Gå til innhold

Snart kommer det flere toppkort fra Nvidia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er på ingen måte meningsløst å slippe både 690 og 670 , man er uansett interessert i å få forbrukeren til å ha et inntrykk av at Nvidia har de beste skjermkortene og dette kan får man til ved å lansere toppkort selv om antallet er svært begrenset.

Ytelsen som man får på 670 kortene derimot er sannsynligvis en plass mellom 10 til 25% lavere enn 680.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Så ikke siste linje...

 

Å lansere 680 noe senere enn det de har gjort ville vært en økonomisk katastrofe for Nvidia da AMD ville fått altfor mange utålmodige kunder over til seg.

Det er uansett viktig å huske på at toppmodeller aldri vil utgjøre veldig mye av totalsalget for noen leverandører av et hvilket som helst produkt da prisen vil være høyere enn de fleste er villige til å betale.

 

Det er heller ikke utenkelig at antallet 670 kort pr plate er høyere enn antallet 680 kort om man ser på produksjonsprosessen. Har hørt rykter om at de kortene som ikke er helt optimal eller har en defekt er de kortene som blir tilpasset 670, uten at jeg skal si det for sikkert.

Endret av tommytoa
Lenke til kommentar

Lurer litt på hva GTX 690 og HD7990 vil koste jeg? Rundt 8000 kr?Spessielt hvis disse er dobbel så bra så er prisen dobling minst.

Javel, hvorfor det? x2 korta har aldri kostet det dobbelte av single korta. Sjekk bare 5890, 6990 og 590. De er heller aldri dobbelt så bra heller. Som regel må frekvens litt ned for å få ned strømforbruk. Dessuten snakker man CFX/SLi som aldri skalerer 100%.

Lenke til kommentar
Lurer litt på hva GTX 690 og HD7990 vil koste jeg? Rundt 8000 kr?Spessielt hvis disse er dobbel så bra så er prisen dobling minst.
Javel, hvorfor det? x2 korta har aldri kostet det dobbelte av single korta. Sjekk bare 5890, 6990 og 590. De er heller aldri dobbelt så bra heller. Som regel må frekvens litt ned for å få ned strømforbruk. Dessuten snakker man CFX/SLi som aldri skalerer 100%.

 

5890? Du mener vel 5970, for det er det dobbeltkjernekortet jeg har i maskinen!

Lenke til kommentar
Lurer litt på hva GTX 690 og HD7990 vil koste jeg? Rundt 8000 kr?Spessielt hvis disse er dobbel så bra så er prisen dobling minst.
Javel, hvorfor det? x2 korta har aldri kostet det dobbelte av single korta. Sjekk bare 5890, 6990 og 590. De er heller aldri dobbelt så bra heller. Som regel må frekvens litt ned for å få ned strømforbruk. Dessuten snakker man CFX/SLi som aldri skalerer 100%.

 

5890? Du mener vel 5970, for det er det dobbeltkjernekortet jeg har i maskinen!

Korrekt :)

Lenke til kommentar

Som mange andre skriver her så venter jeg også fremdeles på GTX 660 kortene. Det er ikke tilfeldighet at GTX 460, GTX 560 kortene er de mest populære og solgte for Nvidia. Fordi de gir mest ytelsen for pengene + at de er veldig overklokkvennlige.

 

GTX 460 SLI, GTX 560 SLI gir mer ytelse en et GTX 480, GTX 580 kort + at man sparer en del kr på det også.

 

Så jeg håper de kommer ikke alt for lenge og at det blir det samme med GTX 660 SLI at det gir mer ytelse en GTX 680 kort.

 

Jeg har nå Gainward GTX 460 SLI så jeg er veldig sugen på kjøpe 2stk GTX 660 kort når produsenten kommer med egne kjøleløsning

Lenke til kommentar

Som mange andre skriver her så venter jeg også fremdeles på GTX 660 kortene. Det er ikke tilfeldighet at GTX 460, GTX 560 kortene er de mest populære og solgte for Nvidia. Fordi de gir mest ytelsen for pengene + at de er veldig overklokkvennlige.

 

GTX 460 SLI, GTX 560 SLI gir mer ytelse en et GTX 480, GTX 580 kort + at man sparer en del kr på det også.

