Gå til innhold

HTC ligger fortsatt langt bak fjoråret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er mer nyttig for meg som forbruker å vite noe om produktene, kontra det å til stadig lese om økonomi, hvem som er større enn hvem, hvilken produsent selger flest produkter osv, for det er temmelig uinteressant (iallefall for meg).

 

Svingninger i marked og salg vil det nær sagt alltid være. Noen må være på topp, for at andre skal være på bunn. Skulle nesten tro kampen om mobilmarkedet var mer fokusert på penger, status og salgstall enn det å produsere gode produkter som gagner meg som forbruker. Og det er det vel forsåvidt også.

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Jeg synes det er mer nyttig for meg som forbruker å vite noe om produktene, kontra det å til stadig lese om økonomi, hvem som er større enn hvem, hvilken produsent selger flest produkter osv, for det er temmelig uinteressant (iallefall for meg).Svingninger i marked og salg vil det nær sagt alltid være. Noen må være på topp, for at andre skal være på bunn. Skulle nesten tro kampen om mobilmarkedet var mer fokusert på penger, status og salgstall enn det å produsere gode produkter som gagner meg som forbruker. Og det er det vel forsåvidt også.

 

vil du vite noe om produktene så gå å les de fine anmeldelsene av telefoner som amobil har laget.

 

dette er jo en mobil nyhet så den er verdt å stå på mobil siden, ja den handler om penger, men mest av alt hvor bra htc gjorde det med nye one serien. at endelig er htc på vei oppover igjen. og jeg synes det er greit å vite hvordan markedet ligger ann. om hvordan de forskjellige mobil selskapene gjør det.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er mer nyttig for meg som forbruker å vite noe om produktene, kontra det å til stadig lese om økonomi, hvem som er større enn hvem, hvilken produsent selger flest produkter osv, for det er temmelig uinteressant (iallefall for meg).Svingninger i marked og salg vil det nær sagt alltid være. Noen må være på topp, for at andre skal være på bunn. Skulle nesten tro kampen om mobilmarkedet var mer fokusert på penger, status og salgstall enn det å produsere gode produkter som gagner meg som forbruker. Og det er det vel forsåvidt også.

 

vil du vite noe om produktene så gå å les de fine anmeldelsene av telefoner som amobil har laget.

 

dette er jo en mobil nyhet så den er verdt å stå på mobil siden, ja den handler om penger, men mest av alt hvor bra htc gjorde det med nye one serien. at endelig er htc på vei oppover igjen. og jeg synes det er greit å vite hvordan markedet ligger ann. om hvordan de forskjellige mobil selskapene gjør det.

 

Det er ikke spesielt myntet på nøyaktig denne artikkelen, det er myntet på det utrolige fokuset nettaviser for slike dubbeditter har hatt på økonomi, markedsandeler, salgstall, plassering, antall ansatte, pengenebruk osv de siste årene.

 

Dersom du har unnlatt å f. eks se at Amobil har fokusert mer på grafer, diagrammer, artikler fra analytikere, pengerelaterte artikler osv de siste årene enn hva de har gjort før, så er jeg usikker på hvor mye du har vært innom.

 

Jeg har vært her å lest samtlige mobiltester siden...så lenge at jeg ikke husker det, men nå om dagen virker det mer som at disse artiklene er enklere å skrive enn andre ting, fordi fokuset er så enormt stort på det, ikke bare her, men også overalt, kontra hva det var før.

 

Jeg tror du kommenterte kommentaren min med beste mening, men jeg er usikker på om du forstod helt hva jeg mente.

Lenke til kommentar

Det har vel alltid vært fokus på markedsanndeler, tall osv. Jeg for min del syns dette er veldig interissant, ikke bare for å kunne få en pekepinn på fremtiden, men og for å se nyansene i markedet.

