en slik fotovandring som jeg antar vil bli oppfattet som seriøs bør da og gå foran med gode eksempler innen etikk og oppførsel - mennesker er ikke fritt vilt for overivrige fotografer - noe enkelte nok bør minnes på.

 

Tor

Lenke til kommentar

Ikke for å være en festbrems (det er et godt tiltak med fotovandringen), men: Er det innhentet tillatelse til publisering fra personene på bildene?

 

Tor

 

Det er fire bilder som er under tvil, to av dem så ser motivet rett på kameraet og er klar over at de blir tatt bilde av, skulle da tro at de ville satt seg til motverge hvis de ikke ville bli avbildet, det er noen bilder av flere personer med kun en av de er identifiserbar så det er et tvilstilfelle, et bilde vise en person alene som er identifiserbar og det strider mot almen praksis/lov.

Så synes ikke det er så ille da i forhold til alle vinnende bidrag.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Dette er fotografens eget ansvar (dersom den avfotograferte kan identifiseres og er hovedmotivet i bildet), og deltagerne skal på forhånd ha blitt gjort oppmerksomme på dette.

Som deltager, kan jeg bekrefte at dette ble klart sagt ifra om før vandringen startert. Ihvertfall i Oslo.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Flisespikkeri.. Det er bare her på berget hvor vi henger oss opp i småting.. Om du befinner deg på offentlig sted og jeg hopper opp i ansiktet ditt med 50mm'en er det fint lite du får gjort noe med!

 

Se på Clay Enos.. han er høflig og spør.. men han tar nesten aldri et «nei for et nei» han får bildet sitt likevel.. Ingen som maser om tillatelser der..

 

Tar man Bruce Gilden som et eksempel.. så spør han aldri om lov før han hopper opp i trynet ditt.. Likevel er han en anerkjent og tar masse gode gatefoto.. Og til og med han har ingen problemer med å ta bilder av fremmende..

 

Dette er kun hypet opp her til lands.. ta det bildet som du mener er riktig i situasjonen, og smil pent tilbake til motivet om det skulle hisse seg opp.. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...