 

Så jeg håper de kommer ikke alt for lenge og at det blir det samme med GTX 660 SLI at det gir mer ytelse en GTX 680 kort.

 

Jeg har nå Gainward GTX 460 SLI så jeg er veldig sugen på kjøpe 2stk GTX 660 kort når produsenten kommer med egne kjøleløsning

Det er sant at 4/560-kortene i SLI har gitt bedre ytelse enn 4/580, om du ser bort ifra SLI-relaterte driverproblemer, micro-stutter og VRAM flaskehals ved høyere oppløsninger. Jeg kommer ihvertfall til å satse på single-GPU denne sesongen, så slipper jeg de frustrasjonene.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som mange andre skriver her så venter jeg også fremdeles på GTX 660 kortene. Det er ikke tilfeldighet at GTX 460, GTX 560 kortene er de mest populære og solgte for Nvidia. Fordi de gir mest ytelsen for pengene + at de er veldig overklokkvennlige.GTX 460 SLI, GTX 560 SLI gir mer ytelse en et GTX 480, GTX 580 kort + at man sparer en del kr på det også.Så jeg håper de kommer ikke alt for lenge og at det blir det samme med GTX 660 SLI at det gir mer ytelse en GTX 680 kort.Jeg har nå Gainward GTX 460 SLI så jeg er veldig sugen på kjøpe 2stk GTX 660 kort når produsenten kommer med egne kjøleløsning

 

Gjelder det fortsatt at man sparer en del kr på det om man tenker på strømforbruk på 2 kort i SLI vs 1 over tid?

Lenke til kommentar

Som mange andre skriver her så venter jeg også fremdeles på GTX 660 kortene. Det er ikke tilfeldighet at GTX 460, GTX 560 kortene er de mest populære og solgte for Nvidia. Fordi de gir mest ytelsen for pengene + at de er veldig overklokkvennlige.

 

GTX 460 SLI, GTX 560 SLI gir mer ytelse en et GTX 480, GTX 580 kort + at man sparer en del kr på det også.

 

Så jeg håper de kommer ikke alt for lenge og at det blir det samme med GTX 660 SLI at det gir mer ytelse en GTX 680 kort.

 

Jeg har nå Gainward GTX 460 SLI så jeg er veldig sugen på kjøpe 2stk GTX 660 kort når produsenten kommer med egne kjøleløsning

Det er sant at 4/560-kortene i SLI har gitt bedre ytelse enn 4/580, om du ser bort ifra SLI-relaterte driverproblemer, micro-stutter og VRAM flaskehals ved høyere oppløsninger. Jeg kommer ihvertfall til å satse på single-GPU denne sesongen, så slipper jeg de frustrasjonene.

 

Det sier seg selv hvis man har flere skjermer og kjører en veldig høy oppløsning så holder jo de ikke til det. Da må jo man nesten ha GTX 680 SLI får å få 60fps ved maks grafikk. Det er ingen som har sakt hva de skal brukes til.

 

Jeg har en 120hz skjerm så jeg ønsker å utnytte skjermen fult og da trenger jeg 120fps. De mellom kortene i SLI får jeg den ytelsen jeg trenger for en rimelig penge. De fleste har enda de gamle 60hz skjermene og da holder det som regel med et mellomkort.

 

Jeg kjønner ikke hvorfor folk klager enda på SLI løsningen. Jeg har kjørt SLI og Crossfire i mange år nå og har ikke hatt eneste feil i spill. I starten av SLI og Crossfire så var det en del problemer ja.

 

Man får som regel dobbel fps med 2 kort isteden for 1 som man kan se på tester untakken av noen få spill da. Med nyere drivere så blir de spilla fikset. Så jeg anbefaler SLI eller Crossfire for de som trenger mer ytelse for en rimeligere penge og hvis man har litt mellomrom plass på hovedkortet til kortene slik at kort nummer 1 får litt luft.

