Gå til innhold

Chess lanserer "FriBRUK"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt SjakkMatt siden det kom, 2år kanskje. Har vært veldig fornøyd, det begynte vel med fri bruk i 4mnd, så var det samme begrensning som blir nå, så ble det fri bruk igjen fra november tror jeg.

Jeg kan ikke komme på noen abonomenter som er bedre/billigere.

Lenke til kommentar

Det er akkurat sånn som forvirrer massene og det er ikke så rart at enkelte får en faktura som er ganske hinsides fornuft, rett og slett fordi abo oppsettet er vanskelig å forstå.

 

Jepp, du har helt rett! Det er vanskelig å holde oversikten, men noe av grunnen til at det er så mange valgmuligheter, er at brukermønstre også kan være veldig forskjellig.

 

Vi fokuserte på å inkludere tilleggstjenester i vår priskalkulator Ringepriser, men verdien av ting som fordelsprogram, utlandspriser og fri familie-løsninger er det vanskelig å få frem.

 

Derfor er det avgjørende å skaffe seg oversikt over eget forbruk forbruk. Det er sikkert 10 forskjellige abonnement som kan være billigst for 10 forskjellige brukere, og det kan være mange penger spart på å velge smart. ;-)

Endret av V. Haugen
Lenke til kommentar

Hva menes med dette...? De kundene som velger ubegrenset av en tjeneste kan også svitsje over til en annen tjeneste når man måtte ønske, sier markedsdirektør Jarle Alvær i Chess. Og hvordan virker det i praksis?

 

Hvis du en måned velger FriSurf (fri data inntil 5 GB), men neste måned finner ut at du heller vil ha FriSMS (fri SMS inntil 20.000 stk.) så kan du bytte over. Prisen for "FriBRUK"-tilleggstjenesten er 149 kroner per måned. Så vidt jeg forstår kan du bytte over på Min Side hos Chess når du vil, men trolig gjelder den pakken du har valgt i minimum en måned.

Lenke til kommentar

Argh. Husker at jeg homra og lo når jeg var i USA for noen år siden og folk stressa med å holde styr på alle fordeler/ulemper/begrensninger/faktorer/klausuler ved sine mobilabonnement.

 

Nå har altså kreften spredd seg til Norge. Gud forby at de bare kan gi oss en min/MB/SMS pris som tilpasses etter hvilken av de tre passer mitt forbruk.

Lenke til kommentar

Hva menes med dette...? De kundene som velger ubegrenset av en tjeneste kan også svitsje over til en annen tjeneste når man måtte ønske, sier markedsdirektør Jarle Alvær i Chess. Og hvordan virker det i praksis?

 

Hvis du en måned velger FriSurf (fri data inntil 5 GB), men neste måned finner ut at du heller vil ha FriSMS (fri SMS inntil 20.000 stk.) så kan du bytte over. Prisen for "FriBRUK"-tilleggstjenesten er 149 kroner per måned. Så vidt jeg forstår kan du bytte over på Min Side hos Chess når du vil, men trolig gjelder den pakken du har valgt i minimum en måned.

 

Du kan faktisk bytte så mange ganger du bare vil, også i løpet av en dag. Eneste som Chess fortalte meg var at det kunne se litt skummelt ut på fakturaen, da hver gang du bytter tjeneste så får du en ny linje på fakturaen (Betaler fortsatt bare 149 totalt)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...