Gå til innhold

Når er begravelsen til Windows Phone?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En trenger ikke være Sherlock Holmes   for å resonere frem til hvilken mobil denne bloggeren bruker, og elsker.
Det trengs ingen begravelse til Windows Phone!
Bloggeren unnlater å skrive her hvilken utrolig bra omtale Nokia har fått på sin Lumia 800, ikke bare i norge. Men velger å trekke frem kun en som ikke er utgitt ennå hos annet en AT&T.. Han nevner heller ikke hvilken bra omtale andre produsenter har fått på sine Windows Phone's.. Som eksempelvis HTC med sin Titan og ikke minst Titan II..
Bloggeren her har også fått for seg at Google sliter med DÅRLIGE nettbrett.. Har han i det hele tatt fått med seg hvor mye Samsung blir rost for sine Android nettbrett??
Joda, det er en sannhet i at både iPhone og Android har mange fler apper enn WP. Men å klage på at 70.000 apps er lite på et såååå ungt OS er å dra den litt langt. OG et utgått argument!! 70.000 app er ikke lite! Prøv å tell til 70.000 fra 1.. 
Og jeg vil tørre å påstå at det er bedre med kvalitet, enn kvantitet. Hvor mange Android apper er ikke bare MØL..? Jo, det er VELDIG mange!
At Mobilen.no vier en så uviten blogger førtseoppslag er meg en gåte. Man burde heller få et mer åpent og nyansert syn på hvilke OS og telefoner som gjør hva før man ytrer seg. Da burde kanksje ikke jeg heller kommeneter her er det kanskje noen som vil si. Men jeg bruker til daglig både Android nettbrett og min Nokia Lumia 800, så disse kjenner jeg veldig godt.
OG så skal man ikke snu seg mye rundt for å se HVEM som faktisk kjøper en iPhone og hvorfor. Individualister er de ihvertfall ikke, jeg bruker heller å kalle mesteparten av iPhone-brukere for "followers".. Litt satt på kanten, men alikevel ofte en realitet.. 
Jeg velger ihvertfall både telefon og evt OS etter egne kriterier, og til dags dato er det ikke noe som er bedre enn Windows Phone. Jeg har stor tro på at fler vil få øynene opp for dette unike OS'et, som bare rett og slett funker 

Lenke til kommentar

Microsoft har etter mitt syn gjort et par skikkelige blundere med WP7: De har lagt opp til låsning av en del løsninger som brukerne ikke vil ha. "Apple gjør det, så kan vel vi også gjøre det". Zune, mangel på minnekort, få konfigurasjonsinnstillinger, tvungen lav skjermoppløsning er de viktigste showstopperene for mitt vedkommende.

Lenke til kommentar

Laguna_Olso, WTF, man må være Sherlock holmes for å finne ut hva du har skrevet LOL

 

WP er død. Metro er stygt. Lumia telefoner er kjedelig skrap. Med Apollo, skikkelig spec på hardware, skikkelig UI, så kanskje det blir noe. De må tross alt levere noe som folk vil ha. Det er grenser for hvor mye penger selv Microsoft vil spytte inn i ting folk likevel ikke vil ha.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kommer nok til å prøve windows neste gang jeg skifter telefon. Android er ikke så fantastisk at jeg drukner telefonen min i superlativer heller.

 

Problemet akkurat nå er at Lumia serien ikke er fantastisk i specs sett i forhold til prisen og at Windows Phone 8 ikke er så fryktelig langt unna.

 

At en ikke har et lett tilgjengelig klart svar om en får oppgradert med tid å stunder gjør ikke saken bedre.

 

Konkurranse er uansett bra for oss sluttbrukere :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er helt klar for å kjøpe WP neste gang jeg bytter telefon. Jeg sitter nå med en iPhone 4 og jeg er ganske lei iOS. Jeg har hatt iPhone siden 2007, og det har enda ikke fornyet seg i noen nevneverdig grad. Den eneste grunnen til at jeg ikke har byttet telefon for lenge siden er at iOS-kopien, Android, heller ikke har fristet. MS har i det minste laget noe litt annerledes og pent.

 

Det jeg venter på nå er W8 og en telefon, enten det er fra Nokia eller Samsung, som ikke ligger ett år bak resten av markedet. Jeg ser ekstremt frem til å ha W8 på laptoppen, nettbrettet og mobilen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Laguna_Olso, WTF, man må være Sherlock holmes for å finne ut hva du har skrevet LOL

 

WP er død. Metro er stygt. Lumia telefoner er kjedelig skrap. Med Apollo, skikkelig spec på hardware, skikkelig UI, så kanskje det blir noe. De må tross alt levere noe som folk vil ha. Det er grenser for hvor mye penger selv Microsoft vil spytte inn i ting folk likevel ikke vil ha.

hehehe.. Ja, det sier vel mer om deg enn om mitt innlegg...

