Gå til innhold

Apple-sjef tjente over 2 milliarder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981734

Perverst mye penger innvolvert i Apple, de er rikere enn den amerikanske regeringen, Nokia tjener mere på Apple utleie av lisenser enn på Lumia salget, Google tjener mere på iPhone brukere enn på Android og iPhone alene drar inn mere enn hele Microsoft.

 

Likevel har apple fortsatt de dårligste produktene på markedet bare at de har ett fint design.

Lenke til kommentar

Google tjener mere på iPhone brukere enn på Android

 

Mener du at de tjener mer på iphonebrukere enn androidbrukere? Google tjener vel fint lite på Android i seg selv, såvidt meg er bekjent.

 

Kunne tenkt meg å sett tallene for dette om du har en kilde å vise til. Jeg spør av ren nysgjerrighet, ikke for å starte noen fanboykrig.

Lenke til kommentar

Google tjener mere på iPhone brukere enn på Android

 

Mener du at de tjener mer på iphonebrukere enn androidbrukere? Google tjener vel fint lite på Android i seg selv, såvidt meg er bekjent.

 

Kunne tenkt meg å sett tallene for dette om du har en kilde å vise til. Jeg spør av ren nysgjerrighet, ikke for å starte noen fanboykrig.

 

http://m.gizmodo.com/5897457/google-makes-four-times-more-money-from-ios-than-android

 

4 ganger så mye faktisk.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Jeg er bare glad for at Apple ikke lar andre produsenter betale en del av kaken ved å legge inn unyttig programvare.

 

Tenk hvor mye penger f.eks. HP får for å selge maskinene med ferdig installert programvare fra andre. Ikke rart de kan droppe prisene.

 

(Jada, de også tar et heftig påslag før butikkene legger på sitt)

Lenke til kommentar
Google tjener mere på iPhone brukere enn på Android
Mener du at de tjener mer på iphonebrukere enn androidbrukere? Google tjener vel fint lite på Android i seg selv, såvidt meg er bekjent. Kunne tenkt meg å sett tallene for dette om du har en kilde å vise til. Jeg spør av ren nysgjerrighet, ikke for å starte noen fanboykrig.
http://m.gizmodo.com/5897457/google-makes-four-times-more-money-from-ios-than-android4 ganger så mye faktisk.

 

Tenker meg det har også en god del med den uslåerlige appstore :)

Lenke til kommentar

 

Tenker meg det har også en god del med den uslåerlige appstore :)

 

Google tjener 4 ganger så mye på ios som på android på grunn av app store? Nei jeg tror du misforstår. Google og apple har en avtale som gir apple ca halvparten av reklameinntekten som genereres siden google er hovedsøkemotor i ios. Samt bruk av andre google tjenester. Selv om apple får halvparten så tjener google ca 4 ganger så mye på ios som på android. Mye av grunnen er vel det faktum at ios brukere i de fleste statistikker virker å være mer på nett vis mobilen.

 

Om man ser på hvor mye apple tjener totalt på ios vs hvor mye google tjener på android så er det nok ikke 4 gangen som gjelder, men ett langt høyere tall.

Lenke til kommentar

Er ikke stor andel av det de tjener som er lønn ser det ut som. Det gjøres vel på denne måten for å lure seg unna mest mulig skatt?

 

Nja, skatten kommer som vanlig når disse aksjene selges. Er nok mer for å skape ytterligere insentiver som skal motivere ansatte (både på toppen og nedover i hierarkiet) ettersom lønnens reelle verdi også avhenger av hvor bra selskapet gjør det i kommende år. Dette fordi, som det står i artikkelen, aksjene er midlertidig låst og kan dermed ikke selges med det første.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...