Gå til innhold

Windows 8-nettbrett kommer i november


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende, jeg har en Acer Iconia Tab W500 som jeg installerte Windows 8 på for en stund siden og må si at brukeropplevelsen med Metro grensesnittet er meget bra.

Det skal bli bra at win8 blir lansert så det blir litt fart på utviklingen av apper til Metro.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pro/cons ved x86? Vil disse nettbrettene være fysisk større og tykkere i tillegg til å kreve mer strøm? Vil de ha vifter og andre støyende innretninger?

 

pros er vel at man kan kjøre x86 applikasjoner, og ikke bare metro "apps".

håper de blir like stille som andre nettbrett !

Lenke til kommentar
Pro/cons ved x86? Vil disse nettbrettene være fysisk større og tykkere i tillegg til å kreve mer strøm? Vil de ha vifter og andre støyende innretninger?
pros er vel at man kan kjøre x86 applikasjoner, og ikke bare metro "apps".håper de blir like stille som andre nettbrett !

 

Men de eksisterende applikasjonene til x86 er vel ikke beregnet for touch? Vil det være noe poeng for konsumentbruk (i.e. nettleser, spill, film, musikk osv) å kunne kjøre programmet for x86?

 

Jeg er litt nysgjerrig på om jeg i det hele tatt ville ønsket en fullverdig windows-versjon på et nettbrett, eller om det ikke er like greit å bare holde seg til Metroutgave. Det fremstår som litt ryddigere egentlig.

Lenke til kommentar

Synes x86 gir mest mening om du ønsker mulighet til å bruke den som vanlig desktop innimellom også. Jeg kobler til trådløst mus og tastatur, og skjerm over hdmi. Da er det plutselig en fullverdig pc med I5-prosessor, ssd og Intel hd3000. Jobber med dokumenter i Office, utvikler i Visual studio, redigerer bilder med Photoshop. Så kobler jeg fra og tar med som fullverdig touch tablet igjen. W8 gir også veldig bra standby - ukesvis. Jeg blir skuffet om alle nye x86-tabletter som kommer har så dårlig cpu som annonsert, hadde håpt at ivy bridge ville være kjøligere.

 

Kanskje amd fusion kommer på banen - dette er vel AMD sin beste sjanse til å komme inn på tablett-markedet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hæ? "Opel kjem med ny bil! Noko for nysgjerrige Ford- og VolksWagen-eigarar?"

 

Du kan ikke gå og sammen lignende med en bil og et produkt som denne her, virker bare idiotisk. Så skal du nå sammen lignede med en big one pizza og grandiosa? Det er smak og behag!! Seff, vil de som er glad i big one vil prøve den nye pizza fra grandiosa for å smake, dem er bare nysgjerrig.

Lenke til kommentar

Dette er spennende. Tenk alle de gamle adventure-spillene som bare funker med en gang. Monkey Island, Sam'n'Max, Day of the tentacle etc. Et slikt nettbrett puster nytt liv i slike spill som er skapt for touch forut sin tid ;)

 

Det viktigste er at mine gamle innkjøp av programvare og spill ikke er bortkastet, og jeg slipper å vente på porting. Men når alt kan kjøre, vil sikkerhet være et stort problem igjen.

 

"The schedule is tight," said the source. "Looking at what Windows is trying to achieve not only with a new OS, but a new OS that needs to run four to five architectures -- three ARM, Intel, and AMD," according to the source.

Er AMD den usikre her? Håper ikke det. Liten lysten på en Atom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Du kan ikke gå og sammen lignende med en bil og et produkt som denne her, virker bare idiotisk. Så skal du nå sammen lignede med en big one pizza og grandiosa? Det er smak og behag!! Seff, vil de som er glad i big one vil prøve den nye pizza fra grandiosa for å smake, dem er bare nysgjerrig.

Vel det er nærmere å sammenligne biler, enn pizza.

 

ord deling er en syk dom..