 

Men at DU ikke liker WP er jo en smaksak som du gjerne må få utrykke på en slik banal måte som du gjør, det får være din sak...

MEN at folk ikke vil ha det er vel noe folk får stå for selv, ikke noe du bestemmer..!

JEG vil ha det, og flere til. har en morsom historie med enn venn som ikke akkurat er noen teknikker, og han kooooooser seg over hvor bra WP er, alt bare funker, og alt er så enkelt SIER han..

Jeg er ikke uenig med han, selv om jeg så absloutt er over gjennomsnittet oppdatert og interessert så liker jeg at ting er enkelt, og "bare funker"..

Lenke til kommentar

Jeg syns det er 'rimelig fantastisk' at Lumia 900-omtalen artikkelforfatter henviser til syns skjermen er så dårlig at den best i bestefall fremstår som to år gammel tech. Syns det er å ta litt hardt i, den kjører samme oppløsning og teknologi som Samsungs Galaxy SII.

 

Selv har jeg uttalt tidligere hva jeg mener om WP7.5, - men hvordan ser fremtiden ut?

 

Jeg ser en fremtid med en komplett plattform fra Microsoft, der Windows 8 tilbyr en like god totalløsning som Apple byr på i dag. Som kjent har de planer om å bruke W8-kode som grunnlag for neste versjon av WP, og nå kommer det skikkelige tablets også. Det kan vel ta sin tid før privatmarkedet kaster seg over dette, men jeg har klokketro på at bedriftsmarkedet vil se mange sterke argumenter for å hoppe på Microsofts totalløsning, når den kommer senere i år.

 

Vi får se!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er tydelig at noen gladelig gjentar hva andre mener om WP7 og Lumia 900 uten selv å engang ta i en slik telefon. Steve Wozniak har imidlertid anskaffet seg. Les i GSM-arena om resultatet av Steves møte med Lumia 900- http://blog.gsmarena.com/steve-wozniak-finds-windows-phone-more-beautiful-than-android/ . Spørsmålet blir da: Hvem skal vi stole på? Geelmuyden.kiese/Nygård-Hansen eller Wozniak? For min del satser jeg på Steve Wozniak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Faktisk til et lite forsvar av Hans-Petter, så har mannen tatt i en WP7-telefon, HTC Radar. Og da var han iallfall fornøyd:http://hanspetter.info/2011/11/jeg-har-testet-microsoft-windows-mango/

Men som han har vist før så er han en stor Apple fan, det er ikke til å komme bort fra (har f.eks lite til overs for Android):

http://hanspetter.info/2012/04/apple-opp-over-60-prosent-siden-steve-jobs-dod/

http://www.mobizmag.no/2010/10/22/sa-lett-kan-de-t%C3%B8mme-kontoen-din/

http://www.mobizmag.no/2010/09/08/android-ermobilens-svar-pa-windows-til-pc/

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Laguna_Olso, WTF, man må være Sherlock holmes for å finne ut hva du har skrevet LOL

 

WP er død. Metro er stygt. Lumia telefoner er kjedelig skrap. Med Apollo, skikkelig spec på hardware, skikkelig UI, så kanskje det blir noe. De må tross alt levere noe som folk vil ha. Det er grenser for hvor mye penger selv Microsoft vil spytte inn i ting folk likevel ikke vil ha.

hehehe.. Ja, det sier vel mer om deg enn om mitt innlegg...

 

Men at DU ikke liker WP er jo en smaksak som du gjerne må få utrykke på en slik banal måte som du gjør, det får være din sak...

MEN at folk ikke vil ha det er vel noe folk får stå for selv, ikke noe du bestemmer..!

JEG vil ha det, og flere til. har en morsom historie med enn venn som ikke akkurat er noen teknikker, og han kooooooser seg over hvor bra WP er, alt bare funker, og alt er så enkelt SIER han..

Jeg er ikke uenig med han, selv om jeg så absloutt er over gjennomsnittet oppdatert og interessert så liker jeg at ting er enkelt, og "bare funker"..

 

Det var ikke det jeg mente. Jeg mente det helt bokstavelig, den måten du har skrevet på, den "boksen" du har skrevet det inn i. Setningene dine blir en miil lang og man må bla til høyre. Det er ingen som gidder å lese det.

