Gå til innhold

Her er Canal Digitals nye dekoder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor kan de ikke heller komme med en "hybrid" som støtter KABELNETT og PARABOL i samme ?

 

Bakkenett / Rikstv har vel egne bokser allerede.

 

Er irriterende.. vi leverer fiber-tv som bruker kabeltv dekoderne (dvb-c) . Mer en en gang folk har blitt forvirret og trodd de kunne bruke satelitt dekoderne sine.

Lenke til kommentar

Den dagen CD klarer å levere en dekoder som fungerer som den skal vil jeg kanskje vurdere å bytte igjen. Ingen av produktene jeg har hatt fra de har noensinne fungert, hvorfor skulle denne være annerledes? De er et firma som helt tydelig spekulerer i å levere produkter som ikke er gode nok og tvinger forbrukerne til å kjøpe det neste og nyeste i håp om at ting nå skal fungere. For meg er det ikke akseptabelt og jeg lar meg ikke lure igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den eneste nyvinningen som interesserer meg når det gjelder dekoderbokser er støtte for toveis datalink mellom dekoder og TV, slik at jeg kan fortelle TVen at jeg vil skifte kanal, og deretter forteller TVen dette til dekoderen. En egen fjernkontroll bare for å skifte kanal har alltid vært temmelig tilbakestående.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den eneste nyvinningen som interesserer meg når det gjelder dekoderbokser er støtte for toveis datalink mellom dekoder og TV, slik at jeg kan fortelle TVen at jeg vil skifte kanal, og deretter forteller TVen dette til dekoderen. En egen fjernkontroll bare for å skifte kanal har alltid vært temmelig tilbakestående.

 

det finnes fjærnkontroller som støtter tv og dekodere + mer..

se logitech harmony. (masse fine fjernkontroller som til og med har støtte for styring av PS3 og bruk av "RF" sånn at du kan plassere alt i skap og fremdeles styre)

Lenke til kommentar

Den eneste nyvinningen som interesserer meg når det gjelder dekoderbokser er støtte for toveis datalink mellom dekoder og TV, slik at jeg kan fortelle TVen at jeg vil skifte kanal, og deretter forteller TVen dette til dekoderen. En egen fjernkontroll bare for å skifte kanal har alltid vært temmelig tilbakestående.

 

Denne "nyvinningen" heter HDMI-CEC, og har eksistert i mange år. Men desverre er det svært lite utbredt i sånne type produkter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

skal aldri ha noe mer å gjøre med canal digital!

 

ADB 5720SX har faktisk fungert overraskende bra, har ikke hatt et eneste problem så langt og den er lynrask. Det eneste jeg savner er muligheten for å redusere størrelsen på menyer da jeg syntes de tar opp litt vell stor plass på TV-en, men det er vell for å sørge for at besteforeldre og mødre med dårlig syn også skal kunne klare å lese og navigere rundt.

 

 

Sagem HD PVP dekoderen derimot har alltid vært, og vil alltid forbli et mareritt er jeg redd og det er vell mye av grunnen til at Canal Digital ser ut til å kutte alle bånd og spor mot de dekoderne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk mail av CD, bytt dekoder!

Kjøpte en ny flat og stor av de.

2 mnd etterpå fikk jeg ny mail, kjøp ny dekoder! Kjøpte denne også, skulle være 100 ganger bedre og dette nettstedet testet den og ga den 567 seksere.

2 mnd etterpå kommer det ny dekoder igjen?

Lenke til kommentar

Den eneste nyvinningen som interesserer meg når det gjelder dekoderbokser er støtte for toveis datalink mellom dekoder og TV, slik at jeg kan fortelle TVen at jeg vil skifte kanal, og deretter forteller TVen dette til dekoderen. En egen fjernkontroll bare for å skifte kanal har alltid vært temmelig tilbakestående.

 

Denne "nyvinningen" heter HDMI-CEC, og har eksistert i mange år. Men desverre er det svært lite utbredt i sånne type produkter.

 

Jepp, det var derfor jeg tok det opp. TVen min er 5 år gammel nå og har denne type teknologi. Panasonic kaller det Viera Link, Sony har et annet navn på det, men begge fungerer blant annet mot PS3-slim (ikke-slim PS3er har ikke ny nok HDMI revisjon eller noe slikt). Mange andre TV-merker har sikkert denne teknologien i form av ett eller annet fancy navn, men det er sørgelig at så få enheter støtter det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk mail av CD, bytt dekoder!Kjøpte en ny flat og stor av de. 2 mnd etterpå fikk jeg ny mail, kjøp ny dekoder! Kjøpte denne også, skulle være 100 ganger bedre og dette nettstedet testet den og ga den 567 seksere.2 mnd etterpå kommer det ny dekoder igjen?

 

Den nye her er det vel ikke opptaksmuligheter på.

Lenke til kommentar

Meget vakker og stilren dekoder! Rett og slett nydelig! Noen interessante funksjoner her og der.

 

Men, hvis man går mer grundigere ned i spesifikasjonene til dekoderen er ikke dette spesielt imponerende. Maksimal oppløsning er 1080i/30, dvs. 720p/60 vil være den optimale instillingen. Hva er egentlig nytt? Synes 1080p (24/60p) burde være et minimum!

 

  • Før du går helt bananas, les alt. Nå i 2012 hadde dette sett bedre ut for dekoder-flaggskip:
     
  • QFHD-støtte (også ekte 24p)
  • HDMI-bitstreaming
  • T.o.m. DTS-HD-støtte
  • Mulighet for å bytte harddisk (da ville jeg helst sett 2 stk SATA II-tilkoblinger)
  • Toppytelse (OS), her virker det som ADB faktisk nesten er helt i mål
  • Solid operativsystem, noe som også var kraftigt fraværende før
  • Mulighet for å koble opp til nettverksdisker
  • Burde kunne styres av PC-en, enten det er lokalt eller fjernt.
  • VOD-tjeneste med FHD og god bitrate. GO-tjenesten deres er ubrukelig!
     
    Dette er kanskje høye krav på papiret, men tenk på det. Hvis Canal Digital skal servere oss 150 forskjellige dekodere før dette blir det svindyrt og frustrerende for oss forbrukere. I tillegg dyrere for dem.
     
    Hvis de bare gjør en solid oppgradering med en gang møter de ikke på flaskehalser, trege menyer, akkutt behov for maskinvareoppgraderinger hver gang de lanserer et nytt produkt! Synes du fortsatt at kravene er urimelige? Dette er tross alt flaggskipet det er snakk om, dyre er de også! I tillegg burde man ha en viss utvikling, jeg er overhodet ikke imponert over hvor vi er nå. HD burde vært vanlig (les: tilbudt av de fleste kanaler), og bitstreaming burde ikke vært noe problem for dekoderene. Det at det ikke er vanlig vil heller ikke si at det krever mye å gi oss denne muligheten. De har hatt god tid på seg.
     
    Tenk om Canal Digital for 5 år siden hadde startet utvikling av dekodere i sammarbeid med en produsent, tenk om de hadde tatt dekoderene mer seriøst? Sagem-boksene er ihvertfall et bevis på at de ikke har brydd seg særlig om dette!

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...