Gå til innhold

Her er det nye Firefox-utseendet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Firefox er genialt, og default-versjonen har nesten alt man trenger. Er det noe som mangler? "There's an extension for that". Håper ikke de forandrer alt for mye. Sånn som det er nå kan man fjerne alle unyttige knapper, etc, og gjøre plass for websidene.

Lenke til kommentar

Firefox er den nettleseren man alltid vender tilbake til etter små turer til andre tøvete lesere.

 

Dessverre har ikke folk skjønt at Google, til sammens med Tine og muligens andre, er verdens mest onskapsfulle firma.

 

Google strever for å ta liver at den ideelle organisasjonen Mozilla, mens Tine strever etter å ta livet av Kavlifondet.

Lenke til kommentar

når du skal argumentere din sak med det formål å overbevise andre så må du tenke på at det er viktigere å være troverdig enn å overdrive bigggan.

 

firefox er ustabilt og spiser mye ram, men den klarer fint 2-3 tabs og 2-3 addons uansett hvor lusen pc-en din er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Firefox er den nettleseren man alltid vender tilbake til etter små turer til andre tøvete lesere.

 

Dessverre har ikke folk skjønt at Google, til sammens med Tine og muligens andre, er verdens mest onskapsfulle firma.

 

Google strever for å ta liver at den ideelle organisasjonen Mozilla, mens Tine strever etter å ta livet av Kavlifondet.

Google sponser både Summer of Code og Mozilla-prosjektet. I forrige avtale stod Google for ca 85% av budsjettet til Mozilla.

 

http://cristalinux.b...ponsorship.html

https://wiki.mozilla.org/SummerOfCode

http://en.wikipedia....illa_Foundation

 

Akkurat hvilke metoder er det Google bruker for å presse Firefox ut av markedet? Selvfølgelig skal alle få lov til å delta i nettlesermarkedet, blant disse Google Chrome.

 

At Google ikke bare har oppdrådt pent skal jeg ikke være uenig i, alle store selskaper får litt skitt på seg, men sammenlignet med sine største konkurrenter: Apple og MS, er Google det snille selskapet etter min personlige mening.

Endret av tamarin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
At Google ikke bare har oppdrådt pent skal jeg ikke være uenig i, alle store selskaper får litt skitt på seg, men sammenlignet med sine største konkurrenter: Apple og MS, er Google det snille selskapet etter min personlige mening.

Microsoft tjener gode penger på å selge overpriset programvare. Google tjener gode penger på å selge personlig informasjon om brukerne sine. Apple tjener enorme penger på å selge overpriset programvare og personlig informasjon om brukerne.

 

Personlig betaler jeg heller for overpriset programvare...

Lenke til kommentar

Google i motsettning til andre selskap handler ofte etter hva som er det beste for weben enn hva som er det beste iforhold til sitt regnskap som andre bedrifter.

Årsaken til dette er vell mer langsiktig inntjening istedet for å høste markedet med engang og kaste de etterpå ala det Microsoft forsøker og en god del spillutviklere i mobilsegmentet gjør.

Siste skudd på treet vi så av dette fra Google var Mozilla sin sponsingskontrakt om du kan kalle det for noe sånt, som de hadde med Google.

Hadde de tenkt i MS baner så hadde de ikke fornyet denne for å fremme sin Google Chrome, men den ble fornyet og BrannReven er her idag, riktignok spiser den RAM og må snart ha 64 bit, men flash er vell 64 bit hos Windows nå er de ikke?

Lenke til kommentar

Har åpen 132 faner akkurat nå, en god del av fanene er statiske og huser lister type produkter her og der.

Sidene kjører ikke noe script eller flash siden dette er default og noe jeg må godkjenne hver gang, ergo ingen aktivitet på sidene.

Men RAMforbruket er i skyene og nettleseren lagger litt når jeg skriver dette, litt etterslep iforhold til hva jeg taster og når det kommer opp på skjermen.

 

Selve forbruket ligger på 2293736 Kb Eller 2.29 Gb forbruk... Dette vil jeg si er for mye, i tillegg har den sin egen cache som den får herje på som er på 6Gb og ligger på en RAMDrive så om nettsidene har bilder så finnes det en plass å gjøre av dem fram til jeg bytter til taben med dem.

 

Jeg mistenker at jeg kan løse problemet ved å oppgradere til 64 Bit FireFox da 2Gb RAM Grensa som den nå stanger hodet i og som jeg mistenker er synderen for at den lagger, så vil det løse seg.

Må bare sjekke om Flash er kommet for 64 bit før jeg bytter og skroter denne.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Med 32 faner oppe ligger jeg på 600 MB RAM i Firefox. Det er ikke noe problem for meg. Men jeg har det problemet at hvis Firefox har vært åpen en stund (1-2 timer) med så mange faner, så begynner den å slite. RAM-forbruk hopper opp på 2 GB, 100 % bruk på ene CPU kjernen og programmet fryser i noen sekunder med jevne mellomrom. Dette har jeg ikke opplevd med andre nettlesere, men merking av flere hele ord (dobbelt klikk og drag over tekst) og Shift+Enter/Ctrl+Shift+Enter har jeg blitt omtrent avhengig av. Så det blir vel neppe byttet leser med det første.

Lenke til kommentar

når du skal argumentere din sak med det formål å overbevise andre så må du tenke på at det er viktigere å være troverdig enn å overdrive bigggan.

 

firefox er ustabilt og spiser mye ram, men den klarer fint 2-3 tabs og 2-3 addons uansett hvor lusen pc-en din er.

 

Intel Atom er uenig med deg.

Den fungerer til en vis grad, men ironien er at den reagerer mer på at rullebaren blir drar enn via å bruke piltastene opp og ned. Videre så henger den seg under last, og bruker fryktelig lang tid på å tegne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...