 

Det er noen som liker WP, det er noen som liker Windows 8 med Metro. Disse personene er i mindretall. Når du ser på salgstallene og markedsandeler av WP/Lumia, så er det sånn 1-2 % Ser du på den nyeste og hotteste Android (HTC One X og S) så er de momentant på salgstoppen. Det selges 100 HTC X/S per en stk Lumia. Og det blir bare verre og verre fordi Lumia detter nedover.

 

For øyeblikket tror jeg vi er vitne til starten på slutten for hele Microsoft. Windows er valgt av 95% av befolkningen som operativsystem på PC, ikke fordi det er bra, men fordi det er der alle programmene er. Spill, office, osv. Det har ikke vært noe relevant alternativ. Altså, windows er brukt ikke fordi det er bra, men på tross av at det er dårlig.

 

For mobile enheter er Apple og Google enerådende for øyeblikket. Begge, både iPhone og Android, er meget bra og det har grodd fram egne ecosystemer med tusenvis av apps. MS prøver febrilsk å skape noe lignende til Windows for mobile enheter. Så langt har de mislykket totalt. Årsaken til dette er at Android og iOS er bra, skikkelig spec på hardware, fine grensesnitt, masser av apps, mens MS kommer med noe som kun kan karakteriseres som dyrt rask i forhold.

 

Så er jo consensus (blant noen få) at WP8 og Windows8 vil endre på dette, at det vil bli så mye bedre. Greit nok, men hvordan skal dette i såfall skje? Og hvorfor? Folk flest er glade for at de nå slipper å styre med Windows også på sine mobile enheter. For de fleste er det som har skjedd på den mobile fronten, det alle har ønsket seg også på PC-fronten - i alle år.

 

Det er mulig de klarer å få til noe, men så langt har ikke jeg sett noe som helst som tyder på dette. Metro UI på PC er den reneste katastrofe.

Lenke til kommentar
Det er tydelig at noen gladelig gjentar hva andre mener om WP7 og Lumia 900 uten selv å engang ta i en slik telefon.
Faktisk til et lite forsvar av Hans-Petter, så har mannen tatt i en WP7-telefon, HTC Radar. Og da var han iallfall fornøyd:http://hanspetter.info/2011/11/jeg-har-testet-microsoft-windows-mango/

 

OK - da skal han ha for det, men han har uansett ikke testet Lumia 900. Det er en telefon med bedre spec enn Radar og alt tyder på at den selger bra i USA- http://www.phonearena.com/news/UK-Lumia-900-launch-to-be-pushed-back-due-to-strong-US-sales_id29465. Jeg skal i alle fall ha en når den kommer til landet!

Lenke til kommentar

Laguna_Olso, WTF, man må være Sherlock holmes for å finne ut hva du har skrevet LOL

 

WP er død. Metro er stygt. Lumia telefoner er kjedelig skrap. Med Apollo, skikkelig spec på hardware, skikkelig UI, så kanskje det blir noe. De må tross alt levere noe som folk vil ha. Det er grenser for hvor mye penger selv Microsoft vil spytte inn i ting folk likevel ikke vil ha.

hehehe.. Ja, det sier vel mer om deg enn om mitt innlegg...

 

Men at DU ikke liker WP er jo en smaksak som du gjerne må få utrykke på en slik banal måte som du gjør, det får være din sak...

MEN at folk ikke vil ha det er vel noe folk får stå for selv, ikke noe du bestemmer..!

JEG vil ha det, og flere til. har en morsom historie med enn venn som ikke akkurat er noen teknikker, og han kooooooser seg over hvor bra WP er, alt bare funker, og alt er så enkelt SIER han..

Jeg er ikke uenig med han, selv om jeg så absloutt er over gjennomsnittet oppdatert og interessert så liker jeg at ting er enkelt, og "bare funker"..

 

Det var ikke det jeg mente. Jeg mente det helt bokstavelig, den måten du har skrevet på, den "boksen" du har skrevet det inn i. Setningene dine blir en miil lang og man må bla til høyre. Det er ingen som gidder å lese det.

 

Det er noen som liker WP, det er noen som liker Windows 8 med Metro. Disse personene er i mindretall. Når du ser på salgstallene og markedsandeler av WP/Lumia, så er det sånn 1-2 % Ser du på den nyeste og hotteste Android (HTC One X og S) så er de momentant på salgstoppen. Det selges 100 HTC X/S per en stk Lumia. Og det blir bare verre og verre fordi Lumia detter nedover.

