Gå til innhold

Test: Samsung PS64E8005


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi kjøpte PS64D8005 i fjor og er strålende fornøyd.

 

Eneste minuset er en elendig fjernkontroll (som de selger med her også) og en smart tv funksjon som er så elendig at jeg skulle ønske de ansvarlige fikk øynene fjernet og hengt.

 

Det er rett og slett bare søppel..

 

Utrolig skuffende at Samsung ikke legger litt mer energi i dette som i utgangspunktet er en fantastisk ide.

 

Men uansett... TV'n er vi super fornøyd med likevel og angrer ikke et sekund :D

Lenke til kommentar

Vi kjøpte PS64D8005 i fjor og er strålende fornøyd.Eneste minuset er en elendig fjernkontroll (som de selger med her også) og en smart tv funksjon som er så elendig at jeg skulle ønske de ansvarlige fikk øynene fjernet og hengt.Det er rett og slett bare søppel.. Utrolig skuffende at Samsung ikke legger litt mer energi i dette som i utgangspunktet er en fantastisk ide.Men uansett... TV'n er vi super fornøyd med likevel og angrer ikke et sekund :D

Det som derimot er genialt, er at om du har mobil, nettbrett eller pc fra samsung, kan du starte en applikasjon som heter smart view.

 

Da kan du se samme innholdet på så mange enheter du vil ;) du kan se på annen input enn tven står på, samt du kan bytte kanaler!

 

Lenke til kommentar

Vi kjøpte PS64D8005 i fjor og er strålende fornøyd.Eneste minuset er en elendig fjernkontroll (som de selger med her også) og en smart tv funksjon som er så elendig at jeg skulle ønske de ansvarlige fikk øynene fjernet og hengt.Det er rett og slett bare søppel.. Utrolig skuffende at Samsung ikke legger litt mer energi i dette som i utgangspunktet er en fantastisk ide.Men uansett... TV'n er vi super fornøyd med likevel og angrer ikke et sekund :D

Det som derimot er genialt, er at om du har mobil, nettbrett eller pc fra samsung, kan du starte en applikasjon som heter smart view.

 

Da kan du se samme innholdet på så mange enheter du vil ;) du kan se på annen input enn tven står på, samt du kan bytte kanaler!

 

Vi har parabol... så nei.. det er ikke så genialt da.... Hadde vi hatt tuner i tv'n så kanksje...

 

Har både Galaxy tab og Galaxy S2, og såå genialt er det bare ikke..

Lenke til kommentar

Jeg hadde 8005 (LED-versjonen) av denne TVen og var missfornøyd med nesten alt. Så gikk jeg for Panasonic VT30, mens jeg hadde denne bestemte jeg meg for å teste Samsungs plasmamodell, altså 8005. Som var i samme prisklasse som VT30. Dog må jeg si at VT30 stort sett er bedre på alt, og at det er et mye bedre kjøp enn Samsungen(e).

 

Her skriver jeg hovedsaklig om hvorfor man bør velge Panasonics plasma fremfor Samsungs plamsa (begge toppmodeller):

1) byggekvaliteten skrot, alt er plastikk, mot Panasonics glass og metall.

2) bildekvaliteten er bedre overall, og særlig sortnivået er særdeles mye bedre enn på Samsungen.

3) menyene er drittrege på Samsungen (inkludert "smart-tv" som jeg uansett ikke ser poenget med)

4) DVB-S (satelitt-tuner) fikk ikke ordentlige signaler fra parabolen (begge TVene hadde 30% signal), noe som resulterte i at jeg fikk signaler noen ganger på SD-sendinger, mens HD kunne jeg bare glømme. Dette fungerer utmerket på Panasonic, som også legger kanalene i en god liste (de som ikke er forhåndsdefinerte av eks. Canal Digital)

5) Samsungen blir j*vlig varm, man kjenner den varmer godt fra panelet ~5cm i fra, og gjør også leiligheten mye varmere, svært upraktisk på sommeren. Samsungen støyer mer også.

6) Panasonic har THX-modus, og som er veldig bra og riktig, dette har ikke Samsung, og krever kalibrering om man vil ha riktige farger.

7) litt verre gjenskinn på Samsungen enn på Panasonicen

8) flere valg av oppsett i menyene (farger o.l.)

 

Siden ingen TV-er er perfekte er det også noen feil med Panasonicen:

1) designet er ikke like kult som på Samsungen

2) litt hvitere hvitt på Samsungen

3) Samsungen er litt billigere

4) "image retention" er et litt større problem enn på Samsungen, men hovedsakelig hvis man bruker THX-modus. Så når man ikke skal se film, anbefaller jeg å bruke f.eks. "Cinema"-modus satt tilnærmet lik THX-modus men med "pixel orbiter" på.

5) enkelte Panasonic-modeller har visstnok en "green blob", som stort sett egentlig er usynlig (man kan som oftest se det på gråaktige heldekte bakgrunner, men ikke når man ser film osv), men noen har klaget over det.

 

Men alt-i-alt syns jeg Panasonicen gjør det best, og kvalitetsfølelsen er mye større. Jeg skal i hvert fall aldri ha en Samsung igjen (med mindre de gjør noe med byggekvaliteten, som de suger på alle produktene dems).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke plasma buzz, det er samsung buzz, hadde en Hisense 50 tommer plasma som jeg ikke hørte, fikk inn en Samsung 58 tommer som dura hull i hodet på meg! Til tross for at de nekta at noe var feil! Etter 5 reperasjoner(2 år) fikk jeg pengene igjen, men har vært borti en LG plasma i senere i tid, og den buzza ikke. KUN Samsung etter min erfaring.

Philips nå, herlig å halvsove med lyden nesten av, uten buzzzzz... :)

Lenke til kommentar

Det er ikke plasma buzz, det er samsung buzz, hadde en Hisense 50 tommer plasma som jeg ikke hørte, fikk inn en Samsung 58 tommer som dura hull i hodet på meg! Til tross for at de nekta at noe var feil! Etter 5 reperasjoner(2 år) fikk jeg pengene igjen, men har vært borti en LG plasma i senere i tid, og den buzza ikke. KUN Samsung etter min erfaring.

Philips nå, herlig å halvsove med lyden nesten av, uten buzzzzz... :)

 

 

Hva måtte du gjøre for å få pengene igjen eller annen tv?

Jeg kjøpte min samsung ps3c7705 i slutten av 2010. Tv'en kom med høy buzz lyd. Ringte dagen etter og sa jeg ville ha en annen tv av samme type eller en annen men fremdeles så har jeg ikke fått en annen tv. Kun vert på reparasjon 2 ganger siden verkstedet(Solberg Service) ikke vil ta den inn og de ødela i tillegg noe på tv'en så gjorde at de måtte ta av plastikk rammen rundt og festet det skeivt igjen(er fremdeles sånn den dag idag)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...