Gå til innhold

Er utstyret ditt større enn 30 cm?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Speil-teleobjektiver har jo fast blenderåpning som vanligvis ikke er så superrask heller, men kanskje de likevell blir populære under London-OL siden de er betydelig kortere enn andre teleobjektiver. Blir kanskje mye smultrings-bokeh i London :-)

 

Et annet alternativ er en superzoom, Tamron 18-270 VC blir sikker populær til dette.

Lenke til kommentar

Dette overrasker meg egentlig ikke så mye. Irriterende ja, men ikke overraskende. Det er i det minste bra at de sier dette i en pressemelding i god tid før arrangementet. Lillestrøm SK kunne lært av dette. Det står absolutt ingenting om restriksjoner på kameraer og annet fotoutstyr hverken på billetten eller på hjemmesidene deres. Jeg ble bortvist da jeg kom dit for to uker siden som bortesupporter. Årsaken var at fotoutstyret mitt så for proft ut. Sikkerhetsgjøken sa at "linsen" var for lang. Dette var altså 7D med et 200mm objektiv.

Lenke til kommentar

Dette overrasker meg egentlig ikke så mye. Irriterende ja, men ikke overraskende. Det er i det minste bra at de sier dette i en pressemelding i god tid før arrangementet. Lillestrøm SK kunne lært av dette. Det står absolutt ingenting om restriksjoner på kameraer og annet fotoutstyr hverken på billetten eller på hjemmesidene deres. Jeg ble bortvist da jeg kom dit for to uker siden som bortesupporter. Årsaken var at fotoutstyret mitt så for proft ut. Sikkerhetsgjøken sa at "linsen" var for lang. Dette var altså 7D med et 200mm objektiv.

 

Dette er feil, hvis du leser stadion reglement på Åråsen så er video opptaksutstyr, samt fotografering ikke tilatt. 200mm er også sett på som et slagsvåpen eller objekt som kan kastes. Reglene står ved inngangen flere steder, og ved området du kjøpte bilettene dine.

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Dette er feil, hvis du leser stadion reglemanget på Åråsen så er video opptaksutstyr, samt fotografering ikke tilatt. 200mm er også sett på som et slagsvåpen eller objekt som kan kastes. Reglene står ved inngangen flere steder, og ved området du kjøpte bilettene dine.

Dette er feil feil feil. Hvis du leser innlegget mitt, så ser du at jeg kom dit som bortesupporter med billetter kjøpt på nett. Hadde det vært greit om OL-arrangøren ikke hadde sagt noe om denne 30 cm-regelen, men heller hengte opp en plakat ved stadion? Muligheten for å bruke kamerautstyret som slagvåpen (hvem i helvete...) ble aldri brukt som argument. Det så "for proft ut", som jeg også nevnte i innlegget mitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er feil, hvis du leser stadion reglemanget på Åråsen så er video opptaksutstyr, samt fotografering ikke tilatt. 200mm er også sett på som et slagsvåpen eller objekt som kan kastes. Reglene står ved inngangen flere steder, og ved området du kjøpte bilettene dine.

Dette er feil feil feil. Hvis du leser innlegget mitt, så ser du at jeg kom dit som bortesupporter med billetter kjøpt på nett. Muligheten for å bruke kamerautstyret som slagvåpen (hvem i helvete...) ble aldri brukt som argument. Det så "for proft ut", som jeg også nevnte i innlegget mitt.

 

Du har kjøpt billetter til et arrangement. Da forplikter du deg også til å sette deg inn i reglementet til arrangementet. Det er veldig veldig store oppslag som viser nettopp disse på Åråsen.(ja, jeg vet dette da jeg er akkreditert til alle kamper på Åråsen, reglene er klare) Og er også regler i fra NFF som alle klubber i Norge skal forholde seg til.

