Gå til innhold

10 teknologier inspirert av sci-fi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er mange av disse inspirasjonene som er litt søkte. Slik som ubåt, da man har laget ubåter langt tilbake i tid.

 

Og drømmen om å gjøre ting mindre og mer mobilt har jo lite med Star Trek å gjøre. Det at scfi-fi derimot tar ting vi ikke kan lage/gjøre i dag og problematiserer rundt det er jo helt naturlig da det ligger i sjangerens ånd. Og av og til er det jo løsninger som ingen andre har tenkt på før, men som egentlig er ganske gjennomførbare.

 

Og når det kommer til datavirus tror jeg virkelig at du må forske litt. Her husket jeg at man hadde laget virus til Arpanet på 70-tallet, men når jeg sjekket kilden rundt så jeg at man hadde teorisert rundt data virus allerede i 1949

  • Liker 1
Lenke til kommentar

8. Flate trykkskjermsdatamaskiner.

Her snakkes det om Star Trek: The next generation.

Bildet som er brukt er fra Star Trek: Deep Space Nine.

Kvinnen som er avbildet heter Deborah Lacey.

Hun spiller Sarah Sisko, moren til hovedrolleinnehaveren.

Han som holder denne maskinen heter Avery Brooks.

Han har hovedrollen i ds9, og spiller Benjamin Sisko.

Bildet er hentet fra en av de tidligste episodene i sesong 7, og da, folkens, snakker vi slutten av 90-tallet.

 

http://www.imdb.com/title/tt0106145/

Lenke til kommentar

8. Flate trykkskjermsdatamaskiner.Her snakkes det om Star Trek: The next generation.Bildet som er brukt er fra Star Trek: Deep Space Nine.Kvinnen som er avbildet heter Deborah Lacey.Hun spiller Sarah Sisko, moren til hovedrolleinnehaveren.Han som holder denne maskinen heter Avery Brooks.Han har hovedrollen i ds9, og spiller Benjamin Sisko.Bildet er hentet fra en av de tidligste episodene i sesong 7, og da, folkens, snakker vi slutten av 90-tallet.http://www.imdb.com/title/tt0106145/

 

Kunne du vært så vennlig å informere oss om skostørrelsen til de nevnte skuespillerne også, samt hva bikkja til naboen deres heter?

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

8. Flate trykkskjermsdatamaskiner.

(...)

Bildet er hentet fra en av de tidligste episodene i sesong 7, og da, folkens, snakker vi slutten av 90-tallet.

 

Joa.

PADD finnes i TOS også, men de var på et litt annet budsjett og ting måtte lages på ånkli, så de er ikke så sexy artikkelillustrasjoner:

 

TOS_PADD_1.jpg

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...