Gå til innhold

1 av 10 bærbare skal få berøringskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Teknisk høres det glimrende ut med en ekstra navigeringsmåte, i tillegg til de eksisterende. Men med et såpass høyt prispåslag skjønner jeg at de sikter inn mot bare 10% av markedet mot slutten av 2012. Prispåslaget må ned hvis dette skal kapre større markedsandeler. Det har sikkert mye med produksjonskapasitet å gjøre, så økt produksjonskapasitet er en forutsetning for lavere pris og større markedsandel.

 

Pusseklut bør leveres med som standard!

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde lett betalt en liten tusenlapp ekstra for det. Var i utgangspunktet imponert av netbrett m/tastatur-løsning, f. eks galaxytab m/eksternt tastatur. Ble ikke veldig imponert av ipad fordi OS ikke - i mine øyne, er fleksibelt nok. Android 3/4 virker for meg da som et bedre alternativ, men de vil fremdeles ikke byttet ut laptop med full windows 7.

 

Etter hva jeg har skjønt blir W8 som 7 + metro (windows-phone basicly), og det får jo skryt for stabilitet, hurtighet osv. I utgangspunktet syns jeg det ser ok ut, kanskje ikke like spennende som ICS, men fordi det er windows tillater det bredere bruk for de som er kjent med W7 fra før av, kontra ICS. Derfor er jeg med nesten 100% sikkerhet dømt til å kjøpe noe slikt, men har ennå ikke sett en skjermløsning jeg liker. Lenovo Yoga syns jeg ser upraktisk ut hvis du må ha tastaturet ned mot flaten mens man har den brettet slik, mht. søl på bord, knappetrykk osv.

 

En løsning der du kan "ta av" skjermen og kun bruke den som en tablet, og/eller snu skjermen 180 grader og "lokke igjen lokket",- slik en HP-pc hadde for ett år`s tid siden, det kunne vært noe!... Forutsatt at det blir med SSD, minst 1400x oppløsning, usb 3.0, ivy bridge, og definitivt ultrabook-format :D ......Intill det kan den ikke måle seg med Asus UX32 ^^

Lenke til kommentar

Derfor er jeg med nesten 100% sikkerhet dømt til å kjøpe noe slikt, men har ennå ikke sett en skjermløsning jeg liker. Lenovo Yoga syns jeg ser upraktisk ut hvis du må ha tastaturet ned mot flaten mens man har den brettet slik, mht. søl på bord, knappetrykk osv. En løsning der du kan "ta av" skjermen og kun bruke den som en tablet, og/eller snu skjermen 180 grader og "lokke igjen lokket",- slik en HP-pc hadde for ett år`s tid siden, det kunne vært noe!...

 

Lenovo har nok designet maskina slik at du ikke får tastetrykk om du setter den fra deg på bordet.

 

Intel jobber nok med løsninger som lar deg ta av skjermen, men det blir nok ikke før neste generasjon CPUer, før den tid må du nok kjøpe en ARM-maskin om du skal ha den funksjonaliteten.

Lenke til kommentar
Derfor er jeg med nesten 100% sikkerhet dømt til å kjøpe noe slikt, men har ennå ikke sett en skjermløsning jeg liker. Lenovo Yoga syns jeg ser upraktisk ut hvis du må ha tastaturet ned mot flaten mens man har den brettet slik, mht. søl på bord, knappetrykk osv. En løsning der du kan "ta av" skjermen og kun bruke den som en tablet, og/eller snu skjermen 180 grader og "lokke igjen lokket",- slik en HP-pc hadde for ett år`s tid siden, det kunne vært noe!...
Lenovo har nok designet maskina slik at du ikke får tastetrykk om du setter den fra deg på bordet. Intel jobber nok med løsninger som lar deg ta av skjermen, men det blir nok ikke før neste generasjon CPUer, før den tid må du nok kjøpe en ARM-maskin om du skal ha den funksjonaliteten.

En enkel tastesperre vil vel forhindre det ja, men ikke vann/støv eller annen ulumskhet på vei inn mellom knappene. Syns det ser ut som en ganske så fattig løsning jeg egentlig...

 

Blir vel neste gen. pros det ja... veldig synd, men det tilsier jo at all maskinvare foruten koblingsporter og eksternt batteri må befinne seg "i skjermen". At de ikke bare da kan lansere et nettbrett med full W8 og keydock er litt irriterende. Blir vel for å tjene ekstra pæng det tenker jeg... dersom ingen har "noe på lur".

