Gå til innhold

Slik blir vårt nye utseende


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper dere da får mer stabile headinger og toppmeny, for sånn som det er nå gjør reklamen at alt hopper opp og ned. Så hadde tenkt å foreslå at dere gjorde mer som gamer.no og hadde menyen alltid øverst. Kanskje med mulighet for en waypoint meny?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper dere da får mer stabile headinger og toppmeny, for sånn som det er nå gjør reklamen at alt hopper opp og ned. Så hadde tenkt å foreslå at dere gjorde mer som gamer.no og hadde menyen alltid øverst. Kanskje med mulighet for en waypoint meny?

 

Hei,

 

Takk for tilbakemelding!

 

Det nye designet blir mye mer skreddersydd slik headinger og annen tekst ikke "hopper".

 

Ha en fin dag :-)

 

Mvh,

Mads

Lenke til kommentar

Syns tek er funker veldig bra som den er. Men jeg vil vel likevel peke på noe fobedringspotesiale:

 

* Det at kommentarene bruker litt tid på å dukke opp, og at man må presse "vis flere meldinger" under sakene er dumt. Dette bør åpnes av seg selv når man scroller nedover slik som på facebook`s timeline. Mye mer tidsriktig, og ingen hindring da de fleste nå har rask nettlinje og gode pcer.

* Mer oversikt i kommentarfeltet - ikke alltid like enkelt å redigere innlegg man selv har skrevet.

* Jeg irriteres noen ganger over at jeg går glipp av enkeltsaker: f. eks er jeg borte fra pcen/får ikke lest tek før to dager er gått. Da ser jeg at flere "nye saker" havner under de tidligere utgitte på førstesiden (tek.no). Dette resulterer i at jeg må scrolle nedover for å "lete etter saker" jeg ikke har lest, blant saker jeg leste for 3 dager siden. Det er litt irriterende.

 

Ellers må jeg si at mediehuset tek er det besteste mediehuset there is! :)

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det minner litt om theverge.com. Men hey, det er jo en bra ting! ;)

TheVerge har det beste designet blant alle IT-nettsteder. Ser at stilen ligner til dels, men tviler på at Hardware tar seg bryet med å implementere noe av den samme råe funksjonaliteten som TheVerge har. Egentlig blir jeg litt oppgitt, fordi det virker som om de gjør endringer bare for å gjøre.. endringer. Om det kun står på utseendet, vil jeg ha noe unikt. Nåværende Hardware er veldig unik. Det som er vist her er som du sier en noe billig TheVerge sammenlikning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En rask ide til. Jeg merker jeg er veldig lite interessert i gaming, og til tider består nesten hele tek.no hovedsiden av gaming, hva med filtere som gjør at jeg kan luke ut det og bare se på de nyhetene som er interessante for meg. Så slipper jeg å gå på hver enkel underside og lese der. :) Eventuelt lage en i.tek.no som blir en personlig side? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Andre norske sider har også vært ute og snust på The Verge før redesign ser det ut til. Deres forside er rimelig tight, en vakker og litt spenstig mosaikk på en måte. Jeg innbiller meg at itavisen.no prøvde å få til noe lignende da de lanserte sitt nye design ved siste endring. Ikke helt det samme, men visse likheter er det. Noe er bra, mens andre ting virker litt svakt i gjennomføringen der, virker litt rotete.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke noe fan av denne typen artikkel plassering. Hold nå artikklene innenfor et loddrett rektangel, isteden for at artikkler hopper ut til siden i øst og vest. Så blir de store og små og bare tullball. Savner faktisk den gode gamle "punkt-for-punkt designen" som var på hw-nettverket..

 

sammenlign.993x600!.png

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I desember 2011 satte en liten gruppe med Tek-nettverkets innerste krets og tre håndplukkede designere seg ned i et industribygg på Oslos østkant. Oppgaven var klar: Å starte med blanke ark og utforme en ny innpakning til nettsidene i Mediehuset Tek.

Et halvt år og utallige skisser senere, er vi nå klare til å vise frem de første smakebitene av hva vi har jobbet med.

 

 

 

Ja hva skal man si? Fornuftig ressursbruk?

Vil noe så elemternt som look and feel øke brukermassen?

Vil det nye utseende skape en merverdi for brukerne?

 

Etter mange år i bransjen har jeg sett hvor detaljeorientert enkelte kan bli når det kommer til layout, css, utseende etc. Ofte er det en minimal om noen målbar gevinst i det hele tatt i å bruke ressurser på slikt. Sålenge en nettside har styrt klare av de største bommertene og har en nogen lunde grei oppbygning slik at det er både lettnavigert og enkelt for bots å crawle sidene er det aller meste greit for brukerne.