 

men, dere har litt rett i det dere sier:

Før iPhone kom, var det ingen telefon som ene og alene kunne velte markedet. Det var kun nokia som dikterte markeddet i lang lang tid, og nå som konkuransen er blitt større, telefonene er mer avanserte osv, syns jeg det er en veldig spennende tid vi er i. En tid preget av flere raske endringer i markedet enn det vi har sett fra tidligere. De gamle produsentene dør ut, til fordel for nye. Ta f. eks panasonic`s europeiske markedet, siemens, sony ericsson - til fordel for HTC, Apple, Huawei, ZTE, osv.

Lenke til kommentar

Det har vel alltid vært fokus på markedsanndeler, tall osv. Jeg for min del syns dette er veldig interissant, ikke bare for å kunne få en pekepinn på fremtiden, men og for å se nyansene i markedet.men, dere har litt rett i det dere sier:Før iPhone kom, var det ingen telefon som ene og alene kunne velte markedet. Det var kun nokia som dikterte markeddet i lang lang tid, og nå som konkuransen er blitt større, telefonene er mer avanserte osv, syns jeg det er en veldig spennende tid vi er i. En tid preget av flere raske endringer i markedet enn det vi har sett fra tidligere. De gamle produsentene dør ut, til fordel for nye. Ta f. eks panasonic`s europeiske markedet, siemens, sony ericsson - til fordel for HTC, Apple, Huawei, ZTE, osv.

 

Jeg syns og fokuset er flyttet fra å være merkeorientert, til å bli modellorientert: det er viktigere hvilke spesifikasjoner og design den enkelte modell stiller med, fremfor hvilket merke det er. Billige telefoner fra ZTE og huawei selger som ferskt brød til de som har skjønt at de får mer igjen for pengene ved å velge en slik telefonleverandør. Samtidig har mellomsegment-telefonene fått mindre å si: enten er du på utkikk etter en funksjonell telefon billig, eller en dyr designtelefon med alt. Dermed har også fokuset på hvem som selger flest telefoner, skiftet til å fokusere på hvem som har den mestselgende modellen. En modell kan avgjøre fremtiden for markeddet, men og for leverandøren. Teknologien utvikler seg så fort, at hvem som best klarer å integrere dette i sine nye produkter er de som kommer best ut - og ikke de som fokuserer på budsjett-telefoner. Sånn sett syns jeg markeddet har gått i en positiv retning: fra å fokusere på hvem som selger mest worldwide (jamfør nokia), til å fokusere på hvem som har det beste produktet. Dette må da være bra for forbrukeren :)

Lenke til kommentar

Liker hvordan du quoter deg selv ;)

 

Vel, telefonene har blitt ufattelig mer avanserte, men likevel føler jeg det er mer "feil" nå enn hva det var før. Samtidig er batteriet blitt satt på den teknologiske sidelinjen og telefonene tåler rett og slett vesentlig mindre. Det har jo sine årsaker, større telefon med større skjerm vil selvsagt ha en høyere risikofaktor enn en Nokia 3210 hadde, men likevel: jeg har enda ikke kjøpt en telefon etter min LG Viewty som har fungert 100% slik jeg var lovet eller som beskrevet.

 

Jeg sitter med en Android jeg kjøpte for nesten 5000kr for ca 1 år siden, den knekker snart sammen av feil HTC aldri har klart å gi meg en oppdatering på. Nå begynner volumrockeren også å falle av, og jeg jobber på kontor. Den ligger på pulten hele dagen!

 

Fokuset, i mine øyne, ligger på å spy ut telefoner som er best på papiret, fortest mulig, som igjen i dagens marked har mye med hvor mange kunder/kjøpere kan man få og hvor mye penger vil de generere. Hvorvidt de over lengre tid er best i bruk er det ingen som sier noe om. Hardware betyr ingenting for meg dersom hele systemet ødelegger mitt bruk etter 6 måneder.

 

Jeg som forbruker liker også konkurransen produsentene imellom, som bare gagner oss. Derfor mener jeg også, litt ut av kontekst, at markedet tåler 3 store software produsenter til telefon (WP, Android og IOS), samt gjerne noen flere. Meego var gøy så lenge det varte.

 

:)

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...