Gå til innhold

- Dette er det viktigste vi noen gang har gjort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
– I løpet av 2013 vil 400 til 500 millioner mennesker ha installert Windows 8, enten ved å kjøpe det nytt eller oppgradere fra Windows 7, på PC-ene eller nettbrettene sine. Det vil gjøre Windows 8 til det mest populære enkelt-operativsystemet noensinne, proklamerte Ballmer.

 

Synd ingen spurte han hvor mange av disse var lovlige kopier ^^

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ehh … Jeg tror selv Ballmer veit at dette blir litt i overkant optimistisk. Det han sier er jo tross alt at Windows 8 skal selge flere lisenser på et år enn Windows 7 gjorde på 1.5-2 år. Når det i tillegg er vesentlig GUI endringer (og mennesker hater endringer) så tror jeg dette bare er ren, pur fantasi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ehh … Jeg tror selv Ballmer veit at dette blir litt i overkant optimistisk. Det han sier er jo tross alt at Windows 8 skal selge flere lisenser på et år enn Windows 7 gjorde på 1.5-2 år. Når det i tillegg er vesentlig GUI endringer (og mennesker hater endringer) så tror jeg dette bare er ren, pur fantasi.

 

Nå er Windows 8 for nettbrettmarkedet også da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ehh … Jeg tror selv Ballmer veit at dette blir litt i overkant optimistisk. Det han sier er jo tross alt at Windows 8 skal selge flere lisenser på et år enn Windows 7 gjorde på 1.5-2 år. Når det i tillegg er vesentlig GUI endringer (og mennesker hater endringer) så tror jeg dette bare er ren, pur fantasi.

 

Nå er Windows 8 for nettbrettmarkedet også da.

Sant nok, men jeg tror allikevel det er i overkant optimistisk. Jeg tror ikke dette er et OS folk ønsker å ha på PCen sin. Win8 er hverken bygd for det eller noe folk er vant til å bruke på en PC fra før. Det blir utvilsomt et hat-forhold og mange kommer nok til å «oppgradere» til Win7. På nettbrett vil det stille seg vesentlig anderledes, i og med at touch-GUI er mer intuitivt der. Klart, det er jo mulig de kan nå 400-500 mill. i løpet av 2013 totalt sett, men da skal det virkelig selges mange nettbrett også, og den ser jeg ikke helt.

Lenke til kommentar

Microsoft tjener ikke penger på folk som oppgraderer, de tjener penger når de kjøper en ny datamaskin med Windows ferdig installert. Tror du Ola Nordmann gidder å nedgradere den nye touch-datamaskinen som han kjøpte på Lefdal fordi han ikke har lyst til å gi Windows 8 en liten sjanse?

 

Microsoft vet like godt som meg at sutrete konservative brukere ofte slutter å klage etter en uke eller to.

 

Lykke til med å finne en Windows 7 datamaskin i 2013!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har en følelse av at Windows 8, hvertfall ved lansering, kommer til å være Windows ME v.3

Enig. Inntil videre går jeg etter tommelfingerregelen som sier at omtrent annethvert Windows er bra.

 

EDIT: Bedre formulering, i grunnen ..

Endret av Isbilen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lykke til med å finne en Windows 7 datamaskin i 2013!

 

Skal sende deg et skjermbilde om ett år jeg, da.

Kan godt sende nytt skjermbilde om to år også, for det kommer fortsatt til å være i bruk da.

 

Forresten: Det viktigste M$ har gjort er å lage Windows NT.... har Ballmer glemt det?

Endret av XanderZ - Slaktarn.
Lenke til kommentar

Lykke til med å finne en Windows 7 datamaskin i 2013!

 

Skal sende deg et skjermbilde om ett år jeg, da.

Kan godt sende nytt skjermbilde om to år også, for det kommer fortsatt til å være i bruk da.

 

Forresten: Det viktigste M$ har gjort er å lage Windows NT.... har Ballmer glemt det?

 

Til salgs i butikk? Hah! Kanskje du finner en utdatert maskin som har blitt faset ut av to generasjoner, men Microsoft kommer nok ikke til å fortsette med Windows 7 OEM-lisensiering.

Lenke til kommentar
Lykke til med å finne en Windows 7 datamaskin i 2013!
Skal sende deg et skjermbilde om ett år jeg, da.Kan godt sende nytt skjermbilde om to år også, for det kommer fortsatt til å være i bruk da.Forresten: Det viktigste M$ har gjort er å lage Windows NT.... har Ballmer glemt det?
Til salgs i butikk? Hah! Kanskje du finner en utdatert maskin som har blitt faset ut av to generasjoner, men Microsoft kommer nok ikke til å fortsette med Windows 7 OEM-lisensiering.

 

Tror Windows 7 kommer til å fortsette å være på stasjonære, og andre ikke-touch-maskiner en stund til, ja. Noe annet hadde vært merkelig, iom at det inntrykket jeg sitter med er at Win8 er laget for touch-"maskiner".

Eller stemmer ikke det?

 

 

Nettfjøler derimot er noe helt annet.

 

Edit: Oooh, avataren din minner meg på at jeg må kjøpe billett til konserten! :)

Endret av XanderZ - Slaktarn.
Lenke til kommentar

Windows 8 Consumer Preview har flere løsninger i GUI som egentlig bare egner seg for touch, ganske knotete å bruke mus og tastatur. Mye er levelig men misliker sterk de fullskjerm-app'ene. Heller ikke fan av bort-med-startmenyknappen-klikk-i-hjørnet-med-ingenting-løsningen :p Pop-up menyen på høyre side av skjermen er bare plagsom...pluss litt annet småplukk her og der. Ikke så problematisk å fikse men tror ikke alle de merkelige løsningene forsvinner før utgivelse.

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Ja? Greia med tommelfingerregler er jo at de ikke er helt nøyaktige eller alltid gjelder, men uansett ser jeg ikke problemet ditt. ME, XP, Vista, 7. Annenhver er bra. 2000 regner jeg ikke med, siden det ikke er forbrukerrettet. Og det er juks å snikredigere. ;)

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...