Gå til innhold

Her er nye Linux Mint 13


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lastet ned Ubuntu til min Asus EEE etter at Win 7 starter kræsjet. Har enda ikke klart å venne meg til den. Finnes det en litt mere noob friendly alternativ?

 

Vel du finner ikke så mye mer brukervennlig enn Ubuntu/Kubuntu eller Mint Linux. Men det er mange hundre alternativer til. Det som er lettest og lære er Debian baserte os.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Disse prosjektene er veldig fint dokumenterte. De har også lettleste oppsumeringer på nettsidene deres og Wikipedia, blant andre steder. Er det så vannskelig å gjøre 2 minutter mer research før man skriver en artikkel? Eventuelt bare la være å skrive om detailer man ikke har satt seg inn i for å ungå feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812734

blir morsomt å se på Maya! Et veldig godt gjennomført OS som gir mye brukervennlighet, kanskje et av de meste brukervennlige distroene.

Lenke til kommentar

Lastet ned Ubuntu til min Asus EEE etter at Win 7 starter kræsjet. Har enda ikke klart å venne meg til den. Finnes det en litt mere noob friendly alternativ?

 

Ubuntu er radikalt annerledes, du trenger noen uker til å bli vant til det. Ubuntu er noob friendly, er bare at det er veldig annerledes. Sjansen er at hvis du bare holder ut litt så ser du aldri tilbake til windows.

Lenke til kommentar

Lastet ned Ubuntu til min Asus EEE etter at Win 7 starter kræsjet. Har enda ikke klart å venne meg til den. Finnes det en litt mere noob friendly alternativ?

 

du kan prøve deg på Zorin OS , kliss likt windows, bare at det er linux ^^

Denne så jo ganske grei ut :) Min mor bruker å Asusen på reiser og sånt,så er greit å ha et OS som hun å skjønner noe av.

Lenke til kommentar

Har tatt meg noen pils så skrivingen min er ikke helt perfekt :p

 

Om det går ut over skrivingen din pga et par pils så bør du ikke drikke hehe ;-)

Eller drikk oftere ;-)

 

Innstallerte Linux Mint 13 på en "Mini maskin" jeg nylig satt sammen og nokså overrasket over at alle drivere ble funnet til mini itx hovedkortet mitt. Til og med trådløst på hovedkortet ble funnet.

Men dessverre så må jeg sende inn igjen hovedkortet pga at den ene RAM porten ikke virker :-(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...