Gå til innhold

Test: LowePro Messenger 180 AW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte Retrospective 30 fra ThinkThank for å ha med meg på tur. Et alternativ til den litt større kamerasekken min uten å ofre full-size kamerahus, 70-200 og laptop. Nå skal det sies at Retrospective 30 egentlig ikke tar en 13,3" Asus UX31E, men om man tør å la den stikke opp litt fra den bakerste lomma, så går det sånn akkurat.

 

Jeg ser noen fordeler med å skaffe seg LowePro Messenger 200, den største utgaven av bagen. Kanten i toppen som gjør at ting kanskje ikke faller så lett ut og koffert-festet til trillebager. Jeg kan også like at det er glidelås på for-rommet hvor ThinkTank bare har borrelås, men to separate rom. I tillegg har de en magnet-løsning i fronten og lokket som skal fungere som en ekstra sikkerhet når bagen er i "lydløs" modus, noe jeg kan se nytten av, om magneten da er sterk nok.

 

Det jeg liker med begge bagene er at de er såpass nøytrale at med mindre man går med lokket åpent hele tiden og viser frem hva som er i den, så er det fåtallet som enser at det er kamerautstyr oppi den til flere laken. Fikk noen overraskede blikk i sikkerhetskontrollen på Værnes, Rygge, Kastrup og i Århus da de åpna kamerabaggen min.

 

Ellers syns jeg kanskje at "lyddemper" funksjonen i lokket på ThinkTank sin utgave er hakket smartere. Jeg har selv LowePro Classified 160AW, og om stoffet på denne er det samme som LowePro Messenger 180 AW, så ser og føles ThinkTank sin Retrospective bedre ut. Kan være fordi jeg er litt diva på akkurat det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...