Gå til innhold

Sony og Panasonic hånd i hånd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om dette kan føre til at produsentene raskere hiver seg på å produsere tver med OLED-teknologi til en forbrukervennlig pris, så er ingenting bedre enn det.

 

kan virke som det er planen: Samsung og LG kommer med OLED i høst,- men prisen blir nok bortimot 40K+ for 55". Disse prisene vil synke til ca 25/30K innen ett år, og når de nye modellene kommer i 2013 vil de variere i flere størrelser, og prisen starter på underkant av 15.000 for 40" tipper jeg. Derfor er det mest sannsynlig at vi får se "rimligere" OLED for folk flest, fra starten av 2014 og frem til 2015... er i alle fall min spekulasjon ^^

Lenke til kommentar

Hvorfor er Sony dama og Panasonic mannen?

 

 

Nå har vel også Sony akuratt (i fjor?) trekt seg i fra sammarbeidet med Samsung på LCD paneler, og trenger noe å tjene penger på. Panasonic er jo plasma kongen om dagen, og ikke blandt de beste på LCD. Men hver for seg så er de vel de firmaene (sammen med Philips) som har skjermene med de beste bildene. Tenker da kun bilde kvalitet, og dropper alt annet. Så det kan bli spennende med sammarbeid.

 

For med likt panel, så er det kun elektronikk og belegget de legger på panelet i ettertid som utgjør forskjellen. Og det er jo der den største forskjellen ligger.

Lenke til kommentar

Hvorfor er Sony dama og Panasonic mannen?Nå har vel også Sony akuratt (i fjor?) trekt seg i fra sammarbeidet med Samsung på LCD paneler, og trenger noe å tjene penger på. Panasonic er jo plasma kongen om dagen, og ikke blandt de beste på LCD. Men hver for seg så er de vel de firmaene (sammen med Philips) som har skjermene med de beste bildene. Tenker da kun bilde kvalitet, og dropper alt annet. Så det kan bli spennende med sammarbeid.For med likt panel, så er det kun elektronikk og belegget de legger på panelet i ettertid som utgjør forskjellen. Og det er jo der den største forskjellen ligger.

 

Ja, du kan så si.. Men jeg synes at Sony hele veien har hatt bedre kvalitet på paneler, enn samsung har hatt. (selv om samsung og sony har hatt samme produksjonslinje).

 

Ps. jeg sitter selv med samsung ledtv nå og jeg hadde en sony ledtv før denne. Samsungen er forøvrig en designperle, men kvaliteten på sonyen må vel sies å være flere hakk bedre. Men samsung har noe som jeg ikke tror noen andre har, en mulighet for å streame ut bildet på andre samsungenheter.. feks på samsung nettbrettet mitt og samsung chronos 7 laptopen min. Jeg tror det virkerpå samtlige smarte samsungenheter (mobiler, etc). Kan da styre tven og se på annen input også, om man vil.

 

Jeg må egentlig si at selvom jeg synes samsung gjør mye bra og jeg vet at Sony nå er litt akterutseilt, så kan jeg ikke per dags dato elske samsung like mye som jeg har elsket sony i fortiden. Sony har sine feil de også, men de har for det meste gitt ut produkter med veldig høy kvalitetsfølelse. De gikk på noen blemmer de også, med MZ-N serien og sitt atrac-format. Men det var uansett i en fase der mp3spillerene kom på markedet, så minidiscen tok vel sitt krampestøt.

 

Jeg håper at alle de store aktørene klarer seg og jeg håper det kommer flere, konkurranse er bare bra! Det hadde vært fint om man fikk en standard for åpen toveis strømming av A/V, samt fjernstyring. Tenk om du hadde hatt android tv og du da kunne hatt toveis strømming mellom alle androidenhetene! (nå virker jo dette med samsung, men da låses man til gjengjeld til samsungprodukter).

 

Jeg tror at den som leverer en slik tv og nettbrettløsning først, vil eksplodere i vekst.. (men det må ha kvalitetsfølselse overseg, folk betaler jo for design og kvalitetsfølselse).

 

Samsung, jeg synes de kan bruke litt mer innsatsvilje på kvalitetsfølelse. De overgår de fleste i ytelse/pris og funksjoner, samt mangfold. De lanserer nesten for mange produkter synes jeg (de har jo sikkert 20 nettbrett på markedet). De kan gjerne også bli litt bedre på navngivning av produktene sine (blir lett å gå seg vill i jungelen av produkter).

 

Men for all del, samsung har jeg stor tiltro til.. De må egentlig bare bruke LITT mer tid og ressursser på kvalitetsfølselse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...