Gå til innhold

Tips: Slik fungerer skytjenestene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke dette feil:

Ca. 60 kroner/mnd. for inntil 32 GB. Se fullstendig prisliste og vilkår hos Dropbox.

 

Er det ikke slik:

Du får 50 gb for 60 kr mnd. I tillegg får du 1 gb ekstra for hver du verver, inntil 32 gb(fra før får du 500 mb per verving + 500 mb til dersom du har en .edu epost. ((1+0,5+0,5)*16=32 gb).

 

Totalt kan du få 82 gb for 60 kr/mnd.

Endret av Ein23
Lenke til kommentar

Hva med å fortelle noe om hvordan de faktisk fungerer, siden det er det overskriften handler om.

 

Jeg kjenner godt til hvordan Dropbox fungerer, men denne "artikkelen" gjorde meg ikke mye klokere. Kanskje ikke så rart med 3 setninger per tjeneste...

 

Eksempel på nyttig info:

Hva synkes og hvordan? Er det enkeltmapper som på f.eks Dropbox (tror Google Drive har det samme - har ikke satt opp den selv enda), eller kan man selv bestemme hvilke mapper og filer som skal være med?

 

På hvilket nivå synkes filene? Vil en mindre endring på en stor fil føre til opplasting av hele filen, eller kun endringen?

 

Er det mulighet for å få mer plass gratis, ved f.eks referalls eller annet? (jeg har 9GB på dropbox, og mange har mye mer, gratis.)

 

Hva tilbys av ekstra funksjonalitet? Eksempel: Automatisk opplasting av bilder og video fra mobil. Enkel deling av filer og bildegalleri til andre.

 

 

Jeg stusser også over et par andre ting.

Fordelen med at iCloud er bakt inn i operativsystemet er at den sømløst synkroniserer blant annet app-kjøp, kalender, bilder, kontakter og e-poster.

Med unntak av bilder er jo dette rimelig standard funksjonalitet for enhver som benytter Google, iOS eller Exhange? Om ikke leverandør av apper (Apple/Google/MS osv) støtter historikk på app-kjøp lurer jeg litt. Eller mener dere at installering av apper skjer automatisk på alle enheter?

Om appene kan benytte plassen virker jo dette som et godt pluss for iCloud, om man ser bort fra kravet om å eie et Apple produkt selvsagt. ;)

 

... god integrering med Google Documents slik at du kan redigere dokumenter på farten.

Altså slik som Google Documents har fungert på mobil siste årene? Når jeg testet Google Drive på mobil med dokumenter oppførte det seg nøyaktig som det har gjort lenge. Ingen endring som jeg kunne se.

Eller mener dere at de er synket på pc, klar for offline bruk? De er jo uansett online mener jeg. Greit å være litt mer tydelig på hva som menes.

Lenke til kommentar

Hva med å fortelle noe om hvordan de faktisk fungerer, siden det er det overskriften handler om.

 

Jeg kjenner godt til hvordan Dropbox fungerer, men denne "artikkelen" gjorde meg ikke mye klokere. Kanskje ikke så rart med 3 setninger per tjeneste...

 

Enig i at artikkelen er utrolig svak. Når det gjelder skydrive nevner de ikke at du får med web-utgaver av Office. Du kan redigere word, excel, powerpoint og onenote dokumenter. Disse synkes med telefon og kan redigeres der også. Dette alene er en utmerket funksjonalitet.

Lenke til kommentar
... god integrering med Google Documents slik at du kan redigere dokumenter på farten.

 

Google Drive ER Google Docs. De har kommet med nytt skin og tillater andre filer. Google Docs på mobil heter nå Drive. Det er ikke en integrering mellom 2 produkter, det er en utviding av samme produkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er dette for noe? Har Amobil og Tek-nettverket falt helt sammen?

Denne artikkelen forteller jo oss absolutt ingenting av informasjon rundt de forskjellige tjeneste, alt vi får vite er hvor mye lagring du kan få til hvilken pris, hva med litt informasjon om hvordan de forskjellige fungerer med fordeler og ulemper så man faktisk får hvite hva som skiller de forskjellige i praksis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Burde kanskje endre tittelen på artikkelen til: "Dette er navnet på noen skytjenester, og dette koster de." Ikke "slik fungerer skytjenestene." Litt ITAvisen-aktig over denne, desverre. Gleder meg til artikkelen blir ferdigskrevet, og satser på at det er en glipp at den er publisert litt før tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er forsåvidt ingenting galt med "raske artikler" og nyhetsoppdateringer, men da burde jo det gjenspeiles i tittelen / overskriften som i dette tilfellet gir et inntrykk av en gjennomgående sammenligning av de forskjellige tjeneste og ikke bare to ord om hvem som tilbyr hva til hvilken pris.

 

Det som kanskje skuffer meg aller mest med den økende mengden av denne typen tynne artikler her på Tek.no-nettverket er jo det at de fremdeles ligger en dag eller to etter sider som IT-Avisen uten at de har noe bedre eller mer detaljert innhold. Så vi får tynne artikler, men de publiseres ikke noe raskere eller mer effektivt? Det er noe som ikke stemmer her.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...