Gå til innhold

Denne kan gi superrask lagring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri forstått meg på kommentarer av den (^^) typen.

Nei, det er ikke en veldig konstruktiv kommentar. Skulle ønske jeg slapp å lese slike kommentarer.

 

OT:

Jeg lurer på hvordan memristorteknologien kommer til å være når det kommer til å holde ytelsen over lengre tidsrom, og hvor pålitelig den kommer til å være mtp på langtidslagring. Spennende uten tvil.

Lenke til kommentar

Det er noe med det SvennK sier, en hyggelig tone bør ikke være vanskelig.

 

Jeg synes det svært ofte dukker det opp kommentarer av typen: "Jeg har lest om dette før, dermed er dere dumme/teite/treige skribenter på en like dum/teit/treig nettside."

 

At en teknologi som har vært under forskning/utvikling i 37 år har blitt skrevet om før bør ikke komme som en bombe på folk, men så klart kan det være greit å påpeke at det har blitt skrevet om tidligere, men da i en halvveis hyggelig tone i det minste.

 

-Deluze

 

 

Edit: Omformulerte meg litt

Endret av Deluze
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er fortsatt lov å holde en høflig tone i komentarene sine, og jeg oppfatter [infected] sin kommentar som frekk og bedrevitende.

 

Det er vanlig her på forumet. Vi liker å holde journalistene under litt hardt press. :wee:

Men vi gjør ikke saken bedre av å diskutere hverandre istedet for temaet.

 

 

Nå overstrider ikke Flash-baserte enheter over 1W engang, under vanlig last, så jeg vet ikke hvor imponerende 100 ganger mindre vil bli når det aldri har vært noe høyt i utgangspunktet. Hvor mye er det minnekontrolleren vil bruke?

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå overstrider ikke Flash-baserte enheter over 1W engang, under vanlig last, så jeg vet ikke hvor imponerende 100 ganger mindre vil bli når det aldri har vært noe høyt i utgangspunktet. Hvor mye er det minnekontrolleren vil bruke?

Denne kan også erstatte vanlig ram og minneforbruk er viktig i små enheter som mobiler.

 

Hastigheten virker også som å være på linje med vanlig ram, dette kan være vikttigere en en flash erstatter da jeg regner med det er mulig å få dette raksere om du er villig til å ofre litt på lagrings levetid.

Lenke til kommentar
' timestamp='1337571784' post='19289703']

hehe, bare litt over 4 aar etter IEEE spectrum http://spectrum.ieee...rious-memristor, bruker selv samme foto.. gratulerer og velkommen etter :closedeyes:

 

Som hundrevis har skrevet før meg:

 

Jeg hadde ikke fått med meg denne nyheten, hadde det ikke vært for Hardware.no, så hold kommentaren for deg selv. At du fikk med deg denne nyheten før meg bryr jeg meg lite om.

 

Blir spennende å se hvordan ytelsen blir på disse i forhold til topp-sjiktet av SSD'er. ( Men det betyr også i praksis at folk som meg som har kjøpt SSD til 2-3000 har driti på draget hvis disse blir langt raskere og langt billigere. )

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er fortsatt lov å holde en høflig tone i komentarene sine, og jeg oppfatter [infected] sin kommentar som frekk og bedrevitende.

 

Det er vanlig her på forumet. Vi liker å holde journalistene under litt hardt press. :wee:

Selv om noe er vanlig så betyr ikke det at det er høflig eller bør bli akspetert. For 25 år siden var det helt vanlig å kalle en neger for svarting eller sotrør, og det var også vanlig å ikke plukke opp dritten etter hunden sin. Det er fullt mulig å gjøre at hyggelige kommentarer her på forumet blir "vanlig".

 

Det er flott å legge litt press på folk, men dette er ikke måten å gjøre det på. Kritikk som ikke er konstruktiv, men som bare slenger dritt om håndtverket ditt oppfattes som svært negativt.

