Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
I første omgang handler det om å forstå et problem, og deretter finne den beste veien til å løse det. Programmering er ikke nødvendigvis den beste løsningen

Så sant, så sant. Det er derimot trist at ikke brukerne ofte ikke ser det slik.

Lenke til kommentar

Jeg er selv programmerer (Windows og kontrollere) og er fullstendig enig. Å lære seg programmering bare for å lære det gir ingen mening. Om borgermesteren privat ønsker å lære seg å programmere er det ok, men det er ikke noe han trenger for å være borgermester !

 

Dessuten mener nå jeg at Java ikke er programmering men scripting (ja, så bli sint) og kan både i hastighet og virkemåte (linjer kodes mens de kjøres) sammenlignes med gamle "Basic"

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er unødvendig for alle å kunne programmering, men jeg mener også det er en fordelaktig ting å kunne. Ikke nødvendigvis kodingen, men de ferdighetene i problemløsing og logisk tenking det bringer med seg.

Det kan også gi en bedre forståelse for teknologi, selv om man ikke skal lage programmer eller script selv.

Det er også som å lære seg et nytt språk, og gir bedre innsikt i språk man kan fra før. (om man reflekterer litt)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Spennende artikkel å lese :)

 

Ikke kan jeg koding selv. Men, jeg skulle gjerne likt å kunne det.

 

Ting som er større hindre for å lære det:

 

1. Ikke alle er modne for å lære seg et så abstrakt språk

 

2. Det krever en relativt intelligent og moden hjerne. Modningen kan man arbeide med, intelligensen er man til en viss grad født med. Og det krever en nysgjerrigheten som skal til for å utvikle den videre.

 

3. Man må kunne en del teoretiske ting, og spesiellt matematikk kanskje, da dette er et verktøy til problemløsning.

Lenke til kommentar

snip

Enten misset du poenget hans helt totalt, eller så: