Gå til innhold

Link's Awakening ? Link vekkes fra retrodvalen (3DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
(Men det nederste bildet der ligner ikke mye på Link's Awakening, kan det være fra en av Oracle-spillene?)
Det er fra "color dungeon", som var en bonus-level i DX-utgaven.

 

haha Jeg husker jeg var så sjalu fordi jeg ikke kunne klare den uten Gameboy Colour fordi du måtte slå fargene for og klare dungeon,

 

Når jeg tenker over det var det et ganske sleipt salgtriks for småe unger som meg, Men lot meg ikke lure, bare lånte en kompis sin GBC og klarte spillet,

 

Good old Game Boy stor som en kloss men gode minner uten farger

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gode minner! Links Awakening er etter min mening ett av tidenes beste spill og nr 2 i Zelda serien rett etter A Link To The past, som forøvrig er mitt alltime favoritt spill. De som liker zelda 2d, burde sjekke ut Oracle serien som også er på like høyt nivå som de nevnt ovenfor.

Lenke til kommentar
Tradisjonen tro setter man seg jo også fast på et eller annet tidspunkt i et Zelda-spill, og Link's Awakening maktet å svekke hovmodet mitt på et tidligere tidspunkt enn noen av de andre spillene, men kun fordi jeg ikke lyttet godt nok til tipsene og valgte å lete videre etter ytterligere instrukser i stedet for å tenke selv, resultatet av en indoktrinering det tar tid å bli kvitt.

 

La meg gjette, første stedet det stopper opp er i andre dungeon og i dette rommet?

026a_Thumb.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tradisjonen tro setter man seg jo også fast på et eller annet tidspunkt i et Zelda-spill, og Link's Awakening maktet å svekke hovmodet mitt på et tidligere tidspunkt enn noen av de andre spillene, men kun fordi jeg ikke lyttet godt nok til tipsene og valgte å lete videre etter ytterligere instrukser i stedet for å tenke selv, resultatet av en indoktrinering det tar tid å bli kvitt.
La meg gjette, første stedet det stopper opp er i andre dungeon og i dette rommet?026a_Thumb.png

 

BIngo! :) Forstod omsider at fiendene skulle tas i en bestemt rekkefoelge. Stikkord for andre hindring: Bananer! Innbytterekkefoelgen for aa skaffe seg disse var ikke videre innlysende. :)

Lenke til kommentar

Haha, godt å se at jeg ikke var den eneste som sto fast der. Btw, hvis du likte spillet burde du sjekke ut Oracle-spillene også. :)

 

haha Jeg husker jeg var så sjalu fordi jeg ikke kunne klare den uten Gameboy Colour fordi du måtte slå fargene for og klare dungeon,

 

Når jeg tenker over det var det et ganske sleipt salgtriks for småe unger som meg, Men lot meg ikke lure, bare lånte en kompis sin GBC og klarte spillet,

 

Good old Game Boy stor som en kloss men gode minner uten farger

 

Det ble ikke siste gangen heller, i Oracle-spillene var det en butikk som du kun fikk komme inn i hvis du spilte på en game boy advance (dette til tross for at spillene var laget til color.)

Lenke til kommentar

Haha, godt å se at jeg ikke var den eneste som sto fast der. Btw, hvis du likte spillet burde du sjekke ut Oracle-spillene også. :)

 

haha Jeg husker jeg var så sjalu fordi jeg ikke kunne klare den uten Gameboy Colour fordi du måtte slå fargene for og klare dungeon,

 

Når jeg tenker over det var det et ganske sleipt salgtriks for småe unger som meg, Men lot meg ikke lure, bare lånte en kompis sin GBC og klarte spillet,

 

Good old Game Boy stor som en kloss men gode minner uten farger

 

Det ble ikke siste gangen heller, i Oracle-spillene var det en butikk som du kun fikk komme inn i hvis du spilte på en game boy advance (dette til tross for at spillene var laget til color.)

 

Haha typisk , i Windwaker så måtte man ha en GameBoy Advance for og få fram en liten fyr som hjalp deg. Men dette var ikke så farlig siden man ikke gikk glipp av mye.

 

 

Hvordan Zelda spill vil du anbefale for Håndholdte ?

Har bare spillt Links Awakening kun klasikere ikke sån tullete spill

Lenke til kommentar

Haha, jeg satt også fast akkurat i det rommet!

 

Realzi: Jeg anbefaler egentlig absolutt alle Zelda-spillene i hovedserien. Til håndholdte, så gjelder det da Links Awakening, Oracle-spillene, Minish Cap, Phantom Hourglass og Spirit Tracks. Av disse er faktisk Minish Cap mitt favoritt, så jeg ville startet der!

Lenke til kommentar

Haha, jeg satt også fast akkurat i det rommet!

 

Realzi: Jeg anbefaler egentlig absolutt alle Zelda-spillene i hovedserien. Til håndholdte, så gjelder det da Links Awakening, Oracle-spillene, Minish Cap, Phantom Hourglass og Spirit Tracks. Av disse er faktisk Minish Cap mitt favoritt, så jeg ville startet der!

Ah thanks men tviler jeg vil like Phantom hourglass og spirit tracks syns de ser så rar ut visst jeg snakker om det jeg trur jeg har sett av disse 2.

 

Har klart Majoras mask Wind waker og Twilight princess. Gidder ikke kjøpe det nyeste liker ikke spille verdenen.

Ocarina of time og Zelda 1 har jeg bare kommet halveis men minnene fra disse 2 er som et legendarisk sjelfullt beist som slår deg i hjertet.

 

Det er bare for jævlig og klare spillet når jeg hater noen av de første dungeons spesielt forest temple.

 

Har startet spillet og sluttet halveis hver gang etter årene så jeg bygd en hodepine bare av tanken på og gå gjennom forest temple.

Lenke til kommentar

A link to the past er et fantastisk spill. Jeg har det på emulator til PC, wii og en gammel kasett som støver ned et sted jeg ikke husker.

 

Musikk, story, spillbarhet, kompleksistet, korrekt lærekurve / vanskelighetsgrad... Alt er finpussa og nær perfekt. For en perle.

 

Ocarina of Time var også et fantastisk spill, men det var også mer overbevisende bra når det kom. Du visste liksom at det var bra når du kjøpte det. A Link to the Past var et av de spillene hvor du bare en eller annen gang underveis første spilling finner ut at du har vært låst foran skjermen i timesvis og er helt fanga. Litt i samme kategori som Deus Ex, Dune 2 og X-Com på en måte. Fantastiske spill som bare kom out of nowhere og traff som et lynnedslag. Kommer på flere i den lista, men hovedbudskapet er vel en feiring og anerkjenning av ditt funn =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, jeg satt også fast akkurat i det rommet!

 

Realzi: Jeg anbefaler egentlig absolutt alle Zelda-spillene i hovedserien. Til håndholdte, så gjelder det da Links Awakening, Oracle-spillene, Minish Cap, Phantom Hourglass og Spirit Tracks. Av disse er faktisk Minish Cap mitt favoritt, så jeg ville startet der!

 

Minish Cap er også min favoritt av håndholdte Zelda-spill. Rett og slett et fantastisk spill. Har ikke spilt Oracle-spillene, men startet på Links Awakening ifjor en gang, og selv om jeg synes det var bra ble det spilt veldig lite. Tror jeg skal ta det opp igjen og spille videre på det.

Lenke til kommentar

Haha, jeg satt også fast akkurat i det rommet!

 

Realzi: Jeg anbefaler egentlig absolutt alle Zelda-spillene i hovedserien. Til håndholdte, så gjelder det da Links Awakening, Oracle-spillene, Minish Cap, Phantom Hourglass og Spirit Tracks. Av disse er faktisk Minish Cap mitt favoritt, så jeg ville startet der!

Ah thanks men tviler jeg vil like Phantom hourglass og spirit tracks syns de ser så rar ut visst jeg snakker om det jeg trur jeg har sett av disse 2.

 

Har klart Majoras mask Wind waker og Twilight princess. Gidder ikke kjøpe det nyeste liker ikke spille verdenen.

Ocarina of time og Zelda 1 har jeg bare kommet halveis men minnene fra disse 2 er som et legendarisk sjelfullt beist som slår deg i hjertet.

 

Det er bare for jævlig og klare spillet når jeg hater noen av de første dungeons spesielt forest temple.

 

Har startet spillet og sluttet halveis hver gang etter årene så jeg bygd en hodepine bare av tanken på og gå gjennom forest temple.

 

A Link to the Past er et mesterverk som du må prøve, om du liker 2D-zelda. Oracle-spillene er også veldig gode. Minish Cap har jeg faktisk ikke spilt, men mange sier det er bra. Jeg likte heller ikke Phantom Hourglass, det fenget ikke like mye som de gamle spillene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...