Gå til innhold

Nettmøte: RiksTV stiller til nettmøte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei innflytter til Arendal og her jeg bor så eksisterer ikke dekning av RiksTV jeg bor på Tromøya.

Her blir man da bare preset til å gå over til parabol og alt som det medfører av utgifter.

Så at RiksTV når alle er bare tull.

Syns det er beklagelig at folk blir på en måte pådytta ekstra utgifter for å se NRK som et alternativ mange faktisk ønsker å se på er HÅREiSENDE.

Da mange alerede betaler Lisens for noe de ikke får tilgang til uten å binne seg til leia av parabolutstyr i den grad dere ikke kan levere det som er lovet i media og andre steder.

Tommelen ned for deres utroverdig markedføring

Svar:

Hei.

I følge vårt dekningskart som du finner på RiksTV.no, så er hele Tromøya grønt. Det betyr at det skal være svært god dekning her.

NRKs kanaler er fritt tilgjengelig hos oss. OBS, du nevner parabol, RiksTV tar du inn ved bruk av utendørs antenne.

 

Wow, han las nesten ikkje spørsmålet eingong.

Lenke til kommentar

Jeg ser han svarte på to spm. anngående Grundig 8860 dekoder problemene.

 

Han har nok fått mange flere spm. angående denne problematiske dekoderen, da han ikke har svart på mitt spm.

 

De kan ikke selge noe som ikke fungerer, det er tydelig at de ikke prioriterer kunder veldig høyt.

 

Nordmenn er nordmenn, like pengegriske som alltid. Noen ganger er jeg flau over å være en selv.

Lenke til kommentar

Ser de argumenterer med et områder er dekket godt Grønne områder-bare tøys her får ingen naboer in noen ting av rikstv så jeg er ikke alene om dette ja og samtlige har prøvd antenne utvendig av dyreste slag .Det som er probleme er at vi bor i en liten forsenkning alle vi 20 naboene helt syd/øst på øya og da er vi nærme havet,

:nei2:

Nei dekke seg med generelle svar fra signal tilbudere skal man være forsiktig med kan bli meget dyrt i feil kjøp på grunnlag et skjema som sier at det er dekning av beste sort

:xmas:

Lenke til kommentar

Ser de argumenterer med et områder er dekket godt Grønne områder-bare tøys her får ingen naboer in noen ting av rikstv så jeg er ikke alene om dette ja og samtlige har prøvd antenne utvendig av dyreste slag .Det som er probleme er at vi bor i en liten forsenkning alle vi 20 naboene helt syd/øst på øya og da er vi nærme havet,

:nei2:

Nei dekke seg med generelle svar fra signal tilbudere skal man være forsiktig med kan bli meget dyrt i feil kjøp på grunnlag et skjema som sier at det er dekning av beste sort

:xmas:

 

Om du bestiller RiksTV til et område som er grønt og du ikke får signal med en god utendørsanntenne. Er ikke det da grunn til å heve avtalen?

Endret av Kron
Lenke til kommentar

For meg er ikke RiksTV et alternativ en gang, bilde- og lydkvaliteten er elendig, steinaldrer! Canal Digital er de beste på dette så vidt jeg vet, og Altiboks/Get er vel ikke så galne de heller. Skjønner ikke hvorfor utviklingen går så sinnsykt treigt!

 

Vi burde hatt TV-kanaler i Full HD (eller rett og slett mye høyere bitrate) og 5.1-lyd (DTS er mye å forlange, men Dolby Digital burde være standard). For dem med CRT-skjerm og SD-oppløsning kunne de fått SD-signaler gjennom Scart...

 

Vi har HD, men ikke alle leverer god bildekvalitet. HD er nemlig ikke bare HD, det som kanskje er viktigere nå er bitrate, noe RiksTv er dårlige på. Og strengt tatt nå i 2012, burde det være FHD som var i starfasen på noen kanaler, ikke HD. Det burde være en satt standard nå.

 

Nå kommer snart Vudu til Norge, en super VOD-tjeneste med FHD og 7.1-Dolby Digital, med brukbar bitrate. Jeg kommer nok til å droppe det svindyre TV-abbonnementet til fordel for Vudu!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...