Endret av SvennK
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har da ingenting med saken aa gjore om jeg har faatt med meg nyheten forst, eller om noen andre ikke har det. Gammelt nytt er gammelt nytt.

Det er fortsatt lov å holde en høflig tone i komentarene sine, og jeg oppfatter [infected] sin kommentar som frekk og bedrevitende.

 

Det er vanlig her på forumet. Vi liker å holde journalistene under litt hardt press. :wee:

Selv om noe er vanlig så betyr ikke det at det er høflig eller bør bli akspetert. For 25 år siden var det helt vanlig å kalle en neger for svarting eller sotrør, og det var også vanlig å ikke plukke opp dritten etter hunden sin. Det er fullt mulig å gjøre at hyggelige kommentarer her på forumet blir "vanlig".

 

Det er flott å legge litt press på folk, men dette er ikke måten å gjøre det på. Kritikk som ikke er konstruktiv, men som bare slenger dritt om håndtverket ditt oppfattes som svært negativt.

 

Doble standarder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At en teknologi som har vært under forskning/utvikling i 37 år har blitt skrevet om før bør ikke komme som en bombe på folk, men så klart kan det være greit å påpeke at det har blitt skrevet om tidligere, men da i en halvveis hyggelig tone i det minste.

Jeg synes det er flott at folk kommer med andre kilder og bakgrunnsstoff til temaene som tas opp. Linken til [infected] er både saklig og grudig, og verdt å lese. Men teksten som sto sammen med linken burde vært av typen: "Interessant teknologi. Her er mer informasjon om saken."

"Gratulerer og velkommen etter" har ingen konstruktiv verdi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må slenge meg på og støtte [infected] i denne saken. Artikkelen skriver i nåtid som om dette er noe som har skjedd nå:

 

Det har tatt 37 år for forskerne å få denne helsprøe ideen fra papir til en fungerende prototype. Minneprodusenten Hynix og HP har nå fullført utviklingen av en «memristor».

 

Hvis det er riktig at dette var status for 4 år siden er dette faktisk rett og slett feilinformasjon, og artikkelen burde redigeres.

Lenke til kommentar

Dobbel kapasitet per volum. x2

Billig å framstille. x20 ?

Lavere effektforbruk. x2

Mye raskere enn noe annet tilgjengelig, ikke målbart. x1000

Beholder data når strømmen er av. x10

 

Med denne teknologien i lommen ser det jo lysere ut for HP. SUM x 800000

Må jo kunne bli en liten revolusjon... hvis det dukker opp da...

det må jo bli litt rystelser når dette kommer på markedet.

Lenke til kommentar
' timestamp='1337571784' post='19289703'] hehe, bare litt over 4 aar etter IEEE spectrum http://spectrum.ieee...rious-memristor, bruker selv samme foto.. gratulerer og velkommen etter :closedeyes:
Som hundrevis har skrevet før meg: Jeg hadde ikke fått med meg denne nyheten, hadde det ikke vært for Hardware.no, så hold kommentaren for deg selv. At du fikk med deg denne nyheten før meg bryr jeg meg lite om. Blir spennende å se hvordan ytelsen blir på disse i forhold til topp-sjiktet av SSD'er. ( Men det betyr også i praksis at folk som meg som har kjøpt SSD til 2-3000 har driti på draget hvis disse blir langt raskere og langt billigere. )

 

At folk har driti på draget er bare bullshit!

Det blir som å si at "de som kjøpte bil på 80-tallet dret på draget", siden det har kommet nyere, raskere og bedre biler.

 

Jeg gjetter at du ikke har SSD?

 

Jeg har SSD i alle mine maskiner, opptil flere i samme maskin, og det er den beste datainvesteringen jeg noen gang har gjort. Kanskje ikke rent økonomisk, men definitift bruksmessig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker selv SSD i min maskin, og angrer ikke et sekund, kommer det et bedre alternativ noen år etter er det selfølgelig en dårlig investering. Men jo, jeg er veldig fornøyd med min SSD.