 

 

§ 5 Forbudte effekter

Følgende effekter er forbudt å ha med seg inn på Åråsen:

- våpen

- effekter som kan brukes som våpen

- flasker i glass eller plastikk

- fyrverkeri eller effekter som oppfattes som slikt

- alkohol eller alkoholholdige drikker

- andre rusmidler

- større flagg og bannere som ikke er brannsikre og godkjent av LSKs sikkerhetsansvarlige ev. brannvesenet

- laserpenner

- videokameraer

- dyr (med unntak for førerhunder)

- fløyter og andre gjenstander som er egnet til å lage tilsvarende lyder

- seil, bannere, plakater og annet med:

- politisk budskap

- rasistisk budskap

- oppfordringer til vold eller hat

- usaklig hets mot politiet, NFF eller andre myndigheter

- reklame

- skjerf, drakter, gensere, jakker eller annet som tilsier tilhørighet til grupper som er uønsket etter

 

§ 4

Personer med slike effekter vil bli bortvist fra Åråsen eller bedt om å gi eller legge fra seg effektene. LSK har ikke ansvar for innleverte effekter.

 

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Er du treg? Siden DU er akkreditert til alle kamper på Åråsen, da bør ALLE vite hvilke regler som gjelder der? Du er jo helt utrolig!

 

Jeg er ikke stamgjest på Åråsen. Dette var mitt første besøk (og siste) besøk der. Skal bortesupportere først reise til stadion de skal besøke i forkant av matchen for å gjøre seg kjent med hva som kan stå der, og så planlegge den egentlige reisen på kampdagen? Det er ingen logikk i at man ikke kan ha med seg kamera, det stod ikke blant restriksjonene på billetten og det nevnes ikke med ett eneste ord på hjemmesidene til LSK.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette synes jeg ærlig talt er helt greit. Det er ingen menneskerett å få ta bilder, og arrangøren setter de begrensningene de vil sette.

I og med at de har laget regler som forbyr salg av publikumsbilder, så er vel det greit av den grunn ...

 

Da er de andre reglene rundt salg av publikumsbilder betraktelig verre.

Det er jo faktisk en oppmykning. Totalt fotoforbud er det som er mest vanlig; nå kan du ihvertfall ta bilder til privat bruk.

 

Og her er det en markant fordel med små, nette Olympus-hus! :)

Nok en grunn for å kvitte seg med de store gamle dinosaurene ...

Lenke til kommentar
Nok en grunn for å kvitte seg med de store gamle dinosaurene ...

 

Åpenbart en som ikke tar ORDENTLIGE bilder. Alle som har tatt bilder og spesielt sportsbilder hvor alt går vesentlig fortere, vet at å prøve å ta bilder med et kompaktkamera er helt håpløst. Personlig ville jeg heller tatt med tegneblokk og blyant enn et olympuskamera til 2000kr på elkjøp. Prøv å ta bilde av syklistene med det... Lykke til!

Lenke til kommentar

Ser ikke på diss

Er du treg? Siden DU er akkreditert til alle kamper på Åråsen, da bør ALLE vite hvilke regler som gjelder der? Du er jo helt utrolig!

 

Jeg er ikke stamgjest på Åråsen. Dette var mitt første besøk (og siste) besøk der. Skal bortesupportere først reise til stadion de skal besøke i forkant av matchen for å gjøre seg kjent med hva som kan stå der, og så planlegge den egentlige reisen på kampdagen? Det er ingen logikk i at man ikke kan ha med seg kamera, det stod ikke blant restriksjonene på billetten og det nevnes ikke med ett eneste ord på hjemmesidene til LSK.

 

Først delen der skjønner jeg lite av hva du mener. Sier ikke at jeg kan alle reglene eller at alle skal kunne de, men at jeg vet det er oppslag om de og at de er relativt lett å se. Som besøkende på Åråsen er du ansvarlig for å sette deg inn i reglementet som er der.

 

Det at man ikke kan ha med kamera og annet opptaksutstyr er en regle i fra NFF. Så er ikke noe unikt for Åråsen. Gjelder på alle andre stadioner i Norge også. Kanskje bare det er sløve vakter?

 

Man har heller ikke lov å videreselge bilder tatt med mobil, det er kun de som har akkreditering som har lov til å selge bilder og materiale i fra kamper. Man har heller ikke lov til å filme kampen eller noe av banen da dette er rettmessig media som bare har tilgang til. (nff sine regler)

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...