Gå til innhold

Nintendo videreutvikler Wii U (WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tomlene opp for designet på Pro-kontrolleren. Godt å se at de holder seg til en versjon av det enormt gode designet til GameCube-kontrolleren (dog noe mer inspirert av XBox 360). Og takk spaghetti-monsteret for at de ikke gikk for det (imo) ubehagelige Dual Shock-designet. Har aldri funnet PS-kontrollen behagelig i bruk.

 

Er dog skuffet over at de enda holder på Wii U-navnet. Hadde håpet at de skulle ta til vett, og gi konsollen et bedre navn.

Wii og Wii U kommer garantert til å skape forvirring blandt mange (casual-)kjøpere, slik som 3DS og DS.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Pro-kontroller er bra. :) Kommer vi nok å se flere av de gode krossplatformspillene til Wii U også. Litt skeptisk til plasseringa av den høyre analogspaken, men er vel bare en tilvenningssak. :) Blir uansett spennende. :D

 

Er forøvrig også enig med Optimuz om at navnet hadde hatt godt av å bli endra.

Lenke til kommentar

Absolutt spennende, håper de får flere tredjeparts utviklere.

 

3. parts utviklere virker å være skeptiske til Wii U.

 

http://www.ign.com/a...game-developers

 

Sjønner ikke hvorfor de mener hardware er kronglete. PowerPc og radeon basert gpu er veldig likt xbox 360. Ja den kontroller touchscreenen er spesiell men du trenger ikke bruke den mer en til menyer og lignende.

Er vel heller usikker på salgstallene og kansje Nintendo har vært trege med develoment kits og tilsvarende.

Er også det at de fleste utviklere har hatt xbox/ ps3 fokus i masse år nå og er lite villige til å gå for en ny plattform mer så når neste generasjon xbox/ ps3 er under to år unna.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg Optimuz (+, liker, eller tommelen opp eller hva det nå heter..)

 

Litt spent på pro spaken, ellers virker det meste greit. Jeg synes spakene til Xbox 360 er milevis foran PS3 sine. Digital padden ser vond ut og bruke over tid (jeg foretrekker disse til slåssespill), og de symetriske analoge stikkene ser jeg for meg at kan bli litt knotete om man kommer borti knappene med håndflaten, men det kan hende at grepet blir helt annerledes enn på Xbox controlleren?

Lenke til kommentar

- Det har kommet både positive og negative rapporter om Wii U fra utviklere. Mest sannsynlig ligger svaret et sted i mellom.

 

- Navnet er latterlig, men det er fornuftig å implementere "Wii"-merket i navnet på en eller annen måte. Dette er per i dag en av Nintendos mest verdifulle merkenavn, og godt kjent langt utover de som vet hva "Nintendo"-navnet representerer. Wii er også den suverent best solgte konsollen til Nintendo, og alt ekstrautstyr til Wii kan brukes på Wii U, så det gir mening å bevare det også fra et slikt perspektiv. Dog burde de nok heller gått for noe enklere som Super Wii eller Wii 2 (eller noe annet).

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg Optimuz (+, liker, eller tommelen opp eller hva det nå heter..) Litt spent på pro spaken, ellers virker det meste greit. Jeg synes spakene til Xbox 360 er milevis foran PS3 sine. Digital padden ser vond ut og bruke over tid (jeg foretrekker disse til slåssespill), og de symetriske analoge stikkene ser jeg for meg at kan bli litt knotete om man kommer borti knappene med håndflaten, men det kan hende at grepet blir helt annerledes enn på Xbox controlleren?

Angående spaker så er det ingen''perfekt'' spake.

Det kommer helt opp til brukeren ,

Hva han spiller mest hva han startet med alt dette.

 

F.eks jeg hater xbox kontrollerne og elsker playstation spakene, fordi jeg er mest kjent med playstation.

Lenke til kommentar

Har du en link? Skulle gjerne lest mer om Next gen utvikling.

 

Her er ihvertfall et intervju med noen av folkene bak Darksiders. Greien er at det har vært utrolig mange motstridende rapporter om dette, så er vanskelig å vite hva som er sant. MItt inntrykk er at selve hardwaren er ganske lik 360, og derfor enkel, men at kontrolleren gjør utvikling mer tungvindt. Vi får vel svar etterhvert regner jeg med!

Lenke til kommentar

Morsomt at enkelte er bekymret for at navnet Wii U er for likt navnet på forgjengeren og kan potensielt bli forvirrende for forbrukerne. Var det virkelig noen andre enn besteforeldre som tok feil av PlayStation og PlayStation 2 for drøyt 10 år siden? Hva med PS2 og PS3? Xbox og Xbox 360?

 

Ellers må jeg si jeg er veldig spent på hva de kommer til å vise fram på E3-messen i morgen, da dette var en kjempefin forsmak på hva vi har i vente med Wii U. Ganske morsomt at en såpass enkel demonstrasjon klarer å mane fram mer entusiasme i meg enn de påkostede, bombastiske sceneshowene til de tre store har gjort de siste årene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den kontrolleren ser jo ganske så fin ut. Ser at de har gått for en symmetrisk plassering av analogstikkene, noe jeg liker veldig godt. I og med at menneskehender er symmetriske så er jo det den eneste logiske plasseringen egentlig.

 

Jeg tenkte det samme som deg, men kom til motsatt konklusjon, nemlig at analogstikka ser ut til å være dårligere plassert, da man faktisk bruker knappene mye mer, og det er usymmetrisk når man bruker knappene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Den kontrolleren ser jo ganske så fin ut. Ser at de har gått for en symmetrisk plassering av analogstikkene, noe jeg liker veldig godt. I og med at menneskehender er symmetriske så er jo det den eneste logiske plasseringen egentlig.

 

Jeg tenkte det samme som deg, men kom til motsatt konklusjon, nemlig at analogstikka ser ut til å være dårligere plassert, da man faktisk bruker knappene mye mer, og det er usymmetrisk når man bruker knappene.

 

AtW

 

Det kommer jo helt an på hva man spiller...

 

I FPS og noen racingspill bruker man stort sett to spaker 90% av tida. Mens plattformspill er det motsatt.

Lenke til kommentar

Den kontrolleren ser jo ganske så fin ut. Ser at de har gått for en symmetrisk plassering av analogstikkene, noe jeg liker veldig godt. I og med at menneskehender er symmetriske så er jo det den eneste logiske plasseringen egentlig.

 

Jeg tenkte det samme som deg, men kom til motsatt konklusjon, nemlig at analogstikka ser ut til å være dårligere plassert, da man faktisk bruker knappene mye mer, og det er usymmetrisk når man bruker knappene.

 

AtW

 

Det kommer jo helt an på hva man spiller...

 

I FPS og noen racingspill bruker man stort sett to spaker 90% av tida. Mens plattformspill er det motsatt.

 

Ja, det er mulig, spiller så godt som aldri FPS med håndkontrollere, og bilspillene jeg spiller bruker stort sett bare en analog kontroller (til noe viktig ihvertfall), men det er vel smak og behag. For meg virker som en dårligere plassering ihvertfall.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...