 

Ok, det er bra. :)

Jeg mener fortsatt ikke at investeringen er direkte dårlig. Man kjøper et produkt som fungerer som det skal, til markedspris. Har da produktet den forventede levetiden og øker ytelsen på maskinen din betraktelig i forhold til det billigere alternativet, mener jeg at investeringen er "som forventet".

 

Det at utviklingen går sin gang paralellt er naturlig i alle markeder og det er en kalkulert kostnad å ligge i tet.

 

En GOD investering tjener man penger på.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

At en teknologi som har vært under forskning/utvikling i 37 år har blitt skrevet om før bør ikke komme som en bombe på folk, men så klart kan det være greit å påpeke at det har blitt skrevet om tidligere, men da i en halvveis hyggelig tone i det minste.

Jeg synes det er flott at folk kommer med andre kilder og bakgrunnsstoff til temaene som tas opp. Linken til [infected] er både saklig og grudig, og verdt å lese. Men teksten som sto sammen med linken burde vært av typen: "Interessant teknologi. Her er mer informasjon om saken."

"Gratulerer og velkommen etter" har ingen konstruktiv verdi.

 

Jeg skal gaa helt med paa at 'tonen' i mitt opprinnelige innlegg var baade usakelig, uhofelig og av mindre konstruktiv verdi. Men jeg argumenterer fortsatt for at jeg hadde ett poeng, selv om det kanskje falt paa sin egen usakelighet..

 

Jeg må slenge meg på og støtte [infected] i denne saken. Artikkelen skriver i nåtid som om dette er noe som har skjedd nå:

 

Det har tatt 37 år for forskerne å få denne helsprøe ideen fra papir til en fungerende prototype. Minneprodusenten Hynix og HP har nå fullført utviklingen av en «memristor».

 

Hvis det er riktig at dette var status for 4 år siden er dette faktisk rett og slett feilinformasjon, og artikkelen burde redigeres.

 

Informasjonen som HW.no opererer med her er gammelt nytt (dvs 4 aar gammelt) som refererer til prototypen, som var ferdig i 2008. Og det var vel egentlig dette som var mitt opprinnelige poeng (selv om det falt paa sin egen usakelighet). Men informasjonen hw.no opererer med her er ikke akkurat "feil", men akkurat riktig kan det knappest kalles heller. Memristoren er heller ikke sett paa som spennende fordi den er 'rask' (det er mange andre teknologier som vil erstatte flash og DRAM lenge for memristoren gjor det.. ivertfall for den vanlige forbrukeren), memristoren er spennende fordi den kan holde paa dataene, og ikke bare dataene, memristoren har "hukommelse", og noe som ikke har blitt nevnt i artikkelen i det hele tatt er dens potensiale spesielt innenfor analoge datamaskiner, og AI's, etc.

 

 

Om man er interessert i 'litt' mer oppdatert informasjon om memristoren kan jeg varmt anbefale de fleste av folgene lenker:

 

IEEE spectrum (des, 2008) How we found the missing memristor

 

IEEE spectrum (aug, 2010) How do you teach the memristor?

 

IEEE spectrum (sep, 2010) Inside the memristor

 

IEEE spectrum (oct, 2010) Flexible graphene memristors

 

IEEE spectrum (sep, 2010) Scaling up memristor development changes to memory industry expected

 

IEEE spectrum (des, 2010) Squishy memristors and diodes

 

IEEE spectrum (des, 2010) A mind made from memristors

 

IEEE spectrum (apr, 2011) A memristor made of blood?

 

IEEE spectrum (mai, 2011) Mapping of the memristor could speed its commercialization

 

IEEE spectrum (sep, 2011) Memristors go biological

 

Er det rart jeg foler at hw.no sin presentasjon av memristoren er en smule... utdatert

 

edit: feil dato

Endret av [Infected]
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...