Gå til innhold

Test: Asus Eee Pad Transformer TF300T


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Fra Asus får vi opplyst at Asus Transformer Pad også skal komme i en versjon som støtter 3G og LTE, men denne har vi så langt ikke fått noen pris eller salgsdato på."

 

Det går jo an å få greie på det ved å gå inn på en nettbutikk, så står 3g-versjonene der med dato for ankomst og pris. :)

 

Blir det test av TF700, tro? Og vil TF700 komme med 3g?

Lenke til kommentar

En kanskje litt skuffende anmeldelse - påstanden at skjermene er like stemmer jo ikke helt ; lysstyrken er som natt og dag (prime støtter super IPS 600) og er en del mer lyssterkere, ja Prime har litt raskere CPU men TF300 har noe raskere ram (om denne har praktisk bruk kan dog diskuteres)

 

Det jeg ikke fatter er at dere ikke har diskutert software-stabiliteten, dette brettet på lik linje med prime henger seg igjen og igjen; dont get me wrong - når brettet først funker som det skal går det som bare bare men både prime og tf300 har vannvittige problemer med kodingen som har ført til truing av søksmål og aldri lignende sett så mye hat blant kunder, men nå kommer det en gedigen patch hvor selve kern-koden er endret så dette etter laaangt tid skal løse mye av problemene.

 

Men for meg så ser ser det ut at dere har vært altfor heldige eller bare vært selektive med anmeldelsen/ikke hat brettet nok. Andre store gadgedsider har blant annet trukker f.ks prime ned i karakter etter en periode når disse problemene går ut over hårfestet.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

"3G-brettet vil også ha en annen brettet vil også ha en annen prosessor enn brettet vi har prosessor enn brettet vi har testet. " Iflg. nettsidene til Asus har 3G-varianten (TF300TG) også Tegra3 prosessor. Utgaven med 4g, TF300TL, vil nok derimot få en annen prosessor,

Lenke til kommentar

Ja det stusset jeg også over men glemte å nevne det, slik jeg forstod det så kom 3G variant både med T3 og K4 CPU, på starten så støttet ikke T3 3G men jeg tror dem løste det med å sette 3Gchippen bakpå, men jeg husker ikke helt åssen dem løste dette.

 

Derimot er jeg spent på ytelsen til K4 og for en person som mer eller mindre ikke bryr seg om gaming til tablets men alt annet som den kan gjøre så er jeg spent fordi T3 sammen med ICS er skuffende opplevelse.

Lenke til kommentar

Helt ok artikkel, men å trekke brettet fordi det ikke var 3G på deres TEST versjon er vel helt feil med tanke på at det kommer, dessuten så kommer flere produsenter med et brett med wifi og et brett med både wifi+3g skjønner virkelig ikke hvorfor dere trekker for det.

Lenke til kommentar

Enig i at det var pussig. 3G-utgaven finnes (straks) for se som vil ha/trenger det.

Jeg har sett på dette brettet selv, men klarer ikke helt bestemme meg. Har sett en del negativt om at det i likhet med Prime henger ganske heftig innimellom, men ingen av testene jeg har sett nevner dette.

Et "nexus"-brett hadde også vært interessant, men det ligger vel litt fram i tid. Regner med at det kommer nyheter om det under Google I/O i slutten av juni, men så spørs det hvor lang tid det tar før vi ser noe til ev nexusbrett her til lands.

 

Lenke til kommentar
når brettet først funker som det skal går det som bare bare men både prime og tf300 har vannvittige problemer med kodingen som har ført til truing av søksmål og aldri lignende sett så mye hat blant kunder

 

Er helvettes problemer med alle nettlesere ihvertfall (på Prime). Fatter ikke at jeg ikke har lagt inn custom rom enda mtp. at jeg har gjort det på mine telefoner.

Lenke til kommentar

Kjøpte Transformer Prime, byttet det inn på angrerett og kjøpte iPad 2. Angrer ikke på det. Hvis du ikke kommer til å bruke alle de avanserte funksjonene vil en iPad gi deg en bedre brukeropplevelse. Software-messing er iPad et bedre produkt enn asus Transformer, alt glir bare bedre og raskere. Som nettleser, som er den funksjonen de fleste bruker mest, er ikke Transformer et godt nok produkt. Til slutt drar man fram laptopen.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest denne testen, er jeg meget skuffet over Amobil sine vurderinger. Når det vites at det kommer en 3G versjon av dette brettet, og at denne visstnok har en annen prosessor, er jo dette to forskjellige brett, som burte bedømmes uavhengig av hverandre. Husk at ikke alle ønsker/trenger 3G, så i mine øyne blir det helt feil å unnlate å gi toppkarakter fordi brettet mangler det, dersom dette er eneste hinderet.

Forøvrig har jeg en TF300 i bestilling, og gleder meg til å prøve det.

Lenke til kommentar

Har et spørsmål til de som har VET noe om saken:

 

Har Asus Transformer Prime, og er egentlig veldig fornøyd med byggekvalitet, konseptet med docking, batteritid etc.

Men den er rask/treg om hverandre og nettleseren er jo som ei bøtte sirup.

"Nettbrett" heter det jo, men satan så treg den er til tider. Har sammenlignet med en iPad og den var heller ikke så rask at den imponerte meg, men samtidig skulle jo Prime "gruse" iPad. På papiret da. Noen som vet om noe man kan gjøre med dette? Kjent problem? Er som sagt fornøyd ellers, men virker som om hardware ikke kommer til nytte da flaskehalsen ligger i software?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...