 

For øyeblikket tror jeg vi er vitne til starten på slutten for hele Microsoft. Windows er valgt av 95% av befolkningen som operativsystem på PC, ikke fordi det er bra, men fordi det er der alle programmene er. Spill, office, osv. Det har ikke vært noe relevant alternativ. Altså, windows er brukt ikke fordi det er bra, men på tross av at det er dårlig.

 

For mobile enheter er Apple og Google enerådende for øyeblikket. Begge, både iPhone og Android, er meget bra og det har grodd fram egne ecosystemer med tusenvis av apps. MS prøver febrilsk å skape noe lignende til Windows for mobile enheter. Så langt har de mislykket totalt. Årsaken til dette er at Android og iOS er bra, skikkelig spec på hardware, fine grensesnitt, masser av apps, mens MS kommer med noe som kun kan karakteriseres som dyrt rask i forhold.

 

Så er jo consensus (blant noen få) at WP8 og Windows8 vil endre på dette, at det vil bli så mye bedre. Greit nok, men hvordan skal dette i såfall skje? Og hvorfor? Folk flest er glade for at de nå slipper å styre med Windows også på sine mobile enheter. For de fleste er det som har skjedd på den mobile fronten, det alle har ønsket seg også på PC-fronten - i alle år.

 

Det er mulig de klarer å få til noe, men så langt har ikke jeg sett noe som helst som tyder på dette. Metro UI på PC er den reneste katastrofe.

Det er bra med synsing, og bra at du skriver at ingen vil lese det jeg skriver når du selv gadd å lese det og atpåtil gi det mye oppmerksomhet med din fortsatt synsing.

Når Lumia800 kom havnet den på Salgstoppen hos NetCom, bare til info.

Resten av det du skriver er bare at DU foretrekker Android, ikke noe mer enn som så. Så inget grunnlag for meg å kommentere videre på det. Bruker som sagt selv Android daglig, og det er laaaangt ifra like smooth og fint som WP. Men, det er mye en smakssak.

Prøvde du Android når det var nytt..?? WP er fremdeles ett NYTT OS..

Lenke til kommentar

Laguna_Olso, WTF, man må være Sherlock holmes for å finne ut hva du har skrevet LOL

 

WP er død. Metro er stygt. Lumia telefoner er kjedelig skrap. Med Apollo, skikkelig spec på hardware, skikkelig UI, så kanskje det blir noe. De må tross alt levere noe som folk vil ha. Det er grenser for hvor mye penger selv Microsoft vil spytte inn i ting folk likevel ikke vil ha.

hehehe.. Ja, det sier vel mer om deg enn om mitt innlegg...

 

Men at DU ikke liker WP er jo en smaksak som du gjerne må få utrykke på en slik banal måte som du gjør, det får være din sak...

MEN at folk ikke vil ha det er vel noe folk får stå for selv, ikke noe du bestemmer..!

JEG vil ha det, og flere til. har en morsom historie med enn venn som ikke akkurat er noen teknikker, og han kooooooser seg over hvor bra WP er, alt bare funker, og alt er så enkelt SIER han..

Jeg er ikke uenig med han, selv om jeg så absloutt er over gjennomsnittet oppdatert og interessert så liker jeg at ting er enkelt, og "bare funker"..

 

Det var ikke det jeg mente. Jeg mente det helt bokstavelig, den måten du har skrevet på, den "boksen" du har skrevet det inn i. Setningene dine blir en miil lang og man må bla til høyre. Det er ingen som gidder å lese det.

 

Det er noen som liker WP, det er noen som liker Windows 8 med Metro. Disse personene er i mindretall. Når du ser på salgstallene og markedsandeler av WP/Lumia, så er det sånn 1-2 % Ser du på den nyeste og hotteste Android (HTC One X og S) så er de momentant på salgstoppen. Det selges 100 HTC X/S per en stk Lumia. Og det blir bare verre og verre fordi Lumia detter nedover.

 

For øyeblikket tror jeg vi er vitne til starten på slutten for hele Microsoft. Windows er valgt av 95% av befolkningen som operativsystem på PC, ikke fordi det er bra, men fordi det er der alle programmene er. Spill, office, osv. Det har ikke vært noe relevant alternativ. Altså, windows er brukt ikke fordi det er bra, men på tross av at det er dårlig.

 

For mobile enheter er Apple og Google enerådende for øyeblikket. Begge, både iPhone og Android, er meget bra og det har grodd fram egne ecosystemer med tusenvis av apps. MS prøver febrilsk å skape noe lignende til Windows for mobile enheter. Så langt har de mislykket totalt. Årsaken til dette er at Android og iOS er bra, skikkelig spec på hardware, fine grensesnitt, masser av apps, mens MS kommer med noe som kun kan karakteriseres som dyrt rask i forhold.