 

 

Som mange andre skriver her så venter jeg også fremdeles på GTX 660 kortene. Det er ikke tilfeldighet at GTX 460, GTX 560 kortene er de mest populære og solgte for Nvidia. Fordi de gir mest ytelsen for pengene + at de er veldig overklokkvennlige.GTX 460 SLI, GTX 560 SLI gir mer ytelse en et GTX 480, GTX 580 kort + at man sparer en del kr på det også.Så jeg håper de kommer ikke alt for lenge og at det blir det samme med GTX 660 SLI at det gir mer ytelse en GTX 680 kort.Jeg har nå Gainward GTX 460 SLI så jeg er veldig sugen på kjøpe 2stk GTX 660 kort når produsenten kommer med egne kjøleløsning

Gjelder det fortsatt at man sparer en del kr på det om man tenker på strømforbruk på 2 kort i SLI vs 1 over tid?

 

Bra spørsmål. Jeg sjekka det på tester og det viser seg at GTX 460 SLI VS GTX 480 så bruker GTX 460 SLI bare ca 10watt mer på load. Men GTX 560 SLI VS GTX 580 så bruker GTX 560 ca 30-40 watt mer på load. Her kan man sikkert spare inn pengene på langt sikt. Håper det ikke blir så stor forskjell mellom GTX 660 og GTX GTX 680 på strømforbruket.

Endret av Kraa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det sier seg selv hvis man har flere skjermer og kjører en veldig høy oppløsning så holder jo de ikke til det. Da må jo man nesten ha GTX 680 SLI får å få 60fps ved maks grafikk. Det er ingen som har sakt hva de skal brukes til.

 

Jeg har en 120hz skjerm så jeg ønsker å utnytte skjermen fult og da trenger jeg 120fps. De mellom kortene i SLI får jeg den ytelsen jeg trenger for en rimelig penge. De fleste har enda de gamle 60hz skjermene og da holder det som regel med et mellomkort.

 

Jeg kjønner ikke hvorfor folk klager enda på SLI løsningen. Jeg har kjørt SLI og Crossfire i mange år nå og har ikke hatt eneste feil i spill. I starten av SLI og Crossfire så var det en del problemer ja.

 

Man får som regel dobbel fps med 2 kort isteden for 1 som man kan se på tester untakken av noen få spill da. Med nyere drivere så blir de spilla fikset. Så jeg anbefaler SLI eller Crossfire for de som trenger mer ytelse for en rimeligere penge og hvis man har litt mellomrom plass på hovedkortet til kortene slik at kort nummer 1 får litt luft.

Vi snakker ikke bare flerskjermsoppsett, selv til 1980x1080 begynner 1GB VRAM å bli knapt; spill som BF3 kan fort bruke oppmot 1,5 GB med høye Anti-Aliasing innstillinger.

 

Om du aldri har opplevd multigpu-relaterte problemer i et spill, kan du regne deg som heldig. Jeg minnes fortsatt hvordan Crysis begynte å hakke og ble helt uspillbart når jeg skrudde på Crossfire; eller hvordan Crossfire plutselig sluttet å fungere i BC2 etter en patch. Disse var begge spill som var beryktet for å fungere dårlig med multi-gpu setuper, noe jeg fikk smertelig erfare. Utifra hva jeg har hørt, er ikke gresset så mye grønnere over på nvidia-campen heller.

 

Kort fortalt, det er ikke noen god følelse å finne ut at spillet du har gledet deg til nekter å samarbeide med multi-gpu setupen din, og det ekstra skjermkortet du har betalt for blir redusert til en strømsugende dørstopper.

Lenke til kommentar

Man skal også være klar over at micro-stutter er et reelt problem selv om man ikke direkte legger merke til denne hakkingen da ytelsen er ikke så bra som gjennomsnitt frameraten skulle tilsi pga denne jitteringen. Helt generelt er også problemet større jo lavere framerate man har, noe man bør tenke på før man velger et multi-GPU oppsett med 2 mellomklasse kort.

 

 

"Naturally, we contacted the major graphics chip vendors to see what they had to say about the issue. Somewhat to our surprise, representatives from both AMD and Nvidia quickly and forthrightly acknowledged that multi-GPU micro-stuttering is a real problem, is what we measured in our frame-time analysis, and is difficult to address. Both companies said they've been studying this problem for some time, too. That's intriguing, because neither firm saw fit to inform potential customers about the issue when introducing its most recent multi-GPU product, say the Radeon HD 6990 or the GeForce GTX 590. Hmm."

- http://techreport.com/articles.x/21516/11

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...