Gå til innhold

Test: FiiO E11 oppladbar forsterker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har man en normal hodetelefon som ikke er veldig tungdrevet og ikke har unormal høy/lav impedans er denne forsterkeren overflødig med mindre hodetelefonutgangen på spilleren er ødelagt eller feildesignet. Mange spillere har i tillegg egen equalizer eller bassboost.

 

Hørselen er logaritmisk når det gjelder lydstyrke, og det er vanskelig å justere til identisk lydstyrke uten måleinstrumenter. Dermed vil man vanligvis foretrekke lyden på den utgangen som har høyest nivå når man tror de er like. Dessverre er det få tester som blir gjort som blindtester med verifisert identisk lydstyrke.

Endret av Frobe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har man en normal hodetelefon som ikke er veldig tungdrevet og ikke har unormal høy/lav impedans er denne forsterkeren overflødig med mindre hodetelefonutgangen på spilleren er ødelagt eller feildesignet.

Amen. Velkommen til flere hørelskader, sier jeg. Som om rittungene med Porta Pro ikke spiller mer enn hlyt nok allerde, både for sin egen og alle rundt dem sin skyld.
Lenke til kommentar

Synd man ikke får digital lyd ut via usb elle rno i stedet.

En dac ville normalt gjort mye mye mer for lyden enn det en amp vil gjøre på dagens telefoner.

 

Litt rart ikke telefoner som er mer musikkspiller enn telefon nesten, ikke fokuserer på bedre lyd.

Lenke til kommentar

Siden de fleste mobiler har så dårlig utgangseffekt og/eller eq foretrekker jeg musikk ut av min gode gamle cowon d2.

Jeg er enig med lain og mener at så lenge det ikke er en innebygd ok dac på Fiio E11 vil det ha lite å si på hodetelefoner med lav impendans (crap in, crap out). Kanskje eq. til Fiio kan hjelpe litt på bassen.

 

Nå skal det sies at htc faktisk har begynt med ok forsterkere på de nye mobilene sine takket være dr. drey samarbeidet.

Htc titan som jeg har, testet jeg på Akg 701 som den klarte og drive helt greit.

 

Bare så det er sagt mener jeg ikke dr. drey hodetelefonene er noe bra.

 

Lenke til kommentar

Synes det er litt misforstått å gi denne trekk for at den ikke egner seg til skrivebordsbruk, den er laget for å være mobil. Hvis man vil ha en mer allsidig enhet anbefaler jeg å ta en kikk på E7. Ikke fullt så god lyd som denne, men har DAC, batteri, 3.5mm og microusb input, som er stort sett alt du trenger. Eneste som savnes er at android enheter skal få støtte for slike(men det er jo google sin feil)...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...