Gå til innhold

- Facebook vil kjøpe Opera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var nok glemt en del nuller i verdsettelsen her. Opera har en børsverdi på 4 800 mill kr (altså 4,8 mrd). Finnes ingen selskap med en verdi på bare 4 mill kr som er på børs - det er verdien til et svært lite selskap.

 

Aksjeprisen har ellers steget betydelig i dag (neste 20 %) på disse ryktene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan ikke opera kjøpe facebook istedenfor? :-) Giske hjelper helt sikkert!

Opera Software er ett av meget få store IT-selskaper som står selvstendig på Oslo Børs. Der er selskapet verdsatt til 4 millioner kroner.

Bare 4 millioner kroner. Really?

 

Hei,

 

Helt rett, jeg skrev av en eller annen grunn millioner fremfor milliarder. Beklager dette.

 

Det var nok glemt en del nuller i verdsettelsen her. Opera har en børsverdi på 4 800 mill kr (altså 4,8 mrd). Finnes ingen selskap med en verdi på bare 4 mill kr som er på børs - det er verdien til et svært lite selskap.

 

Aksjeprisen har ellers steget betydelig i dag (neste 20 %) på disse ryktene.

 

Jeg endret dette avsnittet litt. Forrige uke lå børsverdien på drøyt 4 milliarder, men bare i dag har den steget med flere hundre millioner, og kryper akkurat nå veldig nære 5 milliarder.

Lenke til kommentar
Håper ikke dette er sant. Da arkiveres Opera etter 11-12 års bruk.
Ja, fy søren ass!!!! Tenk hvordan Opera automatisk blir skikkelig dårlig bare fordi noen kjøper aksjene!!!

 

Facebook-integrasjon i browseren? Nei takk.

 

Det blir vel som med Spotify, hvor alt du hører på blir publisert?.......

Det hadde skapt mange morsomme situasjoner. :p

 

Håper inderlig ikke Opera blir en Facebook browser med masse integrerte facebook tjenester. Jeg liker ikke Facebook, og har ikke Facebook, hvilket skaper problemer når jeg støter på tjenester som krever facebook (Spotify).

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Når Microsoft kjøpte Skype, var mange i harnisk over at Skype nå ville bli "ødelagt". Har en merket noe forskjell? Nei.

Instagram - facebook? Nei.

 

Jeg synes heller man kan vente og se hva som skjer før en dømmer noe. Dette er også bare rykter, facebook har faktisk enda ikke kjøpt Opera. Så å spekulere i hvor fælt Opera kommer til å bli er for dumt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Krever virkelig Spotify Facebook altså? Har da eget tradisjonelt brukernavn og passord på Spotify og det fungerer enda, jeg vet du kan logge inn med Facebook login men for meg har det aldri vært påkrevd på noen måte?

Nye kontoer må bruke facebook tror jeg. Det er uansett ikke et problem. Man kan deaktivere alle sosiale greier, og så kan en lage en anonym facebook konto om det er så farlig.

Lenke til kommentar

Som stor Opera tilhengar så kan eg ikkje seie at dette er nyheiter som eg tolker som gode nyheiter.

 

Eg skal ikkje seie at dette nødvendigvis vil bli dårlig for Opera, men eg er veldig spent på korleis Facebook eventuellt kjem til å blande seg inn. Eg vil ikkje miste muligheita til å surfe på internett utan å logge meg inn på facebook, dersom Facebook kun blir eiger av Opera utan å blande seg nevneverdig i korleis nettlesaren skal sjå ut og fungerer så er dette uproblematisk.

 

Men eg ser alt at eg ikkje er så begeistra for dette med at f.eks google og youtube har blitt så integrert som dei har blitt. Når eg loggar meg inn på gmailen så er eg også innlogga på youtube, dette gjer det vanskeligare å ha to separate brukere. Eg liker heller ikkje at google viser videotreff fra youtube øverst på sida når eg søker på ting. Youtube klippa er skjeldan relevante for mine søk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nye kontoer må bruke facebook tror jeg. Det er uansett ikke et problem. Man kan deaktivere alle sosiale greier, og så kan en lage en anonym facebook konto om det er så farlig.

Jeg var også så heldig å registrere meg før det ble påkrevd med Facebook konto, men så vidt jeg forstår må man hver gang man starter Spotify velge Private Session for at det ikke skal publiseres.

Lenke til kommentar

Håper ikke dette er sant. Da arkiveres Opera etter 11-12 års bruk.

Ja, fy søren ass!!!! Tenk hvordan Opera automatisk blir skikkelig dårlig bare fordi noen kjøper aksjene!!!

 

Jeg har ingen interesse i at Facebook skal samle opp info om meg. JEg antar du har fått med deg han som spurte om hva Facebook "hadde på" han og fikk tilsendt 1200 A4- sider med info?

Jeg har forsåvidt ingenting å skjule, så hvis de hadde betalt meg for infoen de har, bruker og selger videre, så kanskje. Info som dette er jo big business. Det er en grunn til at man, hvertfall før, kunne leve av å svare på brukerundersøkelser (først og fremst amerikanske).

 

Når Microsoft kjøpte Skype, var mange i harnisk over at Skype nå ville bli "ødelagt". Har en merket noe forskjell? Nei.

Instagram - facebook? Nei.

 

Jeg synes heller man kan vente og se hva som skjer før en dømmer noe. Dette er også bare rykter, facebook har faktisk enda ikke kjøpt Opera. Så å spekulere i hvor fælt Opera kommer til å bli er for dumt.

Nå er det jo et diskusjonsforum, da. Det er vel naturlig å spekulere rundt sakene som blir publisert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når Microsoft kjøpte Skype, var mange i harnisk over at Skype nå ville bli "ødelagt". Har en merket noe forskjell? Nei.

Instagram - facebook? Nei.

 

Jeg synes heller man kan vente og se hva som skjer før en dømmer noe. Dette er også bare rykter, facebook har faktisk enda ikke kjøpt Opera. Så å spekulere i hvor fælt Opera kommer til å bli er for dumt.

 

Instagram kan jeg ikke si stort om da jeg aldri har brukt det, men Skype går bare en vei og det er nedover. Blir stadig mer ressurskrevende og ustabilt for hver nye versjon, klarer ikke å holde en stabil samtale (med eller uten video) uten at noen høres ut som roboter eller video ser ut som 240P kvalitet fra tid til annen selv på 25/25mbit+ fiberlinjer. Brukergrensesnittet blir stadig mer uoversiktlig, rotete og kronglete for hver gang de "oppdaterer" det.

 

Til Microsoft forsvar så begynte denne trenden før Microsoft kom på banen å kjøpte opp Skype, men det er vell ikke mye positivt å si om Skype sin utvikling det / de siste årene når alt kommer til alt. Klienten for Mac OS X er enda verre hva ressursforbruk angår, Skype med videosamtale belaster jo maskinen nesten like mye som Diablo 3... Sluker noe vannvittig med ressurser, gjør at viftene går for fult og batteriet er borte på null, komma, null.

 

 

Eneste grunnen til at jeg bruker Skype er mangelen på reelle alternativer som er cross-plattform, med god støtte for både tekst, lyd og video og som samtidig kan kobles opp mot Facebook så jeg slipper å sitte på en nettside for å kommunisere med andre som holder seg utelukkende til Facebook.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...