Lenke til kommentar

Håper det kommer en nokia wp8 rundt samme tid, for har vel egentlig tatt valget om å vente med å kjøpe en lumia til wp8 er ute... Ser liksom litt tap i å kjøpe en lumia 900 til nesten 4500,- når wp8 kommer samme år. Venter spent på nyheter omkring nokia og microsoft :)

Lenke til kommentar
Hæ? "Opel kjem med ny bil! Noko for nysgjerrige Ford- og VolksWagen-eigarar?"

 

Du kan ikke gå og sammen lignende med en bil og et produkt som denne her, virker bare idiotisk. Så skal du nå sammen lignede med en big one pizza og grandiosa? Det er smak og behag!! Seff, vil de som er glad i big one vil prøve den nye pizza fra grandiosa for å smake, dem er bare nysgjerrig.

 

Det er nå mer nærliggende å sammenligne dette med biler enn pizza iallfall...

Helt enig med smarting90, dette må være den dummeste overskrifte jeg har sett på lenge.

Om det skulle være noen mening burde de tatt med alle OS da og ikke bare to (IOS og android)...

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Dette er spennende. Tenk alle de gamle adventure-spillene som bare funker med en gang. Monkey Island, Sam'n'Max, Day of the tentacle etc. Et slikt nettbrett puster nytt liv i slike spill som er skapt for touch forut sin tid ;)

Trenger da ikke Windows 8 og x86 for å spille de spilla. :) DOS-versjonen vil nok ikke funkere uten at du kjører den gjennom DOSBox eller DOSEMU.

Endret av Kamerat
Lenke til kommentar
Hæ? "Opel kjem med ny bil! Noko for nysgjerrige Ford- og VolksWagen-eigarar?"
Du kan ikke gå og sammen lignende med en bil og et produkt som denne her, virker bare idiotisk. Så skal du nå sammen lignede med en big one pizza og grandiosa? Det er smak og behag!! Seff, vil de som er glad i big one vil prøve den nye pizza fra grandiosa for å smake, dem er bare nysgjerrig.

 

Har du røket sokkene dine, gutt?

Lenke til kommentar
Pro/cons ved x86? Vil disse nettbrettene være fysisk større og tykkere i tillegg til å kreve mer strøm? Vil de ha vifter og andre støyende innretninger?
pros er vel at man kan kjøre x86 applikasjoner, og ikke bare metro "apps".håper de blir like stille som andre nettbrett !

 

Men de eksisterende applikasjonene til x86 er vel ikke beregnet for touch? Vil det være noe poeng for konsumentbruk (i.e. nettleser, spill, film, musikk osv) å kunne kjøre programmet for x86?

 

Jeg er litt nysgjerrig på om jeg i det hele tatt ville ønsket en fullverdig windows-versjon på et nettbrett, eller om det ikke er like greit å bare holde seg til Metroutgave. Det fremstår som litt ryddigere egentlig.

x86 vil kunne kjøre både metro og x86 apps. Du vil kunne docke en x86-utgave av en win8 tablet og bruke den med vanlige programmer i standard w8 gui som en vanlig PC, med tastatur, mus og stor skjerm. På farten vil du kunne bruke den med metro og metroapper, eller evt vanlige x86 apper om du må.

 

Videre vil bedrifter kunne drifte et x86 nettbrett som en vanlig PC, med for eksempel SCCM. Man vil kunne kjøre Direct Access som gir brukeren sømløs tilgang til bedriftens nettverk fra hvor som helst i verden, osv. Dette er altså et veldig godt alternativ til iPad etc der vi i dag må ha spesialløsninger som airwatch for drifting og mye snekring for sikker og funksjonibel tilgang til filer etc. Citrix fungerer forsåvidt greit uansett plattform, men på padder er ofte touch problematisk for flere, men ikke for andre.

 

Kort fortalt må man vurdere hvordan man bruker padden. Er drifting, DA, sømløshet etc. viktig går man for x86 utgavnen, selv om denne sansynligvis genererer mer varme og har kortere batterilevetid. Om dette ikke er viktig, og du ikke skal installere x86 programmer (de kan fremdeles nås via citrix etc.) , velger du ARM. Du går da glipp av muligheten til dock og std. GUI.

 

Jeg kommer til å gå for x86.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...