Gå til innhold

Slik blir IKEAs nye TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bare IKEA hadde landet en avtale med samsung eller en annen stor tv produsent så hadde dette vært strålende

Det er vel nettopp det IKEA har gjort, siden det er TCL (verdens 6. største TV-produsent) som lager dritten, uten at jeg tror det gjør det noe mer strålende. Konseptet er uansett håpløst.

Lenke til kommentar

Ja, det er ganske "åpenbart", men det er også ganske korttenkt. Når teknologien utvikler seg så må man kaste hele driten. Så det er ikke miljøvennelig eller billig på sikt.

 

6500 spenn er billig når du får tv, anlegg med subwoofer og tv-bord/møbel alt i ett.

 

Miljøvennelig? dette er mer miljøvennlig siden skjermen integreres i møbelet.

Mindre materialer går bort da, enn om man har en tv som man setter oppå et separat møbel.

Og hva vet du om at skjermen ikke kan byttes senere? Dette er jo et byggesett, no?

 

Jeg synes dette er billig, genialt og ressursbesparende (derav miljøvennlig).

 

Når tv'n min konker en dag, stikker jeg på ikea.

Lenke til kommentar
Ja, det er ganske "åpenbart", men det er også ganske korttenkt. Når teknologien utvikler seg så må man kaste hele driten. Så det er ikke miljøvennelig eller billig på sikt.
6500 spenn er billig når du får tv, anlegg med subwoofer og tv-bord/møbel alt i ett.Miljøvennelig? dette er mer miljøvennlig siden skjermen integreres i møbelet.Mindre materialer går bort da, enn om man har en tv som man setter oppå et separat møbel.Og hva vet du om at skjermen ikke kan byttes senere? Dette er jo et byggesett, no?Jeg synes dette er billig, genialt og ressursbesparende (derav miljøvennlig).Når tv'n min konker en dag, stikker jeg på ikea.

 

Jeg så ikke at det stod i artikkelen at prisene starter fra 6500 kroner og oppover. I videoen sier dem at hele oppsettet koster 1400 euro, noe som jeg ikke syns var superbillig i forhold til det man får i dag.

En 40" får man til 3000 kroner, Blu-ray og høytalere koster 500 kroner hver for seg. TV-benk får man til 1000 kroner på Ikea. Det blir 5000 kroner for noe som sikkert er like bra som det i Ikea sin pakke.

Når det kommer til miljø, så er det sikkert mange som velger å bytte ut hele pakkene i stedet for å oppdragere deler av produktet. Målgruppen er jo de som er redd for å tukle med elektronikk.

Lenke til kommentar
Ja, det er ganske "åpenbart", men det er også ganske korttenkt. Når teknologien utvikler seg så må man kaste hele driten. Så det er ikke miljøvennelig eller billig på sikt.
6500 spenn er billig når du får tv, anlegg med subwoofer og tv-bord/møbel alt i ett.Miljøvennelig? dette er mer miljøvennlig siden skjermen integreres i møbelet.Mindre materialer går bort da, enn om man har en tv som man setter oppå et separat møbel.Og hva vet du om at skjermen ikke kan byttes senere? Dette er jo et byggesett, no?Jeg synes dette er billig, genialt og ressursbesparende (derav miljøvennlig).Når tv'n min konker en dag, stikker jeg på ikea.

 

Jeg så ikke at det stod i artikkelen at prisene starter fra 6500 kroner og oppover. I videoen sier dem at hele oppsettet koster 1400 euro, noe som jeg ikke syns var superbillig i forhold til det man får i dag.

En 40" får man til 3000 kroner, Blu-ray og høytalere koster 500 kroner hver for seg. TV-benk får man til 1000 kroner på Ikea. Det blir 5000 kroner for noe som sikkert er like bra som det i Ikea sin pakke.

Når det kommer til miljø, så er det sikkert mange som velger å bytte ut hele pakkene i stedet for å oppdragere deler av produktet. Målgruppen er jo de som er redd for å tukle med elektronikk.

 

Men du er vel enig i at materialforbruket på et intigrert system med tv, høytalere og tv-bord er lavere enn om man kjøper alt separat?

Lenke til kommentar

Men du er vel enig i at materialforbruket på et intigrert system med tv, høytalere og tv-bord er lavere enn om man kjøper alt separat?

Hvordan går det ann å være enig i det?

 

Om man kjøper, eller bygger seg en skikkelig benk kan den vare livet ut. Her må derimot hele stua byttes ut når tven skal oppgraderes. Det hjelper ikke at fremtidige IKEA TV er bakoverkompatibel, med tidligere IKEA TV-benk, mulighetene er der for at i fremtiden ønsker en samsung, og da må altså hele stua ut...

 

Jeg forstår heller ikke hva du mener. Er dette miljøvenlig fordi man sparer materialet som går med i å produsere veggoppheng, eller TV-fot? Virkelig!?

 

Jeg ser ingen grunn til at man ikke skal kunne ta av skjermen på ikea-tv'n og bruke det som tv-bord med intigrerte høytalere, bluray-spiller osv. dersom man vil få en bedre skjerm.

 

Så ja, dette vil redusere materialforbruket noe.

Lenke til kommentar
Jeg ser ingen grunn til at man ikke skal kunne ta av skjermen på ikea-tv'n og bruke det som tv-bord med intigrerte høytalere, bluray-spiller osv. dersom man vil få en bedre skjerm.

 

Så ja, dette vil redusere materialforbruket noe.

Hvor nyttig er bordet da?

Hva når Blueray-spilleren skal ut?

 

For meg blir dette like verdiløst som å benytte tv-en ExcaliBuR postet som kommode...

..eller lampebord, for å være diplomatisk.

 

Hvordan vet du at ikea-tv'n ikke kan oppgraderes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...