Gå til innhold

? Flame-angrepet spredde seg via Windows Update


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk en update på dataen min som jeg innstalerte. Er jeg i fare? Hva kan jeg gjøre for å fjerne det?

 

Nei du er ikke i fare.. og om du skulle få viruset er du fortsatt ikke i fare, da det er bygget for politiske formål.

Lenke til kommentar

Jeg fikk en update på dataen min som jeg innstalerte. Er jeg i fare?

Sannsynligvis ikke.

Denne WindowsUpdate-metoden kan kun benyttes til å spre Flame dersom en maskin i ditt nettverk allerede er infisert av Flame og dersom andre Windows-maskiner er satt opp til å bruke "automatic proxy server detection".

Lenke til kommentar

Når man først snakker om Windows Update problematikk, så har Microsoft ikke akkurat gjort jobben sin ordentlig med Windows 7:

 

http://social.techne...e2-b6364ad6a2e4

 

Nå er gjerne dette lite relevant hva sikkerhet angår, men hva vet jeg om det !?

Likevel er det lite tillitsvekkende å oppleve en slik "glitch" fra Microsoft.

 

Dette var løsningen et stykke nede i websiden som lenken over presenterer:

In my case the problem was caused by strange looking notification area (big), so WU probably could not create systray icon. After I resized this area, the update immediately started and passed OK.

 

Jeg kan bekrefte at det var løsningen, for det fungerte på min Windows 7-installasjon.

 

Her er et annet svar som beskriver på en veldig god måte, hva som må til for å løse problemet med Windows Update:

 

Amazingly bizarre error. Confirmed here on Windows Server 2008 R2. Fixed by selecting "Always show all icons and notifications on taskbar." Under Taskbar and Start Menu properties, Notification error.

An enlarged notification area then appeared with the WU icon in the middle of space and updates installed without issue.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...