Gå til innhold

Guide: Slik får du pulsmåling i treningsappen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@AndreasLie: Vi har ikke testet rekkevidden utover det å ha mobilen i et armbånd på venstrearmen og pulsbeltet rundt brystet. Forholdsvis kort avstand, med andre ord. Wahoos Bluetooth 4-belte til iPhone 4S oppgir ca. 3 meter. Jeg vil tro det ikke er så veldig ulikt for Bluetooth 2.x-pulsbeltene for Android, uten at jeg vet dette med sikkerhet.

 

@Masisco: Jeg bruker et armbånd beregnet på dette. Det finnes mange forskjellige, og de fleste sportsbutikker har slike. Du får også kjøpt armbånd via nettbutikkene til blant andre Endomondo og Runkeeper. Hvis jeg har mobilen i lommen, bruker jeg en vanntett ziplock-pose for å unngå kondens/fukt.

Lenke til kommentar

Jeg bruker sportstracker, finnes både til iphone og android.

Relativt gammelt polar bluetooth-pulsbelte, ble vel kjøpt i 2009 om jeg husker riktig.

 

Min erfaring med rekkevidden er at den er ganske dårlig. Har vel opplevd at jeg har syklet med senderen på brystet og telefonen i rygglomme og at dette var nok til at pulsregistreringen ikke fungerte skikkelig.

Lenke til kommentar

Jeg bruker sportstracker, finnes både til iphone og android.

Relativt gammelt polar bluetooth-pulsbelte, ble vel kjøpt i 2009 om jeg husker riktig.

 

Min erfaring med rekkevidden er at den er ganske dårlig. Har vel opplevd at jeg har syklet med senderen på brystet og telefonen i rygglomme og at dette var nok til at pulsregistreringen ikke fungerte skikkelig.

Det er min erfaring med det beltet også. Funker fint når rikkevidden er kort da. Sports Tracker burde forøvrig nevnes her. Har benyttet meg av det i over tre år på min Nokia 5800 og alt funker ypperlig :)

Lenke til kommentar

Jupp.

Jeg begynte med sportstracker på nokiaen og har fortsatt med det nå på htcen. Kan også gå inn med ipadden eller via nett på samme konto og få opp alle turene.

 

Jeg har ikke brukt noen andre slike tjenester, så kan ikke si hvordan den måler seg mot de, men selv er jeg veldig fornøyd med hva jeg får ut av sportstracker.

Lenke til kommentar

Jeg kunne godt tenkt meg å trene med mobil med GPS og pulsmåler, men hvor gjør dere av mobilen mens dere løper? Den slenger fram og tilbake om jeg har den i lomma på buksa/shortsen, og det blir fort for varmt om man bruker jakke.

 

fins nok mange alternativer, ser flere nevner slike poser eler armbånd.

men en billigere alternativ er vel bare å ta en helt vanlig strikk og feste rundt armen

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...