 

Så er jo consensus (blant noen få) at WP8 og Windows8 vil endre på dette, at det vil bli så mye bedre. Greit nok, men hvordan skal dette i såfall skje? Og hvorfor? Folk flest er glade for at de nå slipper å styre med Windows også på sine mobile enheter. For de fleste er det som har skjedd på den mobile fronten, det alle har ønsket seg også på PC-fronten - i alle år.

 

Det er mulig de klarer å få til noe, men så langt har ikke jeg sett noe som helst som tyder på dette. Metro UI på PC er den reneste katastrofe.

Det er bra med synsing, og bra at du skriver at ingen vil lese det jeg skriver når du selv gadd å lese det og atpåtil gi det mye oppmerksomhet med din fortsatt synsing.

Når Lumia800 kom havnet den på Salgstoppen hos NetCom, bare til info.

Resten av det du skriver er bare at DU foretrekker Android, ikke noe mer enn som så. Så inget grunnlag for meg å kommentere videre på det. Bruker som sagt selv Android daglig, og det er laaaangt ifra like smooth og fint som WP. Men, det er mye en smakssak.

Prøvde du Android når det var nytt..?? WP er fremdeles ett NYTT OS..

 

Herregud da mann. Jeg har ikke lest innlegget ditt, kun starten på den første setningen. Lumia havnet på salgstoppen hos Netcom, mulig det, men hvor lenge var den der, og hvor er den nå? Samsung Galaxy SII har ligget på toppen overalt i snart et år. Nå har HTC One X overtatt med en horde av Sony i helene.

 

Jeg bruker faktisk en Nokia N9 til daglig. Men ellers har jeg både Android, Symbian og Bada som jeg bruker titt og ofte. Ingen Lumia for øyeblikket, og det kommer neppe til å skje med mindre prisen mer enn halveres. Jeg har jo prøvd Lumia, og den virker bra, men sammenlignet med One X og gamle SGSII så er den heller, skal vi si, kastrert og overpriset. En Sony med U8500 skulle jeg egentlig tenkt meg da det er lenge siden jeg har hatt Sony(Ericsson) nå.

 

WP er gammelt. Det er kun den gamle CE kjerne med ny sminke, pluss at den er kastrert i forhold til tidligere. Intet nytt under solen der annet enn UI.

 

Men altså, artikkelen tar opp høyst aktuelle tema. Hovedpoenget er at WP så langt har vert en flopp. Nokia sin satsing på WP har ikke forbedret dette, men heller satt to streker under katastofen. Dette er harde fakta, og intet å diskutere. Det vi kan diskutere er om Apollo/WP8/Win8 vil snu skuta og gjøre MS konkurransedyktig. Personlig har jeg ingen tro på det, da jeg ikke ser en eneste faktor for hvorfor dette skal skje, og jeg ser masser av faktorer for hvorfor det ikke vil skje.

Lenke til kommentar

min søster fikk en Samsung Omnia 7 i gave av meg, og den andre fikk en HTC Trophy. Her om dagen ble Omnia 7 telefonen stjålet og hun lurte på om jeg kunne hjelpe henne med å kjøpe en telefon. spurte henne hva hun ville ha, og da var svaret Windows Phone. hun elsker integrasjonen av Facebook. Hun bruker nesten aldri andre apps, og spiller ikke i det hele tatt. Har lastet ned trafikanten app og vær app, og det er det.

Resultatet ble en Lumia 800 Magenta. Her fikk hun med seg nokia maps og nokia drive, og med den nye oppdateringen for Nokia drive kan hun laste ned kart for et land, og bruke GPS funksjonen "offline", uten å bruke nett for å beregne rute. Fungerte fjell også!

Kommer til å kjøpe meg Lumia 900 når den kommer, og oppdaterer til en nyere Nokia når WP8 kommer.

Lenke til kommentar

Nå kommer jo windows phone 8 med ny kernel og går bort fra CE. Men for den gjennomsnittlige bruker som ikke aner hva CE eller Kernel er for noe, så har de tingenting å si.

I utgangspunktet har mengden brukere en fordelen at det kommer mange og nye apps til plattformen. Men hvis man tenker seg godt om, så bruker man jo i utgangspunktet nesten ingen av appsene.

At iOS har over 700.000 apps betyr ingenting for meg. Jeg har lastet de ned, blitt lei ganske raskt, og aldri brukt dem igjen. Når jeg går i listen over kjøpte apps i iTunes vemmes jeg. Pleier jo aldri å laste dem over på telefonen/iPad uansett.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...