Gå til innhold

Test: Vi tester ytelsen i Diablo III


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

60 FPS er nok "overkill" for å kunne nyte diablo 3.

Jeg har gamet det på min samsung chronos 7, med et eller annet ati kort. 6750 eller hva enn det heter. Jeg kan kjøre 1680 oppløsningen og det meste på high (skrur bare ned shadow). Flyter greit egentlig.. Det skjer av og til at jeg får lav fps, men det er helt overkommelig.

 

Om man skal ha en diablo 3 test, anser jeg ikke stasjonære å være utfordringen. Kjør test på bærbare! Gjerne de nyeste bærbare! (både ati og nvidia). Jeg lurer feks på hvordan 630 kortet på siste gen laptop fungerer i spill, samt hvordan de andre bærbare fungerer.

 

For meg er en 3-4cm tykk laptop fort uaktuelt, så formeg er det ikke så veldig interessant å lese testen av de gaminglaptopene (da kan jeg like gjerne game på den stasjonære).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hæ?

 

2200 kroner på hovedkort og 899 kroner på skjermkort? Han/hun som har satt opp den lista må ha vært sterkt beruset. Bare en komplett idiot ville bruke så mye penger på et HK, for så igjen ikke ha råd til GPU til mer enn 899,-

 

Et hovedkort til 1000,- og et skjermkort til 2000,- er et MYE bedre valg og det er det folk "burde" velge, alt annet hadde vært BS!

 

 

 

Kan også med glede legge til at dette er det dummeste jeg har lest hittil idag, men igjen på en annen side, en god latter forlenger livet :grin2:

Lenke til kommentar

60 FPS er nok "overkill" for å kunne nyte diablo 3.

Jeg har gamet det på min samsung chronos 7, med et eller annet ati kort. 6750 eller hva enn det heter. Jeg kan kjøre 1680 oppløsningen og det meste på high (skrur bare ned shadow). Flyter greit egentlig.. Det skjer av og til at jeg får lav fps, men det er helt overkommelig.

 

Om man skal ha en diablo 3 test, anser jeg ikke stasjonære å være utfordringen. Kjør test på bærbare! Gjerne de nyeste bærbare! (både ati og nvidia). Jeg lurer feks på hvordan 630 kortet på siste gen laptop fungerer i spill, samt hvordan de andre bærbare fungerer.

 

For meg er en 3-4cm tykk laptop fort uaktuelt, så formeg er det ikke så veldig interessant å lese testen av de gaminglaptopene (da kan jeg like gjerne game på den stasjonære).

 

AnandTech.com - Laptop Graphics Face Off: Diablo III Performance

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere kunne jo har brukt litt nyere Hardware i testen deres, ser også at hovedkortet på Hvermannsen nesten er dobbelt så dyr som det på Spilleren :p

 

kostet rundt tusenlappen før for hovedkortet, nå er det kun én butikk som tilbyr og det til en useriøs sum penger :D disse anbefalingene bærer vel generelt preg av fraværende oppdateringer

Lenke til kommentar

har enda ett gammelt GTX280 jeg, har enda ikke møtt spill som jeg ikke kan kjøre på høy grafikk, dog har jeg bare DX10, men det er overlevbart :)

 

Jeg har fremdeles et GTX 280M (bærbarskjermkort, tilsvarer vel omtrent det gamle stasjonærkortet 9800 GT/GTX i ytelse), og det kjører de fleste spill på min skjerms 1920x1200 oppløsning, på høye innstillinger. (Høyeste eller hakket under). Skyrim for eksempel, går helt fint på high innstillinger/4xAA/8xAF. BF3 skulle nok ha latt seg kjøre på middels/1680x1050, om jeg hadde hatt sansen for det spillet. Skjermkorthysteriet er tåpelig, og aksjonærene i Nvidia og AMD gnir seg i hendene.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...