Gå til innhold

Test: Asus ProArt PA248Q


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere sier denne har alt man kan ønske seg i en pakke.

 

Det er en minus dere bør starte å sette på skjermer som dette. Altfor bred ramme. Jo før produsentene begynner med tynne rammer, jo bedre. Da vil flere også gå til innkjøp av flerskjermsoppsett. Venter selv på IPS skjerm med tynne rammer. Og LG kommer med den skjermen i løpet av året, DM92. Den har 1mm ramme på 27" skjerm. Dessverre bare i 1080p HD oppløsning. Men perfekt til flerskjerms oppsett. Samt at den skal takle 120Hz og 3D.

 

Får bare håpe prisen ikke blir ekstrem.

Lenke til kommentar

For oss pirkete sjeler er det synd den har "hele" 6ms responstid, da dette var et meget interessant produkt!

 

Hvis de ikke "gidder" å ta stilling til alt når de realiserer et produkt kundene har bedt om så kan de bare la vær.

Endret av morten-89
Lenke til kommentar

Dere sier denne har alt man kan ønske seg i en pakke.

 

Det er en minus dere bør starte å sette på skjermer som dette. Altfor bred ramme. Jo før produsentene begynner med tynne rammer, jo bedre. Da vil flere også gå til innkjøp av flerskjermsoppsett. Venter selv på IPS skjerm med tynne rammer. Og LG kommer med den skjermen i løpet av året, DM92. Den har 1mm ramme på 27" skjerm. Dessverre bare i 1080p HD oppløsning. Men perfekt til flerskjerms oppsett. Samt at den skal takle 120Hz og 3D.

 

Får bare håpe prisen ikke blir ekstrem.

 

100% enig. tynne bilderammer er et must for flerskjermsoppsett og m.t.p. det økte potensialet i salg er det ett under at ikke flere produsenter fokuserer mer på dette. For de som skal ha 2 eller 3 skjermer vil gjerne ha identiske monitorer. I hvertfall vet jeg at jeg foretrekker å ha "samme" bilde på alle skjermene mine.

 

24'' 1920x1200 +"IPS"+3D/120hz og tynne rammer så hadde jeg kjøpt 3 og ett bordstativ på rappen...

Lenke til kommentar

Det kan muligens se litt skarpere ut. Men egentlig så fører det bare til mer irriterende refleksjoner.

 

Om det blir refleksjoner er opp til en selv. Det er jo som regel bare å trykke på en/flere lysbryter(e) eller/og trekke for en gardin og refleksjonene blir bortevekk.

 

Mattskjerm ser jo bare dritt ut, blir som å se ett bilde dekket av støv.

Endret av Scorpion88
Lenke til kommentar
Det kan muligens se litt skarpere ut. Men egentlig så fører det bare til mer irriterende refleksjoner.
Om det blir refleksjoner er opp til en selv. Det er jo som regel bare å trykke på en/flere lysbryter(e) eller/og trekke for en gardin og refleksjonene blir bortevekk. Mattskjerm ser jo bare dritt ut, blir som å se ett bilde dekket av støv.

 

Jeg liker ikke å sitte i helmørkt rom lengre når jeg spiller, øynene mine tåler det ikke i lengden (begynner å bli gammel?) imho så er blanke skjermer enda en markedsføringsgimmick. "ooh sooo shiny..." Men hver til sitt.

Lenke til kommentar

Sto ikke noe om hz i artikkelen så jeg går ut ifra det var 60hz da..2bad, hadde det bare vært 120hz så hadde jeg ignorert den litt tregere respons tiden. For ellers så virket alt annet perfekt.

Ah, helt korrekt - det er 60 Hz. Det er et punkt jeg skal passe på å få med i spesifikasjonsoversikten :-)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det kan muligens se litt skarpere ut. Men egentlig så fører det bare til mer irriterende refleksjoner.
Om det blir refleksjoner er opp til en selv. Det er jo som regel bare å trykke på en/flere lysbryter(e) eller/og trekke for en gardin og refleksjonene blir bortevekk. Mattskjerm ser jo bare dritt ut, blir som å se ett bilde dekket av støv.
Jeg liker ikke å sitte i helmørkt rom lengre når jeg spiller, øynene mine tåler det ikke i lengden (begynner å bli gammel?) imho så er blanke skjermer enda en markedsføringsgimmick. "ooh sooo shiny..." Men hver til sitt.

 

Da kan det være at du bruker for høy lysstyrke på skjermen.

Lenke til kommentar

hadde det bare vært 120hz så hadde jeg ignorert den litt tregere respons tiden. For ellers så virket alt annet perfekt.

 

Kan noen forklare det følgende for meg? Hvis responstiden er lavere enn tiden mellom hver billedoppfriskning, hvorfor er den da viktig? 60 Hz betyr at det går 1/60 s = 17 ms mellom hver nye skjermoppdatering. Hvilken betydning har det om responstiden er 5 eller 6 ms når du uansett må vente 17 ms mellom hvert nytt skjermbilde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...