Gå til innhold

Snart kan du investere i spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er eit interessant konsept, men eg synast Kickstarter-konseptet fortsatt er mykje betre og meir spennande. På Kickstarter investerar folk i dei prosjekta dei har mest entusiasme for, og som dei sterkast ønsker at skal bli realiserte. Om eg har forstått det rett, vil Gambitious-konseptet oppfordre folk til å investere i dei prosjekta dei har mest tru på at vil tene pengar. Dette blir vel då eigentleg samme fokus som dei store utgivarane har allereie.

 

Kay

Lenke til kommentar

Det er eit interessant konsept, men eg synast Kickstarter-konseptet fortsatt er mykje betre og meir spennande. På Kickstarter investerar folk i dei prosjekta dei har mest entusiasme for, og som dei sterkast ønsker at skal bli realiserte. Om eg har forstått det rett, vil Gambitious-konseptet oppfordre folk til å investere i dei prosjekta dei har mest tru på at vil tene pengar. Dette blir vel då eigentleg samme fokus som dei store utgivarane har allereie.

 

Kay

 

Hva folk flest mener er et bra konsept og hva storutgivere mener er et bra konsept er to forskjellige ting. Jeg kunne godt tenke meg å investere en slant i et spillkonsept, men fokuset mitt vil være på kvalitet fremfor inntjening. Realistisk sett vil jeg aldri bli rik på en slik investering uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er eit interessant konsept, men eg synast Kickstarter-konseptet fortsatt er mykje betre og meir spennande. På Kickstarter investerar folk i dei prosjekta dei har mest entusiasme for, og som dei sterkast ønsker at skal bli realiserte. Om eg har forstått det rett, vil Gambitious-konseptet oppfordre folk til å investere i dei prosjekta dei har mest tru på at vil tene pengar. Dette blir vel då eigentleg samme fokus som dei store utgivarane har allereie.Kay
Hva folk flest mener er et bra konsept og hva storutgivere mener er et bra konsept er to forskjellige ting. Jeg kunne godt tenke meg å investere en slant i et spillkonsept, men fokuset mitt vil være på kvalitet fremfor inntjening. Realistisk sett vil jeg aldri bli rik på en slik investering uansett.

 

...skulle akkurat til å skrive akkurat det samme. ;D

Lenke til kommentar
Hva folk flest mener er et bra konsept og hva storutgivere mener er et bra konsept er to forskjellige ting. Jeg kunne godt tenke meg å investere en slant i et spillkonsept, men fokuset mitt vil være på kvalitet fremfor inntjening. Realistisk sett vil jeg aldri bli rik på en slik investering uansett.

Du har truleg rett i det, og eg er sjølvsagt positiv til at der blir endå ein kanal der utviklarar og spelarar kan møtast, og der ein kan finne finansiering for prosjekt utan å gå til dei store utgivarane. :) Men som sagt, eg synest fortsatt Kickstarter verkar betre.

 

Kay

Lenke til kommentar
Hva folk flest mener er et bra konsept og hva storutgivere mener er et bra konsept er to forskjellige ting. Jeg kunne godt tenke meg å investere en slant i et spillkonsept, men fokuset mitt vil være på kvalitet fremfor inntjening. Realistisk sett vil jeg aldri bli rik på en slik investering uansett.

Du har truleg rett i det, og eg er sjølvsagt positiv til at der blir endå ein kanal der utviklarar og spelarar kan møtast, og der ein kan finne finansiering for prosjekt utan å gå til dei store utgivarane. :) Men som sagt, eg synest fortsatt Kickstarter verkar betre.

 

Kay

 

Jeg synes også Kickstarter er bra, men det har en stor svakhet og det er at folk som investerer litt større summer ikke får noe igjen for det annet enn litt krimskrams og noen kopier av spillet. La oss ta Minecraft som eksempel: Mojang AB med Markus Persson har tjent seg søkkrike på finansiering fra spillere. Kickstarter er et resultat av at man har sett at et slikt scenario fungerer.

 

I etterkant har flere store navn samlet inn svimlende summer til utvikling av spill som knapt har entret konseptstadiet. Vi som spillere donerer altså penger til temmelig usikre prosjekter.

 

Til nå er det ingen store Kickstarter prosjekter som har gått skikkelig på trynet, men det kommer til å skje før eller siden. Det skal bli artig å se hva utfallet av det.

 

Personlig synes jeg det er en interessant tanke å kunne gi et par hundrelapper og kanskje tjene dem inn igjen eller t.o.m. tjene en slant. Det ville være en topp belønning for å støtte et prosjekt.

 

Helt til slutt vil jeg si at begge mulighetene er mest interessante fordi de gir utviklere og entreprenører muligheten til å forbli uavhengige og beholde rettighetene til sine IPer istedenfor å måtte gi dem fra seg under kontraktsforhandlinger med store utgivere og produsenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...