 

Lenke til kommentar
Derfor er jeg med nesten 100% sikkerhet dømt til å kjøpe noe slikt, men har ennå ikke sett en skjermløsning jeg liker. Lenovo Yoga syns jeg ser upraktisk ut hvis du må ha tastaturet ned mot flaten mens man har den brettet slik, mht. søl på bord, knappetrykk osv. En løsning der du kan "ta av" skjermen og kun bruke den som en tablet, og/eller snu skjermen 180 grader og "lokke igjen lokket",- slik en HP-pc hadde for ett år`s tid siden, det kunne vært noe!...
Lenovo har nok designet maskina slik at du ikke får tastetrykk om du setter den fra deg på bordet. Intel jobber nok med løsninger som lar deg ta av skjermen, men det blir nok ikke før neste generasjon CPUer, før den tid må du nok kjøpe en ARM-maskin om du skal ha den funksjonaliteten.
En enkel tastesperre vil vel forhindre det ja, men ikke vann/støv eller annen ulumskhet på vei inn mellom knappene. Syns det ser ut som en ganske så fattig løsning jeg egentlig...Blir vel neste gen. pros det ja... veldig synd, men det tilsier jo at all maskinvare foruten koblingsporter og eksternt batteri må befinne seg "i skjermen". At de ikke bare da kan lansere et nettbrett med full W8 og keydock er litt irriterende. Blir vel for å tjene ekstra pæng det tenker jeg... dersom ingen har "noe på lur".

 

har ellers og hørt lite nytt om "øye-kameraet/kinect" som skulle bli intergrert i laptoper. Ser vanskelig for meg at dette lar seg intergrere med en vendbar skjerm, eller i en ultrabook med det første.

Lenke til kommentar

En enkel tastesperre vil vel forhindre det ja, men ikke vann/støv eller annen ulumskhet på vei inn mellom knappene. Syns det ser ut som en ganske så fattig løsning jeg egentlig...

 

Blir vel neste gen. pros det ja... veldig synd, men det tilsier jo at all maskinvare foruten koblingsporter og eksternt batteri må befinne seg "i skjermen". At de ikke bare da kan lansere et nettbrett med full W8 og keydock er litt irriterende. Blir vel for å tjene ekstra pæng det tenker jeg... dersom ingen har "noe på lur".

 

Eller så har de laget maskina slik at tastaturet er senket ned i chassiet. Og så er det jo bare å la være å legge maskina ned i vanndammer på bordet. Støv vil jeg påstå er ett større problem når tastaturet er vendt opp enn ned, med mindre du aldri tørker støv og har noen millimeter med støv over hele bordet da selvfølgelig.

 

Og som sagt så vil du garantert få en "Transformer" som kjører Windows 8 også. Men da med ARM.

Lenke til kommentar

Og som sagt så vil du garantert få en "Transformer" som kjører Windows 8 også. Men da med ARM.

 

Hva hindrer Asus (eventuelt andre) i å lage en transformer med x86?

 

I utgangspunktet ingenting, men med dagens teknologi så blir det neppe ett godt produkt, bare tablet-biten alene ville vert på størrelse med en Ultrabook.

 

Men som sagt, neste generasjons hardware vil nok endre på dette.

Lenke til kommentar
Pusseklut bør leveres med som standard!

Det fikk jeg med til min siste tablet PC som, tross i resistiv løsning, også har multi-touch input i tillegg til en penn som stort sett bare ligger i karosseriet.

 

Etter min første Acer tablet PC, måtte jeg bare ha slik type maskin igjen. Jeg finner meg selv stadig i å ta på skjermene på andres maskiner for å bl.a. rulle på nettsider. Gode vaner er også vonde å bli kvitt.

 

Hva hindrer Asus (eventuelt andre) i å lage en transformer med x86?

Det begynner å bli lenge siden nå, men jeg har lest en eller to artikler om et selskap som drev med utvikling av en x86/ARM combo-chip. 8oÞ

Lenke til kommentar
Og som sagt så vil du garantert få en "Transformer" som kjører Windows 8 også. Men da med ARM.
Hva hindrer Asus (eventuelt andre) i å lage en transformer med x86?

 

Kan de ikke bare dele prosessorene - lage et tastatur med batteri og prosessor + ram, og det samme i tablet-delen. Så kan de jobbe sammen om full windows kbolet sammen, og som metro ikke-tilkoblet. DET vil jeg ha!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...