 

I hw sitt tilfelle så har det vel aldri vært slik at selve layout eller designen på siden har vært et reelt problem for brukerne. Ikke nok til kreere en merkbar brukerflukt iallefall.

 

Brukerne av slike nettsteder ønsker innhold. Content is king har vært sagt i bransjen i 10-12 år men ennå er det få som tar akkurat det på alvor. Også på tek-nettverket er det mengder med dårlig håndverk. Link-farming mellom de forskjellige delene av tek-nettverket. Effektivt ja men irriterende. Det er ofte slappe artikler og tester gjennomføres med ofte dårlig metodikk og eller med lav sammenlikningsverdi for senere tester. Og la meg nå ikke engang starte på alt som blir publisert som er rene google-translates av pressemeldinger og saker som gjerne har vært publisert på tilsvarende utenlandske sider en uke eller tre tidligere.

 

Det er jo heller ikke det at dere aldri får feedback fra brukerne - for det er gjevnlige tilbakemeldinger på artikler og tester i forumet uten at det virker som om slik feedback vektlegges i særlig grad. Og veldig ofte så ser vi jo at redaksjonen faktisk ignorerer brukerne og ikke engang tar seg tid til å spille på lag med redaksjonens viktigste ressurs. Brukerne.

 

Ponget mitt er at det er bra å ta innhold, reklame og inntekter på alvor. Men det må finnes en helhetlig strategi i bunn som jeg synes mangler i tek-nettverket. Det er vel å bra å fokusere på hva som lastes først av reklame og publisert stoff men glem aldri fokuset på innhold.

 

Content is king - still.

Endret av mrs.robinson
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Så flere som nevnte The Verge sine sider her, så gikk inn for å sjekke sidene deres.

 

Gikk sinnsykt tregt å få lasta dem ned.

 

Synes ikke det bør være et mål å strebe etter. Synes de så litt rotette ut å, men sjekka ikke mye pga nedlastningshastigheten.

 

Lenke til kommentar

Alltid deilig med noe nytt :) men jeg har noe OT her, men sier det uansett: på forumet: Hvis man endrer til f. eks Fet skrift, skriver noe, og så bruker backspace "hopper" man tilbake til før man endret skriften. Andre som opplever dette? Jeg opplever det hver dag. Sinnsykt irriterende.....

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke forstår er at dere i tek nettverket har så mange nettsider i forhold til temaene disse omhandler. Hvorfor eksisterer både amobil.no og mobilen.no side om side? Begge to inneholder jo de samme linkene. Det samme (for meg) gjelder teknofil.no og tek.no.

 

Hadde dere luket vekk et par av nettsidene så hadde man kanskje sluppet å knote seg gjennom alle sammen for å få de samme nyhetene servert.

Lenke til kommentar

Så flere som nevnte The Verge sine sider her, så gikk inn for å sjekke sidene deres.

 

Gikk sinnsykt tregt å få lasta dem ned.

 

Synes ikke det bør være et mål å strebe etter. Synes de så litt rotette ut å, men sjekka ikke mye pga nedlastningshastigheten.

TheVerge sin framside er ganske likegyldig. Det de gjør det bra på er først og fremst tester. Ta denne ferske testen av Samsung Galaxy SIII som et eksempel:

 

http://www.theverge.com/2012/5/25/3042640/samsung-galaxy-s-iii-review

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke forstår er at dere i tek nettverket har så mange nettsider i forhold til temaene disse omhandler. Hvorfor eksisterer både amobil.no og mobilen.no side om side? Begge to inneholder jo de samme linkene. Det samme (for meg) gjelder teknofil.no og tek.no.

 

Hadde dere luket vekk et par av nettsidene så hadde man kanskje sluppet å knote seg gjennom alle sammen for å få de samme nyhetene servert.

 

 

 

Det er akkurat dette som er lilnk-farming - og det er en av tingene Google i årevis har lovt å straffe på linje med katalogene uten at Google gjør alvor og setter makt bak løftet.

 

 

Er helt enig det er meningsløst for faste brukere og skaper bare irritasjon.

Det blir lengre og lengre mellom hver gang jeg besøker tek-nettverket. Og det skyldes ikke at jeg er blitt gammel eller lat det er bare at hw ikke gir meg nok av det jeg ønsker - innhold.

 

Tek-nettverket har sett seg blind på en markedsstrategi og har i tillegg solgt seg fullstendig til de kommersielle aktørene. Og nettopp et en aktør som tek burde være innovatører fremfor diltere. Tek burde forsøke å skape en endring. Reklame som gir merverdi for brukerne. Luk ut useriøse blinke reklamer og tøvete greier.

 

De får nå bare styre på i redaksjonen - jeg får stilt mine behov likevel og det gjelder nok de fleste av den faste gjengen som har hengt her i årevis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...