Gå til innhold

Amentio og Datakjeden begjært konkurs ? igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Typisk. Mistenkte noe slikt ja. Har hatt en HDD inne hos dem på reklamasjon nå i over en mnd. uten at det har klart å levere ny. (reklamasjonen ble godtatt og disken har ligget i bestilling hos dem...):(

 

synd. du får nok neppe igjen verken disk eller penger :/

Lenke til kommentar

Typisk. Mistenkte noe slikt ja. Har hatt en HDD inne hos dem på reklamasjon nå i over en mnd. uten at det har klart å levere ny. (reklamasjonen ble godtatt og disken har ligget i bestilling hos dem...):(

 

Er litt kjipt dette. Jeg ville sendt dokumentasjonen på reklamasjonen til HDD produsenten og forsøkt å få den erstattet der. Verd et forsøk.

Lenke til kommentar

Typisk. Mistenkte noe slikt ja. Har hatt en HDD inne hos dem på reklamasjon nå i over en mnd. uten at det har klart å levere ny. (reklamasjonen ble godtatt og disken har ligget i bestilling hos dem...) :(

 

Er litt kjipt dette. Jeg ville sendt dokumentasjonen på reklamasjonen til HDD produsenten og forsøkt å få den erstattet der. Verd et forsøk.

Heller den norske importøren, i så fall. Tror en produsent i Taiwan, USA osv. bryr seg lite om norske reklamasjonsregler.

Evt. rette kravet til konkursbo, men der er det nok mange som vil ha ting.

Lenke til kommentar

Det er ille når artikkelforfatter ikke har orden på historien - i slike saker. Driftsselskapene bak Amentio og Datakjeden ble faktisk slått konkurs i fjor. Faktisk ble Datakjeden tatt under konkursbehandling den 26.4.2011 og Amentio Holding den 7.6.Artiklene knyttet til "Skatt Midt-Norge" (ikke Skatt Øst) er fra mars 2011 - dvs i en tidligere fase av problemene. Selskapene (som egentlig var samme selskap) hadde nok en "redningsplan" som ikke lot seg gjennomføre - og man leverte selskapene til skifterettenITD Web, som ble etablert 7.5.2011, kjøpte det meste av "innboet" i selskapene - innbefattet merkenavnene Amentio og Datakjeden. Amentio og Datakjeden er ikke reetablert som egne selskaper - de er bare et butikknavn, selskapsnavnet er ITD Web AS for begge. ITD Web AS er ikke begjært konkurs, selskapet er faktisk slått konkurs - dvs tingretten har akseptert selskapets begjæring om konkurs og selskapet er under konkursbehandling. En konkursbegjæring er anmodning fra selskapet eller kreditor om å slå selskapet konkurs, men det betyr ikke at selskapet er konkurs.Det betyr også at Amentio og Datakjeden ikke er begjært konkurs (eller slått konkurs) - i og med at de ikke er et juridisk selskap. Men for oss brukere er effekten den samme - selve selskaper (ITD Web) har opphørt å eksistere.Personlig har jeg bare venta på dette. Å restarte to merkenavn med etterhvert tvilsomt rykte uten en kapitalbase som gjør at man faktisk kan bygge opp tillit på nytt igjen er dødfødt.

 

Hei! Takk for tilbakemelding. Rettet opp i et par unøyaktigheter i artikkelen. Vi jobber som sagt videre med saken, så vi skal finne ut av akkurat hvordan forholdene er når vi får snakket med med advokatfirmaet. Hvis du har mer relevant informasjon er det forøvrig bare å kontakte oss via epost :)

Lenke til kommentar

Jeg har vært trofast kunde hos Amentio i lang tid, men nå har jeg har sluttet å handle fra derfra. Mine siste bestillinger besto av intet annet enn mangler og feil og det tok evigheter å få ordnet opp. Det oser ikke akkurat trygghet fra den kanten fortiden!

Lenke til kommentar

Synd for de som venter på varer eller penger, men jeg håper denne bedritne virksomheten går så konk at de aldri starter opp igjen.

 

Går det ann å gå såpass mye konkurs? :D

Trodde konk var konk og ikke kom i grader... hehe :p

 

Uansett, fra spøk til revolver, ikke overrasket over dette nei, Amentio slet også med ryktet sitt før den første konkursen, og den konken gjorde ikke akkurat saken det spor bedre.

Så det at kundemassen har flyktet og koblet med litt dårlig service, så er det ikke rart at det går på tverke igjen.

Blir vell bare Netshop og Komplett som blir stående igjen til slutt, hvorav Komplett blir den mer service orienterte bedriften mens NetShop tar hva de kan når ting går skeis.

Lenke til kommentar
Hei! Takk for tilbakemelding. Rettet opp i et par unøyaktigheter i artikkelen. Vi jobber som sagt videre med saken, så vi skal finne ut av akkurat hvordan forholdene er når vi får snakket med med advokatfirmaet. Hvis du har mer relevant informasjon er det forøvrig bare å kontakte oss via epost :)

Hva trenger du informasjon om? Det Bolson sier står jo i brreg, og bekrefter jo at begge selskapene er slått konkurs. Er ikke spørsmål OM de går konkurs, de ER konkurs. Og det ser ikke mørkt ut, det er OVER.

 

Undersøkende journalistikk? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Typisk. Mistenkte noe slikt ja. Har hatt en HDD inne hos dem på reklamasjon nå i over en mnd. uten at det har klart å levere ny. (reklamasjonen ble godtatt og disken har ligget i bestilling hos dem...):(
Er litt kjipt dette. Jeg ville sendt dokumentasjonen på reklamasjonen til HDD produsenten og forsøkt å få den erstattet der. Verd et forsøk.

 

Var der jeg prøvde i utgangspunktet. WD ville ikke ta i den engang ettersom den visstnok er parallellimportert. og de offisielle WD distributørene i norge har jeg ikke fått svar fra heller. :/

 

Jeg har vel egentlig avskrevet hele disken. Problemet er bare at jeg har 9 andre disker som er kjøpt fra samme sted som jeg håper og ber om at ikke skal ryke nå :|

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Amentio har slitt med dårlig rykte på servicen i mange år, lenge før de fikk problemer med konkurs også. De har levd lenge på god pris, men når produktene ryker og de må begynne med reklamasjon/miste kunder pga de ikke gjør dette, så går det bare en vei.

 

Jeg har kun en gang handlet hos Amentio og det endte med at de stjal HK mitt når det ble sendt inn til rep...

 

Jeg har vel egentlig avskrevet hele disken. Problemet er bare at jeg har 9 andre disker som er kjøpt fra samme sted som jeg håper og ber om at ikke skal ryke nå

 

Finn ut hvem Amentio parallellimporterte fra, så er saken ordnet når resten ryker ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...