Gå til innhold

Steve Jobs ville lage iCar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viser bare hvor stort ego de har når di sier at de vill tatt 50% av markedet, uten å ha desgnet en bil..

Jup, avgjort et område hvor det lønner seg å ha erfaring. Er også så mange preferanser for en bil at jeg kan vanskelig se at en modell kan ta 50% av markedet. Bare ta størelse, noe vil ha en liten bil som er lett å parkere andre vil ha en stor for en stor famile. Pris preferanser, noen vil ha en billig andre vil ha en mer luksuriøs andre igjen vil ha en sportselig.

har enda ikke snakket om utsende.

 

Lenke til kommentar

Jup, avgjort et område hvor det lønner seg å ha erfaring. Er også så mange preferanser for en mobil at jeg kan vanskelig se at en modell kan ta 50% av markedet. Bare ta størelse, noe vil ha en liten mobil som er lett å ta med seg andre vil ha en stor for en stor skjerm. Pris preferanser, noen vil ha en billig andre vil ha en mer funksjonell andre igjen vil ha en rask.

har enda ikke snakket om utsende.

 

Ser du endringene jeg har gjort? Det du sa om biler kan også sies om mobiltelefoner, og vi vet jo alle hvordan Apple tok det markedet med storm. ;)

 

Når det er sagt har jeg liten tro på en «iCar». Selv om Apple er flinke til det de driver med, og selv om mobil- og bilmarkedet til en viss grad kan sammenlignes, er det store forskjeller på å produsere og selge elektronikk og å produsere og selge biler.

Lenke til kommentar

Ha, 50% av markedet :hrm:

 

Kjøyrer halvparten av bilistane rundt i sportsbiler fordi dei er finast? Nei, for her kjem spørsmålet om pris inn i bildet.

 

Dessutan så ville eg ha kjøpt ein bil utelukkande på bakgrunn av ytelse, komfort og sikkerheit. Eg hadde aldri i livet kjøpt ein design bil med mindre eg var 100% sikker på at bilen ikkje er ei dødsfelle.

Lenke til kommentar

Jup, avgjort et område hvor det lønner seg å ha erfaring. Er også så mange preferanser for en mobil at jeg kan vanskelig se at en modell kan ta 50% av markedet. Bare ta størelse, noe vil ha en liten mobil som er lett å ta med seg andre vil ha en stor for en stor skjerm. Pris preferanser, noen vil ha en billig andre vil ha en mer funksjonell andre igjen vil ha en rask.

har enda ikke snakket om utsende.

 

Ser du endringene jeg har gjort? Det du sa om biler kan også sies om mobiltelefoner, og vi vet jo alle hvordan Apple tok det markedet med storm. ;)

 

Når det er sagt har jeg liten tro på en «iCar». Selv om Apple er flinke til det de driver med, og selv om mobil- og bilmarkedet til en viss grad kan sammenlignes, er det store forskjeller på å produsere og selge elektronikk og å produsere og selge biler.

 

Iphone er kanskje apples mest suksessfulle produkt, og har ikke 50% av markedet. Bilmarkedet er veldig annerledes, og har skyhøy inngangskost. Som deg, så har jeg ikke noen stor tiltro...

 

AtW

Lenke til kommentar

Kan kun kjøpe bilen i autoriserte Apple-forretninger.

Kan kun installere autoriserte CD-spillere/ekstrautstyr.

Oppdager Apple at du har installert ekstrautstyr de ikke har godkjent, fjerner de dem.

Kommer ikke med bremser, da Apple mener de er unødvendig å ha.

...

Fås kun i sort og hvit.

Vinduene knuses hvis man kjører over en dump.

Motor, plugger, olje, filtre, etc kan kun byttes på autoriserte Apple verksteder.

Kan ikke bruke drivstoff produsert av andre enn Apple selv.

etc.

etc.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan kun kjøpe bilen i autoriserte Apple-forretninger.Kan kun installere autoriserte CD-spillere/ekstrautstyr. Oppdager Apple at du har installert ekstrautstyr de ikke har godkjent, fjerner de dem.Kommer ikke med bremser, da Apple mener de er unødvendig å ha....Fås kun i sort og hvit.Vinduene knuses hvis man kjører over en dump.Motor, plugger, olje, filtre, etc kan kun byttes på autoriserte Apple verksteder.Kan ikke bruke drivstoff produsert av andre enn Apple selv.etc.etc.

 

ikkje gløm at dei kun hadde satt på EN pedal :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår ikke helt hvordan Apple egentlig har fått en slik stor del av markedet, må være fordi folk har så mye penger i den vestlige verden at de ikke gidder å tenke på hva de kjøper (nå venter jeg bare på tilsvarende spydige kommentarer fra Apple fanboys, men vær så snill å ikke gjøre denne tråden om til en fanboy diskusjon). Tror for øvrig Apple begynner å bli litt stormannsgal, de har rett og slett vert alt for suksessfull i et markedsområde så de tror nå at de kan ta på seg alle andre markeder på samme måte.

Endret av __Rainmaker__
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...