Gå til innhold

Googles 3D-kart blir mye bedre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"kommer apple i forkjøpet"? Selv om denne funksjonen er rullet ut for alle som har oppdaterte browsere er det vel strengt tatt en beta enda? Det står i alle fall det. Det er sånn Google slipper unna med dårlig fungerende produktet. MapsGL er så langt jeg kan se bare aktivert for Roma. Det er grunn til å tro at Apples løsning er litt mer.. jevn når den først kommer. (Dette er ikke et fanboy-innlegg. Ønsker kun seriøse tilsvar)

Lenke til kommentar

En av de store nyhetene skal være nedlasting av kart for så å bruke de offline, men dette er da allerede mulig?Du kan laste ned et kartområde på ca 16km rundt et punkt du definerer, om jeg ikke husker feil.

 

Dette var en del av google labs som er alpha/beta funksjoner til maps og ikke vurdert som standard features.

Lenke til kommentar
En av de store nyhetene skal være nedlasting av kart for så å bruke de offline, men dette er da allerede mulig?Du kan laste ned et kartområde på ca 16km rundt et punkt du definerer, om jeg ikke husker feil.
Dette var en del av google labs som er alpha/beta funksjoner til maps og ikke vurdert som standard features.

Google labs...who cares... Hvis du har installert Google Maps og denne har vært oppdatert, så har du idag også kunnet laste ned kart for off-line bruk. Du trenger ingen "add-ons" fra 3. part. Det ligger i programmet fra før, så dette er ingen nyhet. Det er bare noe markedsavd har tatt med for å få ett punkt til på lista over nyheter.

 

Lenke til kommentar

Hva skiller dette og tjenesten finn.no har hatt her til lands i mange år nå?

 

Sannsynligvis ingenting. Jeg tipper det er ca samme teknologi som ligger bak. 2D-bilder + matematikk = 3d-figurer. Håper de implementerer det med WebGL så vi slipper å laste ned plugins som man må på finn.nos versjon

Lenke til kommentar

"kommer apple i forkjøpet"? Selv om denne funksjonen er rullet ut for alle som har oppdaterte browsere er det vel strengt tatt en beta enda? Det står i alle fall det. Det er sånn Google slipper unna med dårlig fungerende produktet. MapsGL er så langt jeg kan se bare aktivert for Roma. Det er grunn til å tro at Apples løsning er litt mer.. jevn når den først kommer. (Dette er ikke et fanboy-innlegg. Ønsker kun seriøse tilsvar)

 

Hvordan er du sikker på at Apple ikke gjør med dette, som de gjorde med Siri? Det ble jo også "lansert" i Beta, gjorde det ikke? Dessuten tviler jeg på at Apple sin versjon blir verdensdekkende den heller. De er jo ikke akkurat kjent for å sikte noe spesielt på ikke-engelsk-talende land...

Lenke til kommentar

"kommer apple i forkjøpet"? Selv om denne funksjonen er rullet ut for alle som har oppdaterte browsere er det vel strengt tatt en beta enda? Det står i alle fall det. Det er sånn Google slipper unna med dårlig fungerende produktet. MapsGL er så langt jeg kan se bare aktivert for Roma. Det er grunn til å tro at Apples løsning er litt mer.. jevn når den først kommer. (Dette er ikke et fanboy-innlegg. Ønsker kun seriøse tilsvar)

 

Så apple har en tendens til å slippe mer "jevne" produkter? Som den gangen se slapp en mobil uten MMS?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Google Maps og Google Earth får nå en rekke oppdateringer. Blant nyhetene er at du snart kan se tredimensjonale kart fremover, og dette virker å være temmelig likt 3D-karttjenesten Finn.no lanserte i 2008.

[

 

Det var Sesam som lanserte den tjenesten, ikke finn.no!

Siden har finn kjøpt opp sesam og dessverre lagt ned Sesams utvikling av lovende tjenester slik som denne;(

 

 